تبریز/

تامین نیازهای اولیه بخش های اقتصادی با کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی مي تواند ضمن پشتيبانی از ديگر حوزه های توليدات داخل و نيز تهيه مواد خام و نيازهای پايه ای و اوليه سایر بخش های اقتصادی، گامی بلند را در تأمين نيازهای اساسی کشور برداشته و از اين طريق راه خودکفایی اقتصادی و عدم وابستگی به خارج را هموار نماید.

 

 

علی رُخ افروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: همانگونه که می دانیم کشاورزی پايه و اساس خودکفايي اقتصادي و بستر توليدات ملّی است.

وی تصریح کرد: با توجّه ویژه به کشاورزی، راه های توسعه و گسترش آن هموار شده و مشکلات احتمالی آن برطرف خواهد شد.

رُخ افروز ادامه داد: خوب بودن کالا بهترین تبلیغ برای محصول بوده و به راحتی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به تنوع اقلیمی در کشور یادآور شد: ایران از تنوع اقليمی و آب و هوای مختلف برخوردار بوده و اين ظرفيت بسيار مناسب، بهترين فرصت را به امر تنوع دهی به توليدات کشاورزی داده و امکان تأمين بسياری از احتياجات مواد غذايی و مواد اوليّه توليد را در داخل کشور به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: باید بپذیریم که امروزه در اولويت قرار دادن بحث کيفيت کالاهای توليدی یکی ازمقوله های مهم است.

رُخ افروز تاکید کرد: توجّه ويژه به امر توليدات کشاورزی در کنار ساير توليدات اقتصادی ديگر مانند توليدات صنعتی، خدماتی، تجاری و نيز توليدات استراتژيک در شرایط اقتصاد مقاومتی ضروری بوده و بايد به طور جدی در کشورصورت پذيرد./س

برچسب ها: تامین ، نیاز ، اولیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.