معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات خبر داد

افتتاح هفته پژوهش در روز 23 آذر با حضور معاون رئیس جمهور

هفته پژوهش در روز 23 آذر ماه با حضور معاون ریاست جمهوری در مصلی تهران آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز طی برگزاری نشستی در سالن همایش‌‌های وزارت علوم تحقیقات فناوری طی سخنرانی گفت: شعار امسال هفته پژوهش، با عنوان پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار عنوان شده است و این شعار این نکته را بیان دارد که رویکرد علم، دیگر سنتی نیست و هم اکنون دیدگاه به این سمت حرکت می‌کند که ما به سمت چرخه علم و فناوری با مبنای زندگی می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون مهمترین دغدغه‌ی جوانان این است که بعد از فارغ التحصیلی از سمت چرخه ایده به ثروت حرکت کنند بنابراین پژوهش باید مبنای ثروت باشد.

احمدی تصریح کرد: البته قوانین باید عملیاتی شود چنانچه قانون شرکت دانش بنیان از جمله اختیارات شورای عتف ملزوم شده و یکی از اولویت‌های اساسی عملیاتی کردن و اجرایی کردن در کلیه ابعاد است.

وی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های هفته پژوهش، ارائه دستاورد‌های پژوهش و تحقیقاتی است که هم دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری دستاوردهای خود را در این هفته عرضه می‌کنند. احمدی در ادامه گفت: امسال هفته پژوهش از روز شنبه 23 آذر ماه با حضور معاونت ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

چنانچه برنامه‌هایی از جمله تالار تبادل ایده که برای ارائه دغدغه‌های پژوهشگران ارئه ایده‌های خالاقانه، ارائه نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه‌ها، میز گرد تخصصی و کارگاه‌های تخصصی است که البته در تاریخ 25 آذر ماه جشنواره تحلیل از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، علم پایه و معرفی پژوهشگران نمونه نیز برگزار می‌شود

جوایز برگزیدگان هفته پژوهش اعلام شد

در ادامه قادری فر دبیر ستاد هفته پژوهش گفت: از جمله حمایت‌هایی که از پژوهشگران امسال شکل می‌گیرد، حمایت‌های مادی از اشخاص حقوقی مربوط به پژوهشگران برتر با رقم 15 و 25 میلیون تومان است.

وی افزود: افراد برگزیده نیز به ترتیب با مبالغ 5، 3 و 2 میلیون تومان تغییر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.