محیط زیست استان تهران اعلام کرد:

خاک سیاه عامل خشکسالی باغات نیست

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: طبق نمونه برداری انجام شده عناصر موجود در خاک سیاه باعث خشکسالی باغات شهر قدس نبوده است.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تاکید مدیریت اداره کل استان و سازمان محیط  زیست از خاک سیاه موجود در باغات شهر قدس نمونه برداری و به آزمایشگاه مرکزی سازمان محیط زیست ارسال شد.

وی ادامه داد: طبق نتایج حاصله بعضی از عناصر فلزات سنگین در پسما‌ند وجود دارد اما میزان آن کمتر از حد استاندارد بوده و عملا برای باغات خطر زایی ندارد.
وی با اشاره به میزان فلزات سنگین در خاک ادامه داد: براساس جدول آنالیز میزان نیکل‌ 35 میلی گرم در‌کیلوگرم بود که استاندارد ان 420 میلی گرم است و کروم نیز 81.9 میلی گرم در کیلوگرم بوده که از استاندارد آن 3 هزار میلی گرم است خیلی کمتر بوده است همچنین میزان کاد‌یوم و سرب نیز بسیار کمتر از حد مجاز بوده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان این مطلب که این خاک از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد گفت: اما اصل موضوع این است که آن پسما‌ند نباید در آن محله ریخته شود و همکاران محیط زیست شهرستان و ستاد مدیریت پسما‌ند باید پیگیری کنند ان محل برای تخلیه هر پسماند‌ی مجاز نیست.

رستگاری با اشاره به آلودگی رودخانه اور‌ین اظهار داشت: پسا‌بی که به رودخانه اور‌ین ریخته می شود از 2 منشا سرچشمه می گیرد اول به خاطر آب های سطحی است که متاسفانه از برخی منازل هدایت می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از آلودگی رودخانه به خاطر پساب های صنعتی است که از کارخانه های بالا دست روانه رودخانه می شود.

این موضوع هم در دست بررسی است.

که بعد از حکم مرجع قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: استاندار ، فلزات ، کوروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار