به منظور صرفه جویی در هزینه انجام شد؛

نصب و راه‌اندازی دو "دستگاه توربین راستون در سکوی رسالت" منطقه لاوان

دو دستگاه توربین راستون مدل TA-1500 در سکوی رسالت منطقه لاوان، با هدف کاهش آلودگی محیط زیستی و تولید برق مطمئن نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه توربین راستون در سکوی رسالت منطقه لاوان به منظور تامین برق مطمئن و مستمر به چاههای برقی و تجهیزات بهره‌برداری انجام شد.
 
بر اساس این گزارش، این اقدام علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست، باعث تولید برق مطمئن و با امکان پارالل برق مستمر جهت چاههای سکو که اخیراً تعمیر و راه‌اندازی شده بودند شده است. همچنین با استفاده از سوخت گازطبیعی در مصرف روزانه 4200 لیتر گازوییل که هزینه زیادی را برای شرکت به همراه داشت، صرفه‌جویی شده است.

گفتنی است، سکوی رسالت (R1) در زمان جنگ همانند سایر سکوهای منطقه لاوان مورد حمله و اصابت موشک هواپیماهای دشمن قرار گرفته و بخشی از تجهیزات آن از جمله توربین‌های مولد برق، آسیب دیده و کارایی خود را از دست داده و در نهایت جمع‌آوری شد.

در بازسازی و راه‌اندازی مجدد سکو، مولد‌های دیزلی جایگزین آنها شد ولی از آنجایی که این گونه مولدها علاوه بر مصرف گازوییل با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دریایی دارای استهلاک زیاد و نیازمند قطعات یدکی بوده و با توجه به تحریم‌ها تامین این قطعات با مشکل مواجه می‌شد، جایگزینی آنها با توربین‌های گازسور در برنامه کار قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نصب ، توربین ، سکو ، رسالت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار