گزارش یک نقض آشکار حقوق بشر؛

جوان ایرانی در آتش کینه نژادپرستان انگلیسی زنده‌ زنده سوخت / در جزیره شهروندان مجری قانون هستند! + فیلم و تصاویر

حقوق بشر طی سال‌های اخیر یکی از حربه‌های اصلی دولت‌های غربی جهت فشار بر جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و افکار عمومی دنیا محسوب می‌شود، این درحالی است که هیچ سخنی درباره ابعاد گسترده نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف ذکر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران چهاردهم ماه جولای 2013 در صبح دم یک روز نسبتا گرم بهاری، دو جوان انگلیسی به خانه یک مرد ایرانی که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کرد وارد می‌شوند و او را به شدت کتک زده و بدن نیمه جان او را در مقابل چشمان بی‌تفاوت دیگر همسایگان از خانه‌اش خارج کرده با ریختن الکل روی لباس‌هایش به آتش می‌کشند، این مرد ایرانی درحالی بدنش به آتش کشیده شد که هنوز زنده بود و برای نجات از همسایگانی که به نظاره ایستاده بودند طلب کمک و یاری می‌کرد.


 
آقای "بیژن ابراهیمی" 44 ساله، در خانه‌ای واقع در منطقه "بریستول" در "شرق لندن" زندگی می‌کرد، و به گواهی کسانی که خیلی محرمانه با جراید صحبت کرده‌اند مردی بوده بسیار آرام، عاشق کاشتن گل در باغچه کوچک مقابل خانه‌اش و تنها مونس او نیز گربه‌اش بود. اما از سه سال پیش که او به این محل نقل مکان کرده بود، مورد آزار و اذیت‌های لفظی نوجوانان و جوانان همسایه قرار گرفته بود.



آزار و اذیت مرحوم ابراهیمی توسط افراد نژادپرستی که در نهایت وی را به قتل رساندند

به گزارش دیلی‌میل، منطقه بریستول اصولا منطقه‌ای است که انگلیسی‌های "کاکنی" در آنجا سکونت دارند و به داشتن احساس‌ نژادپرستانه مشهورند، سعی مسئولان محلی برای سکنی دادن خارجیان در آن مناطق آن هم در بین قشر کم در آمد منطقه که در خانه‌های وابسته به شهرداری‌ها زندگی می‌کنند و از دولت پول ماهیانه بیکاری دریافت می‌کنند، اساسا یکی از معضلاتی است که افرادی چون بیژن ابراهیمی را در معرض خطر و تهدید‌نژاد پرستانه قرار می‌دهد.


 

به گفته اقوام، بیژن ابراهیمی بار‌ها با فوریت‌های پلیس تماس گرفته و اطلاع داده بوده که بچه‌ها گل و گلدان‌های مقابل خانه‌اش را تخریب می‌کنند، ولی هرگز به شکایات او رسیدگی نشده و پلیس محلی به او اخطار کرده بوده که اگر به دروغ با پلیس تماس بگیرد، او را به جرم ایجاد مزاحمت برای پلیس دستگیر خواهند کرد!



از این رو آقای بیژن ابراهیمی دوربین خود را آماده نگاه داشته بود تا به محض اینکه بچه‌ها شروع به تخریب گلدان‌هایش کردند از آن‌ها عکس گرفته و به پلیس به عنوان مدرک ارائه دهد.

دو روز قبل از کشته شدنش، بچه‌های همسایه یکبار دیگر به تخریب باغچه و گلدان‌های او پرداخته و وقتی می‌بینند که او در حال عکس گرفتن از آنهاست پا به فرارمی گذارند و بیژن با اطمینان خاطر با فوریت‌های پلیس تماس می‌گیرد و زمانی‌که پلیس بریستول از راه می‌رسد، والدین این کودکان که می‌دانستند این‌بار "ابراهیمی" از آن‌ها مدرک دارد در مقابل خانه او تجمع کرده و او را متهم به "پیدو فیلیا" ("کودک آزاری") بودن کرده و از او شکایت می‌کنند که از فرزندان آن‌ها عکس می‌گرفته است.

سه پلیس حاضر در محل وقتی اعتراضات ابراهیمی را در مقابل تهمت‌های ناروای همسایه‌ها می‌بینند از او می‌خواهند که آرامش خود را حفظ کند و به داخل خانه‌اش برود، اما وقتی با مقاومت آقای ابراهیمی برای دفاع از حقوق‌اش مواجه می‌شوند او را به اتهام "بر هم زدن آرامش و نظم عمومی" دستگیر می‌کنند، به تفتیش خانه‌اش پرداخته و سیستم کامپیوتری و دوربین وی را ضبط می‌کنند.



اما بعد از تحقیقات وقتی هیچ مدرکی دال بر "پیدفیلیا" (کودک آزاری) بودن او پیدا نمی‌کنند او را آزاد می‌کنند.

پس از آنکه او سرخورده از سیستم امنیتی انگلیس به خانه‌اش باز می‌گردد، با برخورد به مراتب بدتری از سوی دیگر همسایه‌ها مواجه می‌شود که او را "کودک آزار" می‌خواندند.

به گزارش دیلی‌میل، او به ناچار خود را در خانه‌اش زندانی می‌کند ولی این قضیه به همین جا ختم نشده و دو روز بعد، در شب چهاردهم جولای دو نفر از مردان جوان همسایه که بچه‌هایشان همیشه گل‌های باغچه "ابراهیمی" را که با عشق فراوان جلوی درب خانه‌اش می‌کاشت را تخریب می‌کردند، با همکاری یکدیگر به خانه "بیژن ابراهیمی" وارد شده و او را به قصد کشت کتک زدند و در میان بی‌تفاوتی دیگر همسایه‌ها، بدن نیمه‌جان "ابراهیمی" را بیرون آورده و در مقابل چشم همگان به آتش می‌کشند.

لحظه به آتش کشیده شدن بدن نیمه‌جان مرحوم ابراهیمی



 در این میان حتی یک نفر تلفن را برنداشته تا پلیس را از این رخداد مطلع کند!

این خبر را ابتدا فقط یک روزنامه محلی در بریستول- لندن به صورت خیلی سطحی پوشش داد که "مردی در منطقه بریستول در خیابان "Capgrave Crescent" به آتش کشیده شده و پلیس در جستجو برای عاملین این جنایت است"  وقتی یکی از خبرنگاران روزنامه "تلگراف"(The Telegraph) این خبر را می‌خواند و پیگیر ماجرا می‌شود که چرا و چگونه مردی در جلوی خانه‌اش آتش زده شده و کسی خبری از عاملین آن ندارد و در پی چندین هفته تحقیقات پلیس بالاخره دو مرد که پلیس نیز به آن‌ها مشکوک بوده دستگیر و آن‌ها به جرمشان اعتراف می‌کنند.



این دو با بی‌شرمی تمام بیژن ابراهیمی را متهم می‌کنند که مردی خطرناک بوده و آن‌ها برای امنیت خانواده و فرزندانشان خود مجری قانون شده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، احساسات‌ نژادپرستانه در این قتل مشهود است ولی مقامات محلی قصد دارند که این حادثه را یکی دیگر از حوادث معمول کلان شهر‌ها جلوه دهند و قبول کنند که نه تنها‌ نژادپرستی همسایگان، بلکه کوتاهی و سهل انگاری پلیس باعث بروز این حادثه دلخراش شده است.

به گفته تلگراف صاحبان خانه‌های مسکونی شخصی در حوالی این مجتمع مسکونی که متعلق به شهرداری بریستول می‌باشد ابراز کرده‌اند افرادی که در مجتمع "کپ گریو کرسنت" زندگی می‌کنند، ناهنجاری‌های شخصیتی بسیاری دارند و اکثرأ خرده فروش مواد مخدر هستند و اصولأ حضور این افراد در همسایگی آن‌ها شرایط زندگی را بسیار سخت کرده و عده‌ای پس از وقوع این جنایت تصمیم گرفته‌اند تا خانه‌هایشان رافروخته و به جای دیگری نقل مکان کنند.



برخی از این افراد با تکان دهنده خواندن این حادثه در مصاحبه با تلگراف، شخصیت "بیژن ابراهیمی" را بسیار متفاوت با ساکنین مجتمع دانسته و او را مردی آرام، موقر و کم حرف توصیف می‌کنند که عاشق گلدان‌ها و گل‌هایی بود که جلوی در خانه‌اش کاشته بود و تنها زمانی صدای او را اهالی می‌شنیدند که بیرون می‌آمد تا گربه‌اش را صدا بزند.



به گفته بی‌بی‌سی جهانی در پی گزارشات بسیار از برخورد بد و‌ نژاد پرستانه با خارجی‌ها در منطقه بریستول، سال گذشته دو خبرنگار پاکستانی الاصل که برای "بی‌بی‌سی" کار می‌کردند، تحت پوشش "یک زوج جوان" خانه‌ای در منطقه بریستول کرایه و مستقر شدند تا بتوانند شواهد عینی خود را از برخورد‌نژاد پرستانه اهالی به تصویر بکشند و این دو از اول با تجربیات بدی مواجه شدند، توهین‌های لفظی مثل "هی پاکی برگرد به خانه‌ات" و در چند مورد هم بدون هیچ دلیلی خاصی توسط اراذل محله راه‌شان را سد کرده و آن‌ها را به شدت کتک زده بودند.

تمامی این رویداد‌های تلخ به دلیل تبلیغات‌های رسانه‌های ارتباط جمعی در اروپا و کشورهای غربی است که بطور مدام خارجی‌ها به خصوص "مسلمانان" را در چند سال اخیر تروریست نامیده و افراد بی‌سواد و بی‌اطلاع جوامع اروپائی هم که تحت تاثیر این رسانه‌ها، بدون هیچ مطالعه و تحقیقی، بلافاصله به خود این جرأت را می‌دهند که به مقابله با حضور خارجی‌ها بخصوص مسلمانان در همسایگی خود وارد عمل شوند.

به گزارش هافینگتن‌پست، فشارهای اقتصادی و تحمیل شدن بسیاری از پناهندگان خارجی بر بودجه بیکاری جوامع اروپائی و حقوق برابر آن‌ها با شهروندان آن کشور هم یکی از مسائل بوجود آورنده این تنش‌های‌نژاد پرستانه است و گمان می‌رود که در پی رکود اقتصادی در غرب و کاهش حمایت‌های دولتی از افراد بی‌بضاعت دامنه حس نژادپرستانه نسبت به خارجیانی که از‌‌‌ همان سیستم حمایت دولتی استفاده می‌کنند در سال‌های اخیر بمراتب بیشتر شده است.

حکم محکومیت "لی جیمز" و "استافان نورلی" روز 28 نوامبر در حالی صادر شد که تمامی اهالی ساکن در "Capgrave Crescent" و نیروی پلیس در این جنایت سهیم هستند.



مهم‌ترین مسئله این است که عدم رسیدگی‌های لازمه در زمان مقرر منجر به این جنایت شده و حال برای بیژن خیلی دیر است، حتی اگر تک تک مسببین را محکوم کنند. امان او را در‌‌‌ همان کشوری که ادعای "تمدن و فرهنگ والا دارند" گرفتند.

این دو می‌گویند قصد داشته‌اند "خود قانون را اجرا کنند". "مارتین دانسکام" سخنگوی پلیس "سامرست" اذعان کرده است که "بیژن ابراهیمی" کاملا بی‌گناه بوده است.

خانواده ابراهیمی با صدور بیانیه‌ای محاکمه عادلانه عاملان قتل وی را خواستار شده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که قصور پلیس در محافظت از این فرد می‌تواند یکی از عوامل بروز این حادثه باشد.



در این بیانیه‌ خانواده ابراهیمی وی را قربانی "عمل سنگدلانه‌ از سر نفرت غیرقابل تصور" خوانده‌اند و گفته‌اند تا وقتی آنانی که در این واقعه مسئولیت داشته‌اند مجازات و بازخواست نشوند، عدالت محقق نشده و خطر، افراد بی‌گناه در موقعیت مشابه را تهدید می‌کند.

به گفته نشریه تلگراف، در همین رابطه خواهر بیژن ابراهیمی پس از صدور حکم دادگاه گفت: "سوال این است که آیا مرگ بیژن با محافظت قابل پیشگیری نبود؟ پیش از آنکه جان افراد آسیب‌پذیری دیگر به خطر بیفتد، باید از این ماجرا درسی گرفت".



گفته‌های خواهر بیژن در حالی بیان می‌شود که پلیس بریستول به قصور خود در حفاظت از بیژن ابراهیمی اذعان کرده است و سه مامور پلیس در همین رابطه از خدمت معلق شده‌اند.
 
"منیژه ابراهیمی"(منیژه مورس) خواهر بیژن ابراهیمی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما در لندن گفت: به رای دادگاه درباره یکی از قاتلان که به همکاری در سوزاندن برادرم نقش داشت اعتراض داریم و درحال بررسی تجدید نظر با وکیل هستیم.



خواهر بیژن ابراهیمی فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و نژادپرستی رایج در کشور انگلیس را عامل قتل برادرش برشمرد.

خواهر بزرگ‌تر ابراهیمی که ساکن شهر بریستول است و برای در امان ماندن از نژادپرستان انگلیسی درخواست کرد هویتش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران  گفت: رای دادگاه که هیجده سال زندان برای قاتل اصلی و چهارسال برای دستیار قاتل است درد خانواده ما را درمان نمی‌کند ولی مشکل اصلی این کشور فقر فرهنگی و نژادپرستی است که باید حل شود تا بیژن‌های دیگر کشته نشوند.

بررسی اجمالی قتل افراد معلول در انگلیس نشان می‌دهد در سال 2007، به مواردی بر می‌خوریم که در آن‌ها افراد معلول به دلیل برداشت اشتباه به جنایات جنسی متهم شده‌اند به عوان مثال در سال 2005. زنی به نام جنیفر هنری، یک مرد محبوب معلول با نام آلبرت آدامز را به قتل می‌رساند سپس با مرکز فوریت‌های پلیس تماس می‌گیرد و به دروغ وی را به تجاوز متهم می‌کند.



حقوق بشر از موضوعات بسیار حساس و مورد توجه افکار عمومی در جهان محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که حجم عظیمی از اخبار رسانه‌های گوناگون دنیا روی موضوع حقوق بشر و حواشی آن متمرکز است.
 
طی سال‌های اخیر نیز یکی از حربه‌های اصلی دولت‌های غربی جهت فشار بر جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و افکار عمومی دنیا محسوب می‌شود، این درحالی است که هیچ سخنی درباره ابعاد گسترده نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف ذکر نمی‌شود.

حقوق بشر به ویژه از میانه قرن بیستم نقشی مرکزی در سخن‌پردازی (و نه در واقعیت) روابط بین‌الملل بازی کرده است.در طول دو دهه گذشته حقوق بشر جایگاه برجسته‌تری در حقوق عمومی یا اساسی ملی و نیز حوزه بین‌المللی کسب کرده است. انگلیس یکی از آخرین کشورهایی در دنیای حقوق عرفی و در اروپاست که حقوق بشر را وارد نظام حقوق داخلی خود کرده است.

انگلیس از جمله کشورهای غربی است که ادعا می‌کند در تنظیم سیاست خارجی خود موضوع حقوق بشر را به طور خاص مورد توجه قرار داده و این مقوله را در مناسبات خود با سایر کشور‌ها به عنوان یک ملاحظه اصلی در نظر می‌گیرد. دولت انگلیس برخلاف ادعای حمایت از حقوق بشر نه تنها در موقعیت دفاع از حقوق بشر در دیگر کشور‌ها نیست، بلکه خود می‌تواند به دلیل موارد مکرر و متعدد نقض حقوق بشر در داخل این کشور مورد بازخواست قرار گیرد. این در حالی است که "سایمون گس" سفیر وقت انگلیس به بهانه روز جهانی حقوق بشر، در مطلبی در سایت سفارت انگلیس در تهران در تاریخ 9 دسامبر 2010 با گستاخی و پر رویی هر چه تمام‌تر به بیان مطالبی علیه جمهوری اسلامی می‌پردازد و به زعم خود وضعیت حقوق بشر در ایران را زیر سوال برد.

انگلیس بد‌ترین آمارهای مربوط به حقوق بشر را در اروپا دارد

انگلیس بد‌ترین آمارهای مربوط به حقوق بشر را در اروپا دارد و یک بار به خاطر عدم تبعیت از تصمیمات دادگاه اروپا مورد بازرسی قرار گرفته است. 106 مورد علیه انگلیس تسلیم شد که دولت انگلیس جواب مناسبی برایشان نداشت.

تضعیف حقوق بشر در انگلیس تحت عنوان قانون ضدتروریسم، امر جدیدی نیست، قانونگذاری ضروری در انگلیس نگرانی بزرگی در طول دهه‌ها بوده است. از اوایل دهه 1970، زمانی که مقامات انگلیسی شروع به اعمال تدابیر ضروری در شرایط منازعه ایرلند شمالی کردند حقوق بشر به نام امنیت قربانی شده است. میان سوء استفاده‌هایی که از تدابیر ضروری شده است می‌توان به شکنجه یا سایر بدرفتاری‌ها و محاکمه‌های ناعادلانه اشاره کرد.

قوانین ضدتروریستی اصلی‌ترین ابزار نقض حقوق بشر

نگرانی شدیدی نسبت به نادیده گرفته شدن جدی حقوق بشر در تمهیدات حقوقی و سیاسی انگلیس پس از حادثه یازده سپتامبر وجود دارد. مقامات انگلیسی یک سری قوانین جدیدی را به تصویب رساندند هرچند که انگلیس از قبل نیز برخی از سختگیرانه‌ترین قوانین "ضدتروریسم" را در اروپا داشت.

این قوانین متضمن تمهیدات گسترده‌ای است که قوانین حقوق بشری را زیرپا می‌گذارد و اجرای آن‌ها منجر به سوء‌استفاده‌هایی جدی از حقوق بشر شده است.

از جمله این تمهیدات بازداشت بدون اتهام و محاکمه کسانی است که مقامات انگلیس برچسب "تروریست‌های بین‌المللی مظنون" بر آن‌ها زده‌اند. این برچسب زدن عمدتاً بر پایه اطلاعات محرمانه‌ای است که قوه مجریه از افشای آن‌ها برای اشخاص یا وکیل قانونی ‌آن‌ها امتناع می‌ورزد.

 مقامات انگلیس تلاش کرده‌اند تا ممنوعیت شکنجه یا سایر بدرفتاری‌ها را نادیده بگیرند

علاوه بر این مقامات انگلیس تلاش کرده‌اند تا ممنوعیت شکنجه یا سایر بدرفتاری‌ها را نادیده بگیرند. همچنین قوانین بشردوستانه در طول جنگ علیه عراق و در شرایط اشغال این کشور از سوی ارتش انگلیس نادیده گرفته شده است. در فوریه 2004 کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گزارشی را به نیروهای ائتلاف تسلیم کرد که نقض‌های جدی قانون بشردوستانه بین‌المللی از سوی این نیرو‌ها در عراق را توضیح می‌داد.

متأسفانه دولت انگلیس هنوز به تضعیف حقوق اساسی بشر، حکومت قانون و استقلال قضایی ادامه می‌دهد و قوانینی خلاف حقوق اساسی بشر تصویب می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش 24 ژانویه 2008 اعلام کرد: طرح "دولت انگلیس" مبنی بر بازداشت مظنونان تروریستی حداکثر به مدت 6 هفته بدون محاکمه ناقض حق اساسی آزادی است و بیزاری مسلمانان انگلیس را به دنبال دارد. این طرح به عنوان طرح جدید ضدتروریستی به پارلمان ارائه شده است.


نگرانی جدی نهادهای حقوق بشری اروپا از "نقض حقوق بشر در انگلیس"

از زمان بمب‌گذاری لندن در سال 2007 مقامات ارشد دولت انگلیس از جمله نخست وزیر این کشور به صورت تهدیدآمیزی اعلام کردند که اگر دادگاه‌ها به سیاست‌های اعلام شده دولت توجه نکنند آن‌ها سیاست اصلاح "قانون حقوق بشر" 1998 را دنبال خواهند کرد.

تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات انگلیسی به منظور مبارزه با تروریسم منجر به نقض‌های آشکار در رابطه با حقوق بشر شده و نگرانی‌ها نسبت به تأثیر این تدابیر بر مسلمانان مهاجرین و سایر جوامع اقلیت گسترش یافته است.

کمیسر عالی ملل متحد برای حقوق بشر، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا، رابط ویژه ملل متحد درباره شکنجه، کمیته ملل متحد علیه شکنجه، کمیته ملل متحد درباره لغو تبعیض نژادی و نیز کمیته اروپایی جلوگیری از شکنجه از جمله آنهایی هستند که نگرانی جدی خود را نسبت به آمارهای حقوق بشر انگلیس ابراز کردند.

نگرانی جدی نهادهای ملی انگلیس در خصوص نقض حقوق بشر

در داخل انگلیس نیز کمیته‌های قانون اساسی، امور خارجی و حقوق بشر پارلمان، اعضای قوه قضاییه و کار‌شناسان حقوقی و نیز عفو بین‌الملل و بسیاری از سازمان‌های غیردولتی دیگر نگرانی جدیشان را در این ارتباط بیان داشتند.

این گزارش بالا‌تر از همه مسئولیت‌های اصلی انگلیس را که مدعی است از استانداردهای حقوق بشر و حکومت قانون دفاع می‌کند و آن‌ها را بهبود می‌بخشد مورد بررسی قرار می‌دهد. این گزارش پا از این نیز فرا‌تر گذاشته و در مورد مسائل زیر تحقیق می‌کند:

- نقض‌های جدی حقوق بشر از سوی انگلیس در مبارزه با تروریسم

- نقش انگلیس در طرح‌های آمریکا

- مشارکت انگلیس با آمریکا در اشغال عراق

- مسئولیت انگلیس برای ایجاد وحشت میان تمام مسلمانان جامعه بریتانیا و توطئه ایجاد این دیدگاه که کلمات "مسلمان" و
 "تروریست" هم‌معنی هستند

- نقض‌های حقوق بشر در ایرلند شمالی

- زندان‌های انگلیسی

- پناهندگان و مهاجران

- خشونت علیه زنان

- آزادی بیان

آنچه در گزارش حاضر بیان شد عمدتاً بر اساس پیمان‌های بین‌المللی، گزارش کمیسرایای حقوق بشر شورای اروپا، کمیسر عالی ملل متحد برای حقوق بشر، گزارشات عفو بین‌الملل و سازمان‌های غیردولتی ملی و گزارش‌های روزنامه‌نگاران مستقل است.

گزارش از سید احمد موسوی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر کافران
مرگ بر یاران ابلیس
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۷:۳۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
خدابه خانوادش صبربده ایران بایددرخواست اشدمجازات روبکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
جمهوری اسلامی باید پیگیر قتل ناجوانمردانه این جوان ایرانی باشد امیدوارم خونش پایمال نشود خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
ضمن طلب آمرزش برای متوفی از در گاه خداوند ، امیدوارم دنیا از وجود چنین انسان نماهای درنده خو ، پاک و خالص گردد . به امید آنروز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
اروپاییان از همه دنیا وحشی ترند حتی از ادامخوران افریقا مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
اين اتفاق نشان مي دهد تمدن و آزادي در اروپا بيشتر جنبه تبليغاتي دارد . واقعا" شرقي ها و خصوصا" مردم آسيا بسيار خونگرم و در يك كلام انسان هستند و غربي ها اگر لباس ميش را از تنشان درآوريم گرگي درنده هستند. منتظر پيگيري مقامات كشورمان هستيم .
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۰۸:۰۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر انگلیس
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر انگلیس و نژاد پرستانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
من زندگی با سختی ولی با عزت را به زندگی با رفاه ولی در خفت ترجیح میدم
ایرانی به مملکتت برگرد
Iran (Islamic Republic of)
يك انسان
۰۷:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
- نقض‌های جدی حقوق بشر از سوی انگلیس . چرا بايد يك انسان را به آتش بكشند.
Singapore
منصور
۰۷:۱۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
انگلیسی های پست و وحشی
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۰۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
ما ایرانیان باید مراقب باشیم چون کل دنیا بر روی این ملت همیشه پایدار مانور میدن ودولت جمهوری اسلامی باید پیگیر این ماجرا باشد تا بیژن های دیگری به خاطر کم عقلی عده ای به اصطلاح نژاد پرست جانشان را از دست ندهند (به امید نابودی کامل نژاد پرستی)
Japan
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
چقدر وحشی ان واقعا بعد ادعای بافرهنگی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
دولت ایران باید ادعای خونخواهی ابراهیمی را بکند تا دنیا بفهمد که ایرانی برای خودش مقام ومنزلتی در جهان دارد
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه قره باغی
۰۰:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
خدا لعنتشون کنه واقعا ناراحت شدم امیدوارم جمهوری اسلامی اقدامی انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
nader
۲۳:۵۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
از کشور جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم بخاطر این جنایت فجیع کاری کند
United States of America
بابک
۲۳:۳۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
قدر امنیت داخل کشور را بیشتر بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
کار غیر انسانی بود که حتی حیوان انجام نمی دهد و این فرد بی گناه در آتش کینه انها سوخت.خدا جوابشان را دهد.
Iran (Islamic Republic of)
علی زمانی
۲۱:۲۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
این ها همه وحشی هستند.
مرگ بر هر چی نژاد پرسته.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۱۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
انگلیس امریکا اسراییل مرگ بر هر سه تا.
از خدا می خواهم امام زمان بیاید زیرا دیگر ظلم بالا گرفت وباید عدالتگری بیاید تا آب سردی بر عطش انتقام ما بریزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۹:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
کشوری که ادعای حقوق بشر داره، تعدادی وحشی نژاد پرست تربیت کرده...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر دولت و سران انگلیس که خواستار این چنین جنایاتی هستن
Iran (Islamic Republic of)
جعفرپور
۱۷:۵۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
خیلی بی شعور و نژاد پرست هستن
کاش کمی منطق داشتن
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۱۷:۱۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
منتظر یک اقدامی جدی از طرف مسئولین هستیم
نباید کوتاه بیاییم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۷:۰۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
وحشتناکه... ادم باورش نمیشه همه ی کسایی که ناظر این اتفاق وحشیانه بودن انسان باشند.
حتی اگه ذره ای از حس انسانیت تو وجود یکیشون بود تو اون لحظه دلش به رحم میومد و به داد اون بیچاره میرسید تو چه دنیایی زندگی میکنیم...
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۶:۵۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
تمامشان را به سزای اعمالشان میرسانم.
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۶:۳۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
واقعا چه خدا نشناسایی هستند !!چه انگ بدی به مرحوم زدن!!! جمهوری اسلامی باید به اندازه کافی در مورد این نقض حقوق بشر مانور بده
-
مهدی شاهرودی
۱۶:۱۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
ایرانیان مواظب خودتون باشید چون چشم جهانیان به خوار وذلیل کردن ما ایرانیان دوخته اند
Canada
محسن
۱۵:۵۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
باید اقداماتی انجام شود که دیگر این اتفاقات نیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر حقوق بي بشر
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۱۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
فاجعه است يك فاجعه انساني براي كشورهايي كه خود مدعي رعايت حقوق بشر هستن متاسفم براي كل جوامع بشريت......افسوس روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
دوستی
۱۴:۲۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
اگر تمدن بشری این است همان بهتر که غیرمتمدن باشیم.اگر یک همجنس باز به آتش کشیده می شد بازهم دولت انگلیس بی تفاوت بود.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۴:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
واقعاً افسوس خوردم،خداوند ایشان را مورد آمرزش خود قرار دهد، اشک در چشمانم جمع شد تنها کاری که می توانم بکنم قرائت فاتحه ست. امیدوارم وحشی هایی که ایشان را به قتل رساندند جواب این کارشونو از خدا بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
انگلیسی ها سرمایه ای که سالهای سال از تاراج ملتهای جهان بدست اوردن علیه دیگر ملتها استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
اميرحسين
۱۴:۰۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
منتظر اقدام جمهوري اسلامي هستيم
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر نژاد پرستان
آخرین اخبار