لاریجانی در دیدار با یانگ چیه:

ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و چین پشتوانه مهمی برای توسعه مراودات دوستانه فیمابین است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و چین پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین می‌باشد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "یانگ چیه چی" عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین، ظهر امروز (یکشنبه، 17 آذر) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و چین پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین می‌باشد.  
 
وی در همین راستا افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشور چین را به عنوان کشوری مهم در قاره آسیا و معادلات بین‌المللی می‌داند و از هرگونه رویکردی برای افزایش سطح تعاملات دوجانبه و بین‌المللی میان دو کشور استقبال می‌کند.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور خاطرنشان کرد: اراده رهبران و مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و چین در بخش‌های مختلف و بویژه صنعتی و انرژی با برنامه‌ریزی‌های دقیق سیاسی،‌ اقتصادی و... استفاده  کرد.  
 
وی در پایان بر تبادل نظر و گفتگوهای مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌الم%ئل هستند و بر تداوم آن تاکید دارند.  
 
وی در همین راستا سفر چندی قبلِ آقای دکتر لاریجانی به چین را سفری مهم و پربار برای پیشبرد توافقات فیمابین دانست.  
 
یانگ چیه چی در پایان از تقویت و همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف استقبال کرد و افزود: تبادل هیات‌های �%ئل هستند و بر تداوم آن تاکید دارند.  
 
وی در همین راستا سفر چندی قبلِ آقای دکتر لاریجانی به چین را سفری مهم و پربار برای پیشبرد توافقات فیمابین دانست.  
 
یانگ چیه چی در پایان از تقویت و همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف استقبال کرد و افزود: تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی موجب تقویت درک و شناخت تفاهم فیمابین می‌گردد و روند توسعه همکاری‌ها را در عرصه‌های گوناگون تسریع می‌بخشد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: یانگ ، چیه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار