اردبیل/

مجلس شأن قانونگذاری اسلامی و ارزشی را حفظ کرده است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در 34 سال گذشته شأن قانونگذاری مبتنی بر فرهنگ اسلامی، دینی و ارزشی را حفظ کرده و در این مسیر حرکتی سازنده داشته است.

حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با قانونگذاری که مبتنی بر اصول اسلامی و مطالبات به حق مردم است سعی کرده همراه با سایر قوا حرکت‌های تاثیرگذاری را در کشور انجام داده و شایستگی نظام اسلامی را به ظهور و بروز برساند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی که رویه حرکت و تحول‌خواهی خود را از شریعت الهام گرفته است در تمام دوره‌ها نمایندگان سعی کرده‌اند تا با رعایت قوانین و مقرراتی که در قانون اساسی و مبنای شریعت بر آنها تأسی شده حرکت کنند و در نظر داشته باشند تا شأن و جایگاه نظام اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را حفظ کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از برجستگی‌های قوه مقننه را همراهی و همسویی با قوا در دستیابی به وحدت رویه در حرکت‌ها و تصمیم‌گیری‌های ملی و بین‌المللی اعلام کرد و گفت: ما نمایندگان مجلس مشروعیت خودمان را از رای و انتخاب مردم داریم در قالب کمیسیون‌های مختلف سعی می‌کنیم مشکلات و نارسایی‌های جامعه را با دقت و تخصص خاص پیگیری کرده و به رفع موانع بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم.

موسوی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بخش عظیمی از فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، تحصیلات دانشگاهی و زیرساخت‌های مربوط به توسعه علمی را برعهده دارد در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با همکاری قوه مجریه سند علمی و تحقیقاتی کشور را تبیین کند که در این راستا ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی همه‌جانبه برای رسیدن به یک افق توسعه مثبت و سازنده را شاهد و ناظر بودیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم تعاملات مجلس و دولت بیش از گذشته افزایش یافته به طوری که در ماه‌های اخیر با حرکت‌های خوبی که در توسعه کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی داشتیم شهرستان گرمی صاحب چندین واحد جدید و رشته‌های متنوع شده است.

موسوی یکی از برنامه‌های اصلی این شهرستان را بیکاری و چشم انتظار بودن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار اعلام کرد و افزود: در این زمینه ما به راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر شیرآلات قهرمان که هم اکنون با قوت و قدرت در حال اجراست نیاز داریم تا بخش عظیمی از دغدغه‌های بیکاری در منطقه برطرف شود./س

انتهای پیام/ ش ک

برچسب ها: اردبیل ، حفظ ، شأن ، قانونگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.