ترفندهای شبانه؛

شیوه بدست آوردن تاریخچه مکاتبات در اندروید

برای غیرفعال‌کردن تاریخچه گفت‌وگوها در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید پیش از هر چیز ‌باید نرم‌افزار پیام‌رسان مورد نظر را اجرا کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ثبت و آرشیو گفت‌وگوهای صورت گرفته توسط گوگل هنگ‌اوت برای برخی کاربران مفید است و هنگامی که قصد داشته باشند به مکاتبات قبلی خود مراجعه کنند، براحتی می‌توانند از آن کمک بگیرند، اما برخی کاربران نیز این قابلیت را خطری برای حریم خصوصی خود می‌دانند؛ زیرا در صورت دسترسی غیرمجاز کاربران دیگر به سرویس گوگل یا تلفن‌همراهشان، همه مکاتباتشان در اختیار فرد خرابکار قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به‌وجود آورد.

غیرفعال‌کردن تاریخچه گفت‌وگوها و پاکسازی گفت‌وگوهای آرشیو شده از جمله کارهایی است که می‌توانید براحتی انجام دهید. اگر تا امروز تاریخچه گفت‌وگوهایتان را پاک نکرده‌اید و قصد دارید همین حالا نسبت به حذف آنها اقدام کرده و ثبت برخی گفت‌وگوهایتان را نیز برای همیشه غیرفعال کنید، ‌باید مراحل زیر را طی کنید:

توقف ثبت گفت‌وگوها

1‌ـ‌ برای غیرفعال‌کردن تاریخچه گفت‌وگوها در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید پیش از هر چیز ‌باید نرم‌افزار پیام‌رسان مورد نظر را اجرا کنید.

2‌ـ‌ روی نام هریک از مخاطبان و گفت‌وگوهای موردنظرتان کلیک کنید.

3‌ـ‌ کلید منو (Menu) را فشار داده و گزینه‌ Turn history off را انتخاب کنید.

4‌ـ‌ با طی مراحل فوق، ثبت گفت‌وگوها برای مخاطب انتخابی شما غیرفعال شده و برای غیرفعالسازی این قابلیت برای دیگر مخاطبان نیز ‌باید مراحل فوق را تکرار کنید.

حذف آرشیو گفت‌وگوها

1‌ـ‌ توجه داشته باشید با غیرفعال‌کردن قابلیت ثبت گفت‌وگوها، آرشیو گفت‌وگوهای قدیمی شما از سرویس کاربری شما حذف نمی‌شود. برای حذف آرشیوهای موجود در حساب کاربری ‌باید ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس جی‌میل وارد شوید.

2‌ـ‌ از ستون سمت چپ روی گزینه‌ More کلیک کرده و از گزینه‌های به‌نمایش درآمده روی Chats کلیک کنید.

3‌ـ‌ در این مرحله همه گفت‌وگوهای آرشیو شده شما همچون ایمیل‌ها در وسط صفحه به‌نمایش درمی‌آید.

4‌ـ‌ روی هریک از گزینه‌های موردنظر کلیک کرده و پس از بازشدن آرشیو موردنظر، گزینه‌ Delete Hangout history را کلیک کنید.

5‌ـ‌ در پایان با کلیک روی گزینه‌ Permanently delete history for this Hangout در پنجره به‌نمایش درآمده، عملیات حذف را تائید کرده و منتظر بمانید حذف آرشیو انتخابی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار