اذعان افسر آمریکایی به فساد گسترده در نيروهاي پليسِ

افسر سابق پليس شهر لس‌آنجلس گفت، وارد کردن اتهام پليس فدرال آمريکا به افسران پليس فاسد لس‌آنجلس، جاي هيچ شگفتي ندارد، زيرا بيماري فساد در نيروهاي پليسِ تمامي شهرهاي بزرگ آمريکا کاملاً شايع است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، پليس فدرال آمريکا، (اف بي آي)  به هيجده عضو کنوني و سابق دفتر کلانتري شهر لس‌آنجلس در ايالت کاليفرنياي آمريکا اتهام فساد و موارد متعدد نقض حقوق شهروندان و زندانيان وارد کرده است. تاکنون شانزده نفر از اين افراد دستگير شده‌اند و انتظار مي‌رود دو نفر ديگر نيز بزودي خود را تسليم مقامات امنيتي يا قضايي کاليفرنيا کنند. بلندپايه‌ترين مقامات متهم شده، شامل دو تن از معاونان کلانتر لس‌آنجلس هستند. 

اتحاديه آزادي‌هاي مدني آمريکا در سال 2012 ميلادي از اداره کلانتري لس‌آنجلس به دادگاه شکايت رسمي کرده و مدعي شده بود که کلانتري لس‌آنجلس و فرماندهان ارشد آن، بر خشونتنيروهاي پليس و نگهبانان زندان‌ها عليه زندانيان صحه گذاشته بوده‌اند.  مقامات فدرال آمريکا گفتند، برخي از اين اتهامات شامل کتک زدن زندانيان، حبس کردن برخي از بازديدکنندگان از زندانيان، ارائه گزارش‌هاي دروغ و همچنين تلاش براي ممانعت از تحقيقات اف بي آي درباره بزرگترين سامانه زندان‌ها در آمريکا (ايالت کاليفرنيا) است. 

مايکل روپرت، نويسنده و افسر پليس سابق لس‌آنجلس، طي مصاحبه اي از ايالت کلرادو با مجري اين شبکه گفت، اتهام فساد به افسران پليس لس آنجلس براي من هيچ جاي شگفتي ندارد. بسياري از افسراني که من با آنان در دهه نود ميلادي همکاري مي کردم، از ارتباط نيروهاي فاسد پليس با گروه هاي توزيع مواد مخدر و به کسب درآمدهاي غيرقانوني از اين طريق صحبت مي کردند. وي افزود، اين همان اداره، همان فرهنگ و همان بخش از ايالت کاليفرنيا است که من سال ها است با آن آشنا هستم و مي دانم چگونه کار مي کند. نيروهاي پليس لس آنجلس بارها در رسوايي هاي فساد مالي، توزيع مواد مخدر و امثال آن گرفتار شده و اعمال غيرقانوني آنان براي همگان برملا شده است. 

مايکل روپرت سپس فساد نيروهاي پليس لس آنجلس را به بيماري فراگيري تشبيه کرد که همچنان در دفتر کلانتري و ساير دواير پليس اين شهر شايع است. وي افزود، مدت ها است که بيماري فساد در ميان نيروهاي پليس لس آنجلس از کنترل خارج شده است. 

روپرت تأکيد کرد، اين اشتباهي بزرگ است که ما اين فساد را صرفاً به پليس لس آنجلس نسبت دهيم، زيرا تمامي نيروهاي پليس در سراسر آمريکا درگير موارد مشابه از فساد و نقض حقوق شهروندان و زندانيان هستند. 

اف بي آي به بازي قدرت پرداخته و براي خالي کردن عقده هاي شخصي، عليه برخي از افسران خاص پليس که بر سر راه عمليات يا تحقيقاتشان مانع تراشي کرده اند، اينگونه اتهامات را عليه پليس لس آنجلس اقامه کرده اند و اين در حالي است که اين موارد به هيچ وجه منحصر به پليس اين شهر نيست، بلکه تمامي شهرهاي بزرگ آمريکا همين گونه مشکلات را با نيروهاي پليس خود دارند. 

اين افسر سابق پليس لس‌آنجلس در خاتمه افزود، اين مسئله نوعي بازي سياسي که گريبانگير تمامي کشورهاي صنعتي غربي است، زيرا در اين کشورها، همه نهادها، بانک‌ها و نيروهاي امنيتي و پليسي صرفاً در خدمت سامانه فاسد اقتصادي هستند که شرکت‌هاي بزرگ در تباني با سياستمداران فاسدِ حاکم بر اين کشورها، آن را تحت اختيار و کنترل خود دارند و اين نوع فساد و نقض حقوق بشر توسط نيروهاي پليس در اين کشورها، نتيجه اجتناب ناپذير همان‌گونه نظام‌هاي حکومتي و اقتصادي فاسد است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: نیرو ، افسر ، فساد ، گسترده ، آمریکا ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار