رهبر در نطق میان دستور:

16 آذر روز فریاد تاریخی ملت ایران علیه سیاست‌های خصمانه آمریکاست

نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: روز 16 آذر روز فریاد تاریخی ملت ایران علیه سیاست‌های خصمانه آمریکاست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت رقیه (ع) و فرارسیدن چهلمین روز رحلت حبیب الله عسگراولادی و تبریک روز دانشجو، گفت: روز 16 آذر روز فریاد تاریخی ملت ایران علیه سیاست‌های خصمانه آمریکاست.
 
وی ادامه داد: 16 آذر روزی است که در نظر تحلیلگران تاریخی و سیاسی به عنوان نقطه عطفی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان از آن یاد می‌شود. حادثه‌ای که برای نخستین بار با درگیر کردن توده‌های عظیم دانشجویان مذهبی و مسلمان در جریان مبارزات سیاسی برای مقابله با ظلم و استبداد رژیم ستمشاهی جان تازه‌ای یافت، روندی که تا پیروزی انقلاب اسلامی متوقف نگردید و به عنوان پیش قراول اوج مبارزه با رژیم منحوس پهلوی نقش پررنگی در آگاهی بخشی به مردم و علمی‌سازی ساختار مبارزه از خود نشان داد.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: حال با گذشت قریب به 60 سال از این حادثه و سپری شدن حوادث و جریانات گوناگونی از جمله فتنه 78 و 88  امروزه جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های ایران اسلامی در برابر هجوم افکار، تفکرات و تئوری‌های زیادی قرار گرفتند، جریان‌هایی که اگر به دقت مورد بررسی و تحلیل‌های کارشناسی قرار نگیرد، حوادثی به مراتب تلخ تر رخ می‌نماید.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: البته جریان‌های دانشجویی، آگاه و انقلابی گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و با بصیرت و تیزبینی همیشه در صحنه حاضر بوده و حافظ وحدت ملی خواهند بود.
 
آلیا با اشاره به نامگذاری سال 1392 گفت: سال 1392 به فرمایش مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گرفت که با حضور حداکثری مردم و با برپایی انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حماسه سیاسی محقق گشته و حال نوبت تحقق حماسه اقتصادی است و این در حالیست که مردم شریف ایران منتظر تحولی در چرخه اقتصادی و تولید کشور و کاهش تورم می‌باشند.
 
این نماینده ضمن تشکر از رئیس جمهور جهت ارائه به موقع لایحه بودجه 1393 کل کشور به مجلس شورای اسلامی به توافقات هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم بحث توافقات هسته‌ای است، پیشرفت و اصرار بر حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری و استواری و پشتیبانی ملت شریف ایران و تلاش‌های مسئولین کشور است.
 
وی ادامه داد: حق غنی‌سازی و ادامه فعالیت این فناوری ادامه راه شهدای هسته‌ای و حق مسلم جمهوری اسلامی است و مجلس شورای اسلامی بر این حق محکم و استوار ایستاده است و ما نمایندگان منتظر هستیم تا ببینیم آیا غربی‌ها بر تعهد و توافقات خود در مذاکرات عمل خواهند نمود یا خیر.
 
رهبر با بیان اینکه یکی از مهمترین عرصه‌های کشور عرصه فرهنگی است که به فراموشی نزدیک گردیده است، بیان داشت: دائما از دغدغه‌های اقتصادی، قیمت ارز و دلار ، قیمت زمین، مسکن و چگونگی پرداخت یارانه‌ها و بحران‌های اقتصادی گفتگو می‌کنند که در جای خود ضروری و لازم است، ولی متاسفانه کمتر در مورد دغدغه‌های فرهنگی و آثار مخرب و سوء تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی گفتگو می‌شود.
 
وی تصریح کرد: کاهش نرخ ازدواج از یکسو و افزایش آمار طلاق از سوی دیگر و عدم حمایت همه جانبه از ازدواج جوانان به سمت و سویی خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، همچنین اظهار داشت: قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از سال 84 در انتظار اجرای اصولی 26 دستگاه متوالی مانده است، حدود 8 سال از تصویب این قانون می‌گذرد و ما شاهد وضعیت نگران کننده‌ای هستیم که با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.
 
رهبر اظهار داشت: در خصوص امور زنان از دولت جهت اجرایی شدن ماده 230 برنامه پنجم توسعه، اجرای ماده 227 برنامه پنجم توسعه، اجرای قانون 9 ماه مرخصی زایمان برای زنان شاغل، اجرای ماده ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت مالی و حقوقی از زنان محروم، اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی و پیش بینی انعطاف و اشتغال زنان انتظار می‌رود.
 
نماینده مردم تهران در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: معضل ترافیک و آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها چگونه حل خواهد شد، دو میلیون خودروی فاقد معاینه فنی در تهران تردد می‌کنند که باید پرسید تاکنون چه تعداد از این خودروها معاینه فنی شدند.
 
وی اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده، در روزهای آلوده هوای تهران، شمار بیماران تنفسی تا 60 درصد افزایش می‌یابد و آلودگی هوا به طور متوسط موجب کاهش 5 سال از عمر شهروندان می‌گردد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار