آيت‌الله محسني گرگاني تاکيد کرد

مسئولان فرهنگي در تعيين مربيان و اساتيد براي دانش‌آموزان دانشجويان دقت کنند

جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز به رياست حضرت آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز (سه‌شنبه 12آذر) به رياست حضرت آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

رياست ديوان عالي كشور در ابتداي جلسه اهميت ويژه توسعه فرهنگي در كشور را مورد اشاره قرار داده آنرا زير بناي پيشرفت علمي و فرهنگي در كليه زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي دانستند.

ايشان با توجه به اهميت موضوع به مسئولين عالي رتبه كشور خصوصاً مسئولين فرهنگي متذكر شدند در جهت تعيين مربيان و اساتيد براي دانش آموزان و دانشجويان دقت كافي مبذول فرمايند.

حضرت آيت الله محسني گركاني در ادامه افزودند: براساس سند چشم انداز 20 ساله كشور مي‌بايست تا سـال 1404 نهـاد خانواده مستحكم و آمار طلاق روبه كاهش و فقر و فساد و تبعيض ريشه كن گردد.

ايشان در ادامه اين سوال را قابل طرح دانستند كه آيا در جامعه حاضر، پيشرفت اخلاقي موصـوف ( از جهت مادي و معنوي ) قابليت تجلي دارد؟

 رئيس هئيت عمومي ديوان عالي كشور در ادامه از كليه مسئولين و متصديان امور خواستند در جهت شناخت علت‌ها و ريشه‌هاي فقر و فساد و تبعيض تلاش نمايند و مصلحان و خيرانديشان جامعه را براي تلاش جهت خشكانيدن ريشه‌هاي فساد دعوت كردند. چه اينكه پرداختن به معلول و غافل بودن از علت تلاشي بيهوده است.

ايشان با بررسي علت پيشرفت علوم مادي در شرق و غرب عالم فرمودند: دانشمندان در سراسر عالم به اين نتيجه رسيده اند كه پيشرفت علمي و فرهنگي در همه جوامع مرهون پرداختن و اهميت قائل شدن به مدرسه از همان ابتداي اشتغال به تحصيل در دبستان مي باشد كه بدنبال آن در دبيرستان و دانشگاه با برنامه ريزي ويژه پيگيري شود.

ايشان در نهايت مجدداً با اشاره به نقش ويژه وزارت آموزش و پرورش متذكر شدند: وزارت آموزش و پرورش نقش اساسي در تربيت و پرورش افكار نوجوانان دارد و مسئولين محترم بايد نسبت به آن شديداً حساسيت داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار