در مراسم توديع و معارفه‌ي رئيس سازمان نقشه‌برداري:

"خصوصي سازي" در دولت تدبير و اميد واقعي مي‌شود

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري گفت: خصوصي‌سازي به معناي واقعي امري است که دولت تدبير و اميد به اجراي صحيح آن تاکيد دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در حاشيه مراسم توديع و معارفه‌ي رئيس سازمان نقشه‌برداري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون اساسي مشارکت گسترده بخش خصوصي و تعاون در کشور بايد فراهم شود و خصوصي‌سازي واقعي صورت بگيرد.

وي ادامه داد: واگذاري سهام شرکتهاي دولتي به واحدهاي شبه‌دولتي، خصوصي‌سازي محسوب نمي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري با به حراج گذاشتن اموال دولت براي حل مشکل مالي، اهداف ذکر شده در مقدمه‌ي ابلاغيه سياستهاي کلي اصل 44 تحقق نمي‌يابد.

نوبخت تاکيد کرد: خصوصي‌سازي به معناي واقعي امري است که دولت تدبير و اميد به اجراي صحيح آن تاکيد دارد.

وي گفت: برخي واگذاريهايي که در دولت سابق صورت گرفت براي رد ديون بود که موجب قوت گرفتن بخشهاي شبه‌دولتي شد اما دولت تدبير و اميد به شدت با اين امر مخالفت مي‌کند.

*منابع ارزي در کشور رو به افزايش است

نوبخت اظهار داشت: منابع ارزي قابل توجهي در اختيار بانک مرکزي قرار دارد که با توجه به توافقنامه صورت گرفته در ژنو اين منابع رو به افزايش است.

وي با بيان اينکه در عرضه ارز با مشکل مواجه نيستيم، افزود: قيمت فعلي ارز واقعي است و تقاضاي غيرواقعي همراه با افزايش نرخ ارز در بازار اتفاق نمي‌افتد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري تاکيد کرد: با نزديک شدن نرخ غيررسمي ارز با نرخ مبادله‌اي در آينده نزديک شاهد يکسان سازي نرخ ارز خواهيم بود.

نوبخت خاطرنشان کرد: بخشي از تحريمها متوقف شده و بخشي کاهش يافت هرچند با لغو کامل تحريمها فاصله داريم.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار