بندرعباس /

آغاز گشت تحقیقاتی برآورد ذخایر کف زیان تجاری خلیج فارس و دریای عمان

گشت تحقیقاتی برآورد ذخایر کف زیان تجاری خلیج فارس و دریای عمان در محدوده هرمزگان آغاز شد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : در این گشت تحقیقاتی دریایی میزان ذخایر 100 گونه کف زی تجاری آبهای هرمزگان برآورد می شود.

دهقانی افزود : سنگسر ، شوریده ، حلوا سفید ، حلوا سیاه ، کفشک ، گیش ماهی ، هامور ، سرخو و شانک از جمله آبزیان تجاری هرمزگان هستند وی گفت : این گشت دریایی تحقیقاتی از منطقه سیریک آغاز می شود و تا راس نایبند در غرب هرمزگان به پایان می رسد.

معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : گشت تحقیقاتی دریایی به مدت 25 روز ادامه دارد و میزان ذخایر در 100 ایستگاه خلیج فارس و دریای عمان در محدوده آبهای هرمزگان برآورد می شود.

دهقانی افزود : روزانه پس از 3 تا 5 بار توراندازی و صید 700 تا 800 کیلو آبزی تجاری در عمق 10 تا 100 متر دریا میزان ذخیره آبزیان بررسی می شود.

وی گفت : تنوع ، تراکم و وزن آبزی در هر منطقه از جمله شاخص های برآورد میزان ذخایر است که نتیجه آن به شیلات و صیادان هرمزگانی اعلام می شود.

معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : در آخرین برآورد 80 هزار تن ذخایر آبزیان اعلام شده است که 43 هزار تن آن کف زیان تجاری است.

دهقانی افزود : کوسه ماهی ، راشگو و هامور از جمله آبزیان در خطر انقراض هستند که صیادان هرمزگان باید از صید بی رویه آن خودداری کنند.

هرمزگان رتبه نخست میزان ذخایر آبزیان تجاری در کشور را دارد./س
انتهای خبر/
برچسب ها: گشت ، تحقیقاتی ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.