منطقه 16 سردمدار محله ای بدون طلاق شد

مدیر امور بانوان منطقه 16 از برپایی پایگاه همیار خانواده با شعار همیاری برای محله بدون طلاق از این منطقه خبر داد.

امینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به منظور رصد مستمر وضعیت خانواده‌ها و برنامه  ریزی برای  بهبود وضعیت آنها و کوشش برای گسترش همیاری‌های اجتماعی در جهت ارتقاء کارآمدی و پایداری‌شان،‌ پایگاه همیار خانواده در محلات نه گانه ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این پایگاه مرکزی این برنامه ریزی و هم افزایی ظرفیت‌ها و همیاری برای بهبود وضعیت خانواده درسطح محلات است، اظهار کرد: پایگاه همیار خانواده با شعار همیاری برای محله‌ای بدون طلاق از آذرماه در دو محله آغاز شده که به ندرت در محلات دیگر هم این طرح اجرا می‌گردد.
امینی تصریح کرد: مطابق بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده از خانواده های سطح منطقه در تحلیل وضعیت خانواده‌ها می‌توان به مواردی چون تغییر سبک زندگی خانواده‌ها و افزایش نفوذ رسانه‌ها و صنایع فرهنگی،‌ افزایش آمار و ریسک طلاق و کاهش سن دوام زندگی درزوج‌های جوان، رشد آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها، تغییر ساختار و کارکرد‌های نهادی خانواده، گسترش عوامل مخاطره آمیز پیش روی خانواده، کاهش روابط، پیوند‌ها و سرمایه اجتماعی در خانواده‌ها اشاره نمود.
وی به دیگر برنامه‌ها اشاره و عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی طرح همیار خانواده درسطح محلات نه گانه و در هر محله شش کارگاه در راستای توانمند سازی مسئولین پایگاه‌های همیار خانواده در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح و اتمام این کارگاه‌ها نیز برگزار می گردد.
امینی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون در دو محله سطح منطقه این پایگاه ها به صورت پایلود فعالیت خود را آغاز نموده و بالغ بر سه هزار پرسش نامه به منظور دعوت از شهروندان به صورت خانه به خانه بین آنها توزیع شده است.


برچسب ها: مستمر ، همیار ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار