مديركل "گمرك" اعلام كرد:

پيش بيني درآمد 86 هزار ميلياردي "گمرك" در بودجه 93/ "واردات خودرو" 2500 سي سي منوط به كسب مجوز

مدير كل گمرك در آمد هفت ماهه گمرك را 35 هزار ميليارد اعلام كرد و گفت: درآمد پيش بيني شده گمرك در بودجه 93،86 هزار ميليارد ريال مي باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود كرباسيان رييس كل گمرك در نشست خبري درآمد هفت ماهه گمرك را 35 هزار ميليارد اعلام كرد و گفت در امد پيش بيني  شده گمرك در بودجه 93،86 هزار ميليارد ريال مي باشد.

وي گفت: درآمد پیش بینی شده گمرک در سال جاری بالغ بر 100 هزار ميلياردریال است كه  20 هزار میلیارد ریال از این رقم م تعلق به واردات خودرو بوده است که محقق نمی شود.
 
وي با اشاره به عملكرد 100 روزه گمرك گفت: ايجاد مسير خاص براي واحد هاي توليدي و ترخيص كالا با ضمانت نامه و نسيه بري و كم كردن محدوديت در بحث صادرات و حذف اظهار در مرز ها از اقداماتي است كه براي تسهيل در امر ترخيص در مدت ياد شده انجام شده است.

مدير كل گمرك از الكترونيكي شدن همه گمركات در آينده نزديك خبرداد و افزود: امكان اظهار از راه دور به صورت شبانه روزي در همه گمركات بايد فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه بحث زیرساخت های الکترونیکی در گمرک پیگیری می شود، گفت: تمدید کالاهای متروکه و مدت سه ماه آن را به هشت ماه افزایش دادیم.

كرباسيان با اشاره به اينكه رسوب كالا در كشور يك مساله مهم است گفت: در 37 گمرك  ارائه مسير مكانيزه شده است و به دنبال فعال كردن GPS و تعيين مسير هوشمند همچنین در پی اجرای پلمپ کامپیوتری هستیم تا کلیه اطلاعات و تغییرات را داشته باشیم.

كرباسيان با اشاره به اينكه درست اجرا نشدن تعرفه موجب فساد در كشور مي شود گفت: به دنبال اين هستيم كه تعرفه ها از 8 رقم به 11 رقم تبديل شود و در حال حاظر تعرفه ها زيرنويس زيادي دارد و موجب سردر گمي ارباب رجوع مي شود.

وي در ادامه افزود: تعرفه كم جنبه حمايتي از توليد ندارد و اگر تعرفه بالا وضع شود موجب افزايش قاچاق در كشور مي شود.

وی ادامه داد: اخیرا سیستمی را راه اندازی کرده ایم که بر اساس آن، از طریق اس ام اس کلیه اطلاعات به بخش‌های نظارتی در میانه راه ارائه شود همچنین ارسال از راه دور برای صادرات و واردات را انجام می دهیم تا امتیاز برای ورود موقت بدهیم.
 
***واردات خودرو هاي بالاي 2500 سي سي منوط به كسب مجوز

وی در مورد واردات خودروهای گران قیمت به کشور گفت: واردات خودروهای گران قیمت به کشور کمتر شده است؛ اولویت در این بحث واحدهای تولیدی و خودروسازی هستند و پس از آن، خودروهای زير 2500 سی سی و بعد از آن خودرو هاي بالاي 2500 سي سي است كه براي ورود اين خودرو ها بايد  مجوزهای لازم مثل بهينه سازي مصرف سوخت و مجوز استاندارد و محيط زيست خدمات پس از فروش را داشته باشند. 

رئیس کل گمرک ایران افزود: اولویت گمرک طی سه ماه اخیر واردات دارو و کالاهای اساسی بوده به طوری که مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته، رفع شده استو در حال حاظر مشگلي در واردات كالاهاي اساسي نداريم.

معاون وزير اقتصاد در ادامه گفت: ايران كد و شبنم به گمرك مرتبط نيستند و گمرك بر اساس تعرفه جهاني Hs عمل مي كند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، درامد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار