آموزش كاركنان مدارس براي مواجهه با حوادث و سوانح

مديركل دفتر سلامت و امور تندرستي وزارت آموزش و پرورش گفت: سطح دانش و اطلاعات كاركنان مدارس براي رويارويي با حوادث و سوانح با برگزاري دوره هاي ضمن خدمت افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد چينيان افزود: برگزاري دوره هاي ضمن خدمت ويژه كاركنان مدارس در سه عنوان در دفتر سلامت و امور تندرستي آموزش و پرورش به تصويب رسيده است.
 
وي با بيان اينكه اين دوره هاي ضمن خدمت به صورت اينترنتي برگزار مي شود، گفت: دوره هاي ضمن خدمت ˈرعايت اصول ايمني و كاهش حواث و سوانح در مدارسˈ 14 ساعت، ˈآشنايي با نكات ايمني و نگهداشت سيستم هاي گرمايشي و سرمايشيˈ 10 ساعت و اصول بهداشتي و سلامت مواد غذايي و تغذيه در مدارس در هنگام حوادث و بلاياˈ 12 ساعت است.
 
مديركل دفتر سلامت و امور تندرستي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: به افراد شركت كننده در اين دوره ها گواهي اعطا مي شود.
 
چينيان ادامه داد: براي دانش آموزان نيز طرح هاي آموزش و مهارتي با عنوان دانش آموزان آماده در روزهاي سخت در قالب طرح دادرس اجرا مي شود.
 
چينيان با بيان اينكه ايران با بيش از 30 نوع حادثه طبيعي و غير طبيعي روبرو است افزود: اين مساله سبب شده تا ضرورت برگزاري هر ساله مانور زلزله در مدارس كشور و مقوله فرهنگ ايمني و توسعه آن در بين آحاد جامعه به ويژه دانش آموزان براي داشتن كشوري ايمن، دو چندان شود.
 
وي گفت: براين اساس بايد بيش از 12 ميليون دانش آموز و حدود يك ميليون همكار فرهنگي آمادگي لازم و تجربه موثر در رويا رويي با حوادث را داشته باشند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار