ساری /

نماد حمایت از دریای خزر به چابکسر رسید

نماد صلح و دوستی محیط زیست خزر با محوریت حمایت از فک خزری ساعتی پیش به ساحل چابکسر در استان گیلان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، 16 آبان امسال نماد حمایت از فک خزری در مراسمی با حضور مسئولان و علاقه‌مندان به محیط زیست مازندران و گلستان،در ساحل جزیره «آشوراده» یکی از جزایر پناهگاه حیات وحش میانکاله،توسط الهام‌السادات اصغری نخستین بانوی شناگر آب‌های آزاد پس از طی 10 کیلومتر شنا در عرض میانکاله، به دانیال توحیدی ملی‌پوش قایق‌ران(کایاک) سپرده شد.

دانیال توحیدی از 16 آذر تا امروز 620 کیلومتر از عرض دریای خزر را پارو زد که در این مدت با مشکلات ناشی از مواج بودن دریا مواجه شد اما مشکلات او را از ادامه مسیر باز نداشت.

این ورزشکار 24 ساله مشهدی، بر اساس برنامه باید طی یک‌هزار کیلومتر از عرض دریای خزر، نماد حمایت از خزر را به نشانه صلح و دوستی و حمایت از محیط زیست بزرگ‌ترین رودخانه جهان، به ساحل باکو در آذربایجان برساند تا از آن‌جا توسط ورزشکار کشور همسایه به سایر کشورهای حوزه دریای خزر برسد.

نماد حمایت از دریای خزر(فک خزری)، پس از عبور از تمامی کشورهای حوزه خزر، سال آینده به تهران می‌آید و این رویداد مهم زیست‌محیطی در مراسمی، ثبت جهانی می‌شود.

دقایقی پیش در تماسی که با حر منصوری مدیر برنامه حمل نماد دریای خزر داشتم، گفت: اکنون به چابکسر رسیدیم و تا ساعتی دیگر با حضور اسماعیل کهرم مشاور ارشد سازمان محیط زیست، در همایش بین‌المللی حمایت از فک دریای خزر در دانشگاه آزاد لاهیجان حضور می‌یابیم.

بیش‌تر مشکلات به‌خاطر امواج توفانی دریا بود که دیروز به‌ خاطر همین مشکل به جای پاروزدن 25 کیلومتر از مسیر تنکابن تا رامسر را به همراه علاقه‌مندان به محیط زیست،در دو ساعت، دوید.و 380 کیلومتر باقیمانده بستگی به شرایط آب و هوایی و امواج دریا دارد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: نماد ، فک ، خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.