قاضی‌پور در جمع خبرنگاران:

شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد/ خرید صوری کارخانه 4 میلیاردی با پول بیت‌المال

عضو هیئت تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد، گفت: شستا کارخانه‌ای به مبلغ 4 میلیارد تومان در شمال آذربایجان غربی خریداری کرده که معلوم نیست چه کسی پول آن را خورده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرده و گفت: این سازمان مستقیما 35 میلیون نفر تحت پوشش دارد و باید دقت کند تا اموال بیت‌المال حیف و میل نشود.

وی افزود: متاسفانه هیئت مدیره قبلی سازمان تامین اجتماعی پول‌های هنگفتی را به عنوان پاداش به همدیگر پرداخت کرده‌اند به صورتی که معاونت‌ها به همدیگر در یک روز تا سه مورد پاداش داده‌اند و این پاداش‌ها از اموال بیت‌المال بوده است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: رقم سکه‌ها مشخص نیست ولی آنچه معلوم است از پول کارگران پرداخت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه آقایان مواد اولیه تاریخ مصرف گذشته وارد می‌کردند و وزارت بهداشت هم با آن‌ها برخوردی نکرده است.

وی گفت: از وزیر بهداشت سوال پرسیدیم ولی متاسفانه جواب نامه ما را نداده‌اند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص در تامین اجتماعی تصریح کرد: باید آقای نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی اعضای هیئت مدیره این سازمان را تغییر دهد چراکه افرادی در حال حاضر در هیئت مدیره این سازمان هستند مورد امتحان ما قرار دارند.

وی تاکید کرد: وزیر تعاون باید پاکسازی عمده‌ای در این سازمان انجام دهد و از افراد قسم‌ خورده در این سازمان استفاده کند.

قاضی‌پور تاکید کرد: نباید شستا حیاط خلوت دولت باشد.

وی ادامه داد: در شمال استان آذربایجان غربی شستا کارخانه‌ای به مبلغ 4 میلیارد تومان خریده که در حال حاضر صرفا یک کانکس و یک سیم خاردار است بنابراین معلوم نیست چه کسانی این 4 میلیارد تومان پول بیت‌المال را خورده‌اند و باید ضمن تشکیل پرونده به دادگاه ارجاع شود.

نماینده ارومیه اظهار داشت: در دیداری که با ریاست قوه قضاییه و معاون اول قوه داشتیم قول گرفتیم به این پرونده به صورت خاص رسیدگی شود و پرونده‌ها به یک شعبه ارجاع نشود که انباشته شود بلکه در شعب مختلف پیگیری شود.

قاضی‌پور اظهار داشت: وزرای گذشته آقای عباسی، شیخ‌الاسلامی و مابقی نهاد ریاست جمهوری پولی که گرفته‌اند را باید پس دهند و اگر سکه‌هایی که در عرض دو سال اهدا داده شده را جمع‌آوری کنند پول هنگفتی خواهد شد.

در ادامه قاضی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد مطرح شدن نام بابک زنجانی در این پرونده پرسید گفت: آیا در این مورد به هیئت تحقیق و تفحص سفارش داده شده است گفت کسی جرات نمی‌کند به من زنگ بزند؟

قاضی‌پور افزود: مرتضوی گفته زنجانی را به من تحمیل کرده‌اند و در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید چه کسی تحمیل کرده است گفت دولت تحمیل کرده است.

قاضی‌پور مجددا در پاسخ به این پرسش که منظور از دولت آقای رحیمی است گفت: رحیمی هم از افراد دولت است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص در تامین اجتماعی در ادامه اظهار کرد: انصاف نیست صندوقی که بالای 50 هزار میلیارد تومان قیمت دارد به قیمت 17 هزار میلیارد تومان یعنی یک سوم قیمت آن فروخته شود.

قاضی‌پور گفت: این فروش تفاهم‌نامه‌ای بین بابک زنجانی و سعید مرتضوی که محرمانه هم نیست و مبلغ آن نیز به ریال و ین ژاپن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وضعیت ، دقت ، اموال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار