مطهری‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفاده از تجربیات مراجع و بزرگان سیاسی موجب تسهیل در روابط دیپلماتیک می‌شود

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برجسته سیاسی و مراجع در عرصه بین‌المللی قطعا نتایج مطلوبی برای دیپلماسی کشور دارد.

"میرزابابا مطهری‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیرات بهبود روابط میان ایران و عربستان در شرایط کنونی، اظهار داشت: برقراری روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای مختلف به غیر از رژیم صهیونیستی با حفظ اصول و خطوط قرمز نظام هیچ محدودیت و ممانعتی  برای ایران وجود  ندارد.
این فعال سیاسی با اشاره به نقش غیرقابل انکار شخصیت‌های سیاسی داخلی در بهبود روابط خارجی، تصریح‌ کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های برجسته سیاسی در عرصه بین‌المللی قطعا نتایج مطلوبی برای کشور به دنبال دارد.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه ارتباط با کشورهای اسلامی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، گفت: وجود دو نماد بزرگ معنوی کعبه و آرامگاه پیامبر اعظم(ص) در عربستان سعودی اهمیت این کشور را برای ما دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در روند اعتمادسازی برای رفع سوء‌تفاهمات موجود، باید کشورهای اسلامی را در اولویت دیپلماتیکی خود قرار دهیم، گفت: در عرصه دیپلماسی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و شخصیت‌های تاثیرگذار مقدمات تسریع و تسهیل روابط سیاسی فی‌مابین را فراهم سازیم.

مطهری‌نژاد به تاثیر و نقش مراجع و بزرگان معنوی در برقراری روابط میان ایران و کشورهای عربی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش مراجع و شخصیت‌های بزرگ معنوی در عرصه دیپلماتیک، انکارناپذیر است چراکه آنها با برگزاری نشست‌های تخصصی می‌توانند در رفع موانع و مشکلات به مشترکات قابل قبولی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: برداشت‌های مختلف از اصول و به خصوص فروع دین، یکی از موارد مهم در تیرگی روابط میان کشورهای اسلامی است لذا باید با انجام مذاکره و گفتگو در حل این مشکل اقدام اساسی کرد.

عضو حزب مردم‌سالاری در پایان خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های ایرانی هم باید با انجام گفتگو و مذاکره در برقراری روابط سیاسی میان کشورهای اسلامی با خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار