باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

وضعيت "شير" همچنان در بلاتكليفي/ "توليدكنندگان" توپ پاسكاري "مسئولان" هستند

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به تكرار به تعويق افتادن مشخص شدن قيمت شير گفت: در حال حاضر توپ پاسکاری میان دولت، وزارت صنعت و شرکت پشتیبانی تولیدکنندگان هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حالی که قرار بود تفاهم انجام گرفته در جلسه کارگروه تخصصی در زمینه ثبات قیمت شیر توسط ستاد تنظیم بازار مصوب و ابلاغ شود، این کار انجام نشد. 

براساس این گزارش طی چند روز اخیر طبق تفاهم انجام گرفته در جلسه کارگروه تخصصی ستاد تنظیم بازار قرار شد در صورتی که دولت کلیه علوفه‌های معوقه دامداران را بدهد و از این پس نیز مابه التفاوت قیمت آن را بپردازد قیمت شیر تا پایان سال ثابت بماند.
 
تفاهمی که به گفته سیروس روستا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران منوط به این بود که تفاهم‌نامه فوق در جلسه ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد و این‌‌ همان اتفاقی است که مدت هاست بسیاری منتظر وقوع آن هستند اما بازهم رخ نداد. 

*تاخير دولت در انجام تعهداتش سبب نابودي توليد مي‌شود

در همین زمینه احمد مقدسی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا به این لحظه چیزی درمورد تصویب این تفاهم نامه به ما ابلاغ نشده است، افزود: تأخیر مسئولان در این زمینه به تولید آسیب می‌زند. 

وی تصریح کرد: مسئولین مربوطه به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با سرعت بخشیدن به این کار تکلیف تأمین نهاده دامداران را مشخص کنند. 

مقدسی با بیان اینکه هر یک روز تأخیر در این امر سبب خسارات جبران ناپذیر به صنعت دامداری کشور می‌شود، اضافه کرد: انتظار نداریم در دولت تدبیر و امید روند پیشروی کار‌ها تا این حد کند باشد. 

وی تأکید کرد: وزارت صنعت و معدن در زمینه تأمین نهاده‌های تولیدکنندگان به تعهدات خود عمل نمی‌کند. 

مقدسی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این رابطه نگرفته و در حال حاضر توپ پاسکاری میان دولت، وزارت صنعت و شرکت پشتیبانی تولیدکنندگان هستند. 

وی با اشاره به تأخیر دولت درانجام تعهدات خود و معطلی دو ماه و نیمه تولیدکنندگان، تصریح کرد: این اقدام دولت با چنین اقداماتی سعی در خرید زمان تا ایام عید دارد. 

مقدسی افزود: این اقدام دولت باعث نابودی تولید داخل می‌شود و ما را نیازمند واردات لبنیات می‌کند.  
 
*شير گران مي‌شود

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی افزایش قیمت شیر امری قطعی خواهد بود چرا که با توجه به شرایط موجودامکان ثبات بهای آن وجود ندارد.  
 
به گفته مقدسی درصورت عدم تغییر شرایط فعلی بهای شیر خام حدود ۲۶ درصد و به تبع آن بهای لبنیات ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.  
 
وی با بیان اینکه در صورتی که این مشکل حل نشود صنعت دامداری نابود می‌شود، گفت: در این زمینه به دولت اعلام خطر جدی می‌کند.  
 
در همین رابطه رضا باکری رئیس انجمن فراورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: طبق اعلام معاون وزیر تا ابلاغ کتبی مصوبه هیئت وزیران باید منتظر ماند و دید وضعیت لبنیات چگونه می‌شود؟ 

باکری تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود نمی‌دانم قیمت شیر ثابت می‌ماند یا تغییر می‌کند.

با توجه سردرگمی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و فشاری که در این زمینه به آنان تحمیل می‌شود باید دید بالاخره تکلیف شیر نهایی می‌شود یا به مسایلی می‌پیوندد که بی‌سرانجامند و هر روز بحث جدیدی پیرامون ان‌ها به راه می‌افتدو این‌‌ همان سوال مهمی است که مسئولان مربوطه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند!

انتهاي پيام/

برچسب ها: شیر ، قیمت ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار