یک نقاش تاکید کرد

خلاقیت امری ضروری در عرصه هنر

ناظم مظفری گفت: داشتن خلاقیت به هنرمند در ارائه آثار ماندگار کمک می‌کند.

ناظم مظفری، نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: خلاقیت یکی از نکات بسیار مهمی است که هر حسی که وارد دنیای هنر می‌شود اگر آن را داشته باشد قطعا پیشرفت خواهد کرد.
 
وی افزود: زمانیکه هنرمندی بدون داشتن هیچ خلاقیت و ذوق هنری به خلق اثر می‌پردازد هیچ‌گاه نمی‌تواند اثری ماندگار را خلق کند.
 
مظفری با اشاره به آثار ماندگار هنرمندان برجسته جهان که در تاریخ ثبت شده‌اند بیان کرد: آثاری ماندگاری از هنرمندان برجسته جهان چون ونکوک، اثر ماندگار میکلانژ که در کلیسای سیسی در ایتالیا قرن‌ها است باقی مانده و همه جهان پس از قرن‌ها هم‌چنان از خلاقیت آن در حیرت هستند، همه برگرفته از نگاه خلاقانه آن هنرمندان است.
 
این هنرمند نقاش تصریح کرد: هنرمندان چون استاد فرشچیان هرآنچه خلق می‌کند دارای روح هنری است و تمامی آثارش ماندگار است.
 
وی ادامه داد: این گروه هنرمندان دارای قابلیت بالای هنری و خلاقیت زیادی هستند که متاسفانه برخی از هنرمندان به ویژه هنرمندان جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند با کپی از این هنرمندان(هنرمندان برجسته) قصد دارد به نوعی از خلاقیت هنرمندان مشهور بهره گیرند.
 
این نقاش اظهار داشت: در حقیقت برخی هنرمندان با کپی از آثار هنری تصور می‌کنند می‌توانند به خلاقیت دست پیدا کنند در حالی که خلاقیت در آنچه که از ذهن و قوه تخیل هنرمند استخراج می‌شود نمایان خواهد شد بنابراین کپی آثار هنری هیچ سود مادی، معنوی و پیشرفتی را نخواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: کپی کردن مانند این است که کاغذی بر روی طرحی گذشته و عینا آن را اجرا می‌کنیم بنابراین هیچ تلاشی در طراحی آن نداشته‌ایم که این کار در عرضه هنری بسیار نادرست است.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: هنر ، نقاش ، خلاقیت ، تجسمی ، هنرمند ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.