شرکت آبفای استان تهران:

سهل‌انگاری پیمانکار مترو تهران علت فرونشست زمین در خیابان ولی عصر بود

اين شرکت در واکنش به اطلاعیه شرکت مترو مبنی بر پوسیدگی لوله آب‌رسانی در حادثه اخیر فرونشست خیابان ولی عصر، علت این حادثه را سهل‌انگاری پیمانکاران حفاری تونل مترو اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، رضا خودچیانی معاون بهره‌برداری آبفای منطقه 5 تهران در این باره گفت: البته پیگیری حقوقی و دریافت نظر کارشناسان رسمی دادگستری نیز همانند دیگر حوادث این خیابان در حال پیگیری است که در صورت لزوم در رسانه‌ها منتشر  خواهد شد.

وي ادامه داد: در بازبینی سوابق ثبت حوادث روزانه در سامانه‌های شرکت آب و فاضلاب پیش از شروع به کار شرکت مترو هیچ گونه حادثه‌ای که منجر به ایجاد چنین خسارت گسترده‌ای شود وجود ندارد ولی هم‌زمان با آغاز به کار مترو از میدان راه آهن، مجموعه‌ای از فرونشست‌ها شروع شد و تا چهارراه امیر اکرم نقطه خروج دستگاه TBM حوادث به طور سریالی در طول ماه‌های گذشته ادامه داشته است.

معاون بهره‌برداری آبفای منطقه 5 تهران، با بیان این‌که شرکت مترو هنگام  پُرکردن محل خروج دستگاه حفاری نسبت به  ایجاد سازه‌های نگهبان خطوط آب‌رسانی  اقدام کرد که این اقدام به دلیل فنی غیراستاندارد بود، افزود: در مورد سازه نگهبان باید اذعان داشت که این سازه بعد از خروج دستگاه TBM باید جمع‌آوری و زیرسازی مناسب برای حفاظت از لوله آب انجام می‌شد، ولی نه‌تنها این امر صورت نگرفت بلکه بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی روی لوله آب‌رسانی را پوشانده‌اند و  مسیر  بدون توجه به شرایط لوله آب بهره‌برداری شده است.

در  طول ماه‌های اخیر در اثر حفاری‌های مربوط به توسعه خطوط مترو تهران، حوادث مشابهی در خیابان ولی عصر رخ داده که در جریان آن علاوه بر شکستگی خطوطو آب‌رسانی و قطع‌شدن آب مشترکان، مقادیر قابل ملاحظه‌ای آب تصفیه‌شده هدر رفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.