قم/

کمبود فضا، مشکل همیشگی فعالان فرش در نمایشگاه قم است

مسئول اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف قم کمبود فضا را مشکل همیشگی فعالان فرش برای نمایش تولیدات این هنر صنعت می‌داند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اهالی فرش دستباف قم هر از گاهی کنار هم جمع می‌شوند تا تجربیاتشان را به یکدیگر انتقال دهند و دستاوردهای جدید خود را به معرض نمایش و فروش بگذارند. هر چند عده‌ای معتقدند هدف برگزاری نمایشگاه فراتر از موضوع فروش است اما به هر حال هزینه‌هایی که با برپایی یک نمایشگاه بزرگ به دوش اهالی فرش گذاشته می‌شود، ضرورت برنامه ریزی حساب شده را روشن می‌کند.


استقبال از نمایشگاه امسال خوب نبود و مسایلی مانند همزمانی با مذاکرات هسته ای، همزمانی با ایام محرم و ثابت نبودن قیمت دلار در این عده استقبال دخیل هستند.

مسئول اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف قم که این نمایشگاه به همت آنان دایر شده در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید نمایشگاه فرش دستباف قم در کشور بی نظیر است، همانطور که فرش قم در کشور و در دنیا بی‌نظیر است.

نمونه‌های بی نظیری از بهترین فرش‌ها در نمایشگاه قم

غلامرضا اخوان در رابطه با کیفیت و کمیت برگزاری نمایشگاه فرش دستباف امسال قم گفت: نمایشگاه فرش قم در کشور بی نظیر است. امسال نیز اینگونه بود. نمونه‌های بی نظیری از بهترین فرش‌ها در اینجا به نمایش گذاشته شد و استادکاران بزرگ قم مانند آقای نصیرزاده، جمشیدی، پیرمهدی و مانند اینها حضور داشتند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار فرش قم در این نمایشگاه حضور داشتند و در این میان حضور پیشکسوتان فرش قم بسیار چشمگیر بود.

مسئول اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف قم افزود: نکته دیگر این نمایشگاه این بود که تمام 137 غرفه به فعالان فرش قم اختصاص یافته بود و حتی برای پاسخ به نیاز این عزیزان نیز فضا کم داشتیم. به همین دلیل کسی خارج از خانواده فرش قم در این نمایشگاه شرکت نکرد.

وی با بیان اینکه بیشتر فرش‌ها ابریشم بودند و اندکی هم کرک و تابلو فرش بود، گفت: برخی غرفه داران از استقرار در چادرهایی که نصب شده بود آنهم در هوای بارانی گله داشتند.

اخوان ادامه داد: مشکل کمبود فضا هر سال برای نمایشگاه فرش دستباف قم وجود داشته است. فعالان و استادکاران زیاد هستند و فضا کفاف نمی‌دهد. البته چادری که استفاده شده بود از بهترین جنس بود ولی به هر حال فرش‌ها نفیس‌اند و باید مراقب بود تا آسیبی به آنها وارد نشود. در هر صورت تا زمانی که نمایشگاه در این سالن برگزار شود این مشکل وجود خواهد داشت.

انتظار برای ساخت نمایشگاه دائمی فرش قم

وی همچنین در رابطه با ساخت نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم گفت: آنطور که قولش را به ما داده‌اند قرار است تا پایان سال اسکلت ساختمان به پایان برسد و اگر این محقق شود، سال دیگر می‌توانیم آنجا مستقر شویم.

مسئول اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف قم با بیان اینکه از نظر موقعیت مکانی و شرایطی که نمایشگاه دائمی فرش قم دارد، به طور حتم بیشتر می‌توان روی جنبه تبلیغی آن حساب کرد، افزود: سالن پنج هزار متری نمایشگاه دائمی فرش قم این امکان را به ما می‌دهد که بدون رد کردن هیچ تقاضایی از همکارانمان، همه فعالان فرش قم را کنار هم جمع کنیم.

وی در پایان در رابطه با استقبال مردم از نمایشگاه فرش دستباف قم گفت: استقبال متوسط بود. به هر حال با وجود شرایط اقتصادی که الآن حاکم است و نامعلوم بودن وضعیت بازار طبیعی است که خریدها با احتیاط انجام شود با تمام اینها باز هم استقبال قابل قبول بود.

دهمین نمایشگاه سالانه فرش قم چند روز قبل در قم برگزار شد./س

برچسب ها: قم ، فرش ، مشکل ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.