دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان:

صدای تمام تشکل‌های دانشجویی در گفتمان آزاداندیشی شنیده شود

دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان با بیان اینکه اگر از آزاداندیشی صحبت می‌کنیم باید صدای همه شنیده شود و نه یک تشکل و گروه خاص گفت: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران در اوایل انتخاب وی به گونه‌ای بوده که با وضعیت امنیتی با دانشجویان برخورد کردند که این امر آفتی بزرگ بوده و دانشجو نمی‌تواند ساکت باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "فرشید جعفری" دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان در میز گرد 60 سال جنبش دانشجویی که عصر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: درباره استکبارستیزی این سوال مطرح می‌شود که آیا اساسا استکبارستیزی در جنبش دانشجویی مسئله حاکمیتی است و پس از انقلاب شکل گرفته و یا جزء ذات جنبش دانشجویی است.

وی افزود: پاسخ این سوال در 16 آذر سال 1332 مشخص می‌شود که سه شهید قبل از شکل‌گیری انقلاب نشان داده‌اند که جریان‌های دانشجویی در سرنگونی حکومت طاغوت و همچنین مبارزه با استکبار تلاش داشته‌اند و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان با بیان اینکه در سال 1332 کسی جرات حرف زدن نداشت، تصریح کرد: جریان دانشجویی در مسیر انقلاب سکوت را شکسته و موجب شده‌اند تا سایر گروه‌ها نیز صحبت و حرف خود را بیان کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی در دوران انقلاب به همراه طلاب و مردم نقش بسزایی در دفاع از کشور داشتند، گفت: دانشجویان زیادی همچون شهید متوسلیان در کردستان در دوران دانشجویی و زمان جنگ فعالیت داشته و جنگ را اداره می‌کردند.

وی با بیان اینکه تمامی تشکل‌ها زیر سایه گفتمان بسیج هستند، اضافه کرد: دانشجویانی همچون شهید احمدی روشن ثابت کرده‌اند که می‌توان بسیجی بود و به دور از نفاق‌ها کار کرد و آنقدر خوب بود و در مسیر استبکارستیزی حرکت نمود که به شهادت رسید.

دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان در شکل‌گیری جنبش نرم‌افزاری و علمی روند خوبی را پایه‌گذاری کردند، اظهار داشت: در فضای جامعه در تعامل با گفتمان عدالتخواهی روند توسعه اقتصادی و احیای پایه گذاری در این زمینه در دوران هاشمی شکل گرفت که جنبش دانشجویی می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

جعفری با تاکید بر اینکه اگر از آزاداندیشی صحبت می‌کنیم باید صدای همه شنیده شود و نه یک تشکل و گروه خاص خاطرنشان کرد: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران در اوایل انتخاب وی به گونه‌ای بوده که با وضعیت امنیتی با دانشجویان برخورد کردند که این امر آفتی بزرگ بوده و دانشجو نمی‌تواند ساکت باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر ، اتحادیه ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار