روبات لئوناردو داوینچی جراحیتان می کند+ عکس

پیشرفت برق آسای علم روباتیک سبب تولید روبات هایی با قابلیت های بسیار بالا شده است که می تواند عملیات سخت حتی اعمال جراحی پیشرفته را به خوبی کنترل و هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در حال طراحی نسل جدیدی از روبات های جراح می باشند که در آینده می توانند کمک فراوانی به جراح ها نمایند.

گفتنی است: یکی از روبات های مشهور جراحی روباتی به نام داوینچی است که دارای بازوهای متعدد برای انجام جراحی های پیچیده و دشوار است.

بررسی ها نشان می دهند؛ استفاده از روبات های جراح که به برنامه خود آموز جراحی مجهز هستند می تواند باعث کاهش خطاهای پزشکی، کاهش خستگی و همینطور عوارض کمتر از جمله خونریزی در فرد بیماری شود.


روبات داوینچی یکی از نمونه هایی بارز روبات جراح است که دارای 4 بازوی مکانیکی است که توسط جراح کنترل می شود و همینطور ابزارهای برش متفاوتی برای برش های مختلف دارد.

این روبات توعی تلسکوپ و دوربین منحصر به فرد دارد که به جراح اجازه می دهد دید کاملی از عنصر مورد جراحی قرارگرفته به همراه تصاویری 3 بعدی آن داشته باشد.

دانشمندان معتقد هستند: که با وجود احتمال پیش آمدن مشکلات مکانیکی و سخت افزاری در صورت کنترل جوانب می توان از روبات های جراح در جراحی های پیشرفته مانند اعمال جراحی بای پس قلب و تعمیر درچه قلب استفاده کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: جراحی ، خستگی ، عنصر ، افزار ، قلب ، دریچه ، روبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار