در جلسه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفت :

برخورد جدی پلیس با رانندگانی که پلاک خود را می‌پوشانند / کنترل هوشمند چراغ های راهنمایی جایگزین کنترل دستی می شود

جلسه مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و فرماندهان این یگان و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران ناوگان حمل و نقل شهری به میزبانی این معاونت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که صنفوف مزاحم و واحدهای صنفی فاقد پارکینگ به یکی از معضلات مهم ترافیکی تهران تبدیل شده‌اند، بر برخورد جدی با این مراکز تاکید کرد و گفت: صنفوف مزاحم و واحدهای فاقد پارکینگ می‌بایست از نظر مسائل ترافیکی مورد ساماندهی قرار گیرند.
 
سردار حسین رحیمی با اعلام این که مجازات دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودرو برای راننده متخلف معادل 6 ماه تا یک سال حبس است، افزود: با توجه به این که هر روز رانندگان بسیاری با پوشاندن پلاک خودروی خود وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، در نظر داریم نسبت به برخورد جدی و توقیف خودروی رانندگانی که مرتکب این جرم آشکار می‌شوند، اقدام ‌کنیم.
 
برخورد پلیسی راهکار مقابله با آلودگی هوای تهران نیست
 
وی با اشاره به این که هوشمندسازی¬ کامل کنترل ترافیک شهر باعث تکمیل حلقه مدیریت ترافیک شهر می¬شود، اظهار کرد: امروز هوشمند کردن نظارت بر ترافیک به یک مطالبه از سوی پلیس راهور تبدیل شده و هم افزایی پلیس و مدیریت شهری، خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان عزیزان را امکان¬پذیر کرده است.
 
سردار رحیمی با بیان این که از سوی مدیریت شهری تجهیزات پیشرفته و در عین حال یکپارچه¬ای به منظور مدیریت ترافیک تهران به کار گرفته شده، تصریح کرد: با توجه به این مهم کنترل هوشمند چراغ¬های راهنمایی از طریق سیستم مرکزی باید به صورت کامل جای خود را به کنترل دستی این چراغ¬ها از سوی عوامل پلیس بدهد.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که برخورد پلیسی راهکار مقابل با آلودگی هوای تهران نیست، خاطرنشان کرد:  به جای اقدامات سلبی مانند اعمال سراسری طرح زوج و فرد، باید اقدامات ایجابی مانند حمایت کامل از توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
 
با اصنافی که باعث اختلال در ترافیک شوند برخورد می شود
 
معاون شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که قرار نیست مدیریت شهری جور واحدهای کسبی که هر شبانه‌روز دو تُن زباله تولید می‌کنند و با رها کردن انبوه ظروف یک¬بار مصرف در معابر و جوی‌ها، محیط زیست را آلوده می¬کنند نیز را بکشد، گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی علاوه بر آلودگی‌ محیط زیست باعث راهبندان و اختلال در جریان ترافیک می‌شوند.
 
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که شهر باید زنده و پویا باشد و شهروندان از زندگی در آن لذت ببرند، افزود: شهر تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر در ظرفیت معابر محدودیت دارد و مدیریت شهری بنا ندارد طول و عرض خیابان¬ها را به اندازه تعداد خودروهای جدید عموماً تک سرنشینی که هر روز به شهر اضافه می¬شوند، گسترش داده و عریض و طویل کند.
وی با تاکید بر این که متاسفانه توسعه نا متوازن و گسترش نا موزون تهران طی سال¬های گذشته باعث شده هر فرد و هر مجموعه¬¬ای که عارضه‌ای تولید می¬کند، در قبال آن احساس مسئولیت نکند، اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی در نقاط مختلف شهر برای کسب درآمد هر چه بیشتر، باعث انسداد ترافیک نه تنها در یک نقطه بلکه در شبکه معابر اطراف واحد خود می‌شوند.
 
هر واحدی که ساخته می شود باید پارکینگ آن تامین شده باشد
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر چه به سمت مرکز شهر پیش می‌رویم، میزان آلودگی بیشتر می‌شود و در هسته مرکزی شهر این آلودگی به اوج خود می‌رسد، اظهار کرد: تمام واحدهای اداری، تجاری، مسکونی و ... که در تهران ساخته می‌شوند، باید به تناسب پارکینگ مورد نیاز را تامین کنند و عدم پیش‌بینی فضای پارک با پرداخت پول قابل خریداری نیست.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که برخی تخلفات مانند مخدوش کردن و پوشاندن پلاک خودرو یک تخلف حیثیتی است،
 
تصریح کرد: برخی تخلفات ممکن است ناشی از عدم آگاهی و مشکل فرهنگی باشد اما مخدوش نمودن پلاک خودرو، تبدیل تخلف به جرمی آشکار و آگاهانه است که باید با آن برخورد جدی شود تا شاهد ارتکاب جرایم مشهود در روز روشن نباشیم.
 
وی در پایان با تاکید بر این که باور داریم شهر باید نظم و انضباط داشته باشد و به این منظور می¬بایست به پلیس راهور کمک کنیم، خاطرنشان کرد: با این باور تمام ظرفیت مدیریت شهری را به کار گرفته¬ایم تا پلیس ماموریت¬های خود را در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار