محجوب در نشست خبری اعلام کرد

افشاگری پرونده 80 هزار صفحه‌ای علیه سازمان تامین اجتماعی/ از تخلفات میلیونی تا هدیه‌های میلیاردی/ بدهی 46 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: پرونده تحقیق و تفحص از این سازمان حدود 80 هزار صفحه است که در صورت موافقت هیئت رئیسه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه 12 آذر) مجلس در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح گزارش کلی از هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پرداخت.
 
وی در ابتدا گفت: نادیده گرفتن قانون یک سرفصل عادی در سازمان تامین اجتماعی است که باید این روند خاتمه یابد.  
 
وی افزود: در این تحقیق و تفحص سه گروه متشکل از گروه درمان، با ریاست نادر قاضی‌پور، گروه شستا با گروه دهدشتی و گروه ستاد تامین اجتماعی با ریاست بنده کار خود را آغاز کرده است.  
 
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برخی مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی دستوراتی صادر کرده که منجر به خسارت شدیدی به سازمان شده و باید به دادگاه معرفی شوند.  
 
وی تصریح کرد: پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به انضمام دوره‌های قبل 80 هزار برگ است و اگر هیئت رئیسه مجلس صلاح بداند تمامی مدارک را در اختیار مطبوعات قرار خواهیم داد.  
 
وی تاکید کرد: ویژه نامه خورشید به عنوان یکی از مستندات این گزارش به کار رفته که در آن بسیاری از مباحث بیان شده و اسناد برخی مثل اسناد سورینت قشم در ان جا چاپ شده است و تعجب می‌کنیم که برخی مدارک که مهر محرمانه خورده نیز در این ویژه نامه چاپ شده است.  
 
محجوب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از سال 86 تا 90 حقوق کارمندان نسبت به حقوق مستمری‌بگیران 6 برابر شده است، آیا این انصاف است به جای توجه به مستمری‌بگیران به فکر خودمان باشیم؟
 
محجوب در ادامه به واگذاری گل‌گهر سیرجان به منظور پرداخت بخشی از مطالبات صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع در دولت جدید مسترد شده و ما دنبال این هستیم تا این روند پیگیری شود.  
 
وی با بیان اینکه شیوه اداره یک طرفه را محکوم می‌کنیم، گفت: بعضا کارت هدیه‌های میلیونی اهدا شده و بعضا نیز این کارت هدیه‌ها تحویل داده نشده و در حال حاضر که بحث تحقیق و تفحص پیش آمده سعی می‌کنند ان‌ها را تحویل داده و به تاریخ زمان مقرر دریافت کنند و این خلاف است.  
 
وی همچنین تصریح کرد: پاداش‌های کلانی در سازمان تامین اجتماعی جابه جا شده که بعضا 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در آنها دیده می‌شود.
 
نماینده تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقشاری که سازمان تامین اجتماعی به آن‌ها ظلم کرده کارگران تامین اجتماعی است.  
 
وی تصریح کرد: 18 میلیون فقره بازرسی از سال 82 تا 92 صورت گرفته و مشاهده کردیم 15 میلیون فقره تخلف صورت گرفته است.  
 
رئیس خانه کارگر خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید از 6 طرف مهار شود تا این گونه اقدامات ظالمانه در آن صورت نگیرد.
 
وی افزود: اگر بناست صرفه‌جویی صورت بگیرد چرا حقوق کارمندان 39 درصد و حقوق مستمری‌بگیران 6 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
محجوب تاکید کرد: باید سر را به علامت شرم پایین بیاوریم و از دستگاه قضایی انتظار داریم پرونده‌هایی که به این دستگاه ارسال می‌شود به دقت مورد پیگیری قرار گیرد.  
 
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد: مجموعا 36 نفر در این پرونده با ما همکاری کردند و اکثر آن ها به صورت داوطلبانه از سازمان شستا و تامین اجتماعی با ما همکاری کردند.  
وی تاکید کرد: اگر سندی در گزارش این هیئت وجود دارد و کسانی که معتقدند این اسناد مخدوش است می‌توانند اسناد خود را ارائه کنند و ما معتقدیم نباید اسناد غلطی در مجلس خوانده شود و اصراری هم نداریم هر آن چه در اسناد ما وجود دارد غلط خواهد بود.  
 
محجوب با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی 37 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دارد، گفت: تمام تخلفات سازمان تامین اجتماعی توسط همکاران من افشا خواهد شد و نخواهیم گذاشت مسئله‌ای افشا نشود.  
 
وی همچنین در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران  که آیا در مدیریت فعلی سازمان تامین اجتماعی نیز تخلفاتی صورت گرفته است یا خیر، گفت: اولا دیکته نانوشته غلط ندارد ولی گزارش ما تا پانزده مهر است بنابراین به این موضوع اشاره ای نداشته‌ایم.  
 
نماینده تهران افزود: قطعا مدیرن فعلی از تحقیق و تفحص مجلس مصون نخواهند بود.
 
محجوب در ادامه به گزارش اخیر منتشر شده در خصوص حقوق، پاداش و مزایای 16 نفر از مدیران سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارقامی که در اسناد ما وجود دارد، نشان می‌دهد ارقام اعلام شده نسبت به این ارقام بسیار ناچیز است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به گزارش مربوط به حساب‌های سازمان حسب درخواست هیئت محترم تحقیق و تفحص مجلس اشاره کرد و گفت: هزینه‌های اداره سازمان در سال 86 یک میلیون و 997 هزار و 670 ریال بوده که در سال 91 به 5 هزار و 163 هزار و 723 ریال رسیده است.
 
وی افزود: همچنین هزینه‌های پرسنلی در سال 86، 8 میلیون و 986 هزار و 563 ریال بوده است که در سال 91 به 24 میلیون و 334 ریال ارتقا یافته و یا این که کل بدهی دولت در سال 1386 ، 105 میلیون و 624 هزار و 463 ریال بوده که تا سال 1391 به 465 میلیون و 114 هزار و 910 ریال ارتقا یافته است.
 
وی همچنین گفت: بدهی حق بیمه کارگاهها از سال 1386 ، 12 میلیون و 109 هزار و 535 ریال بوده که در سال 1391 به 32 میلیون و 208 هزار و 571 ریال ارتقا یافته است.  
 
محجوب در پایان گفت: هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مصمم است این پرونده را با جدیت دنبال کند و به خدا سوگند می‌خوریم در این رابطه با هیچ کس آشتی و صلحی را انجام نداده‌ایم و تلاش خواهیم کرد از حقوق ملت دفاع کنیم.  

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار