سیزده بازی زیبای نیم‌فصل اول لیگ سیزدهم

از مجموع 119بازی برگزارشده در نیم‌فصل اول لیگ، شاید تنها بتوان روی 13مسابقه به عنوان دیدارهای جذاب و پر از رخدادهای فنی مرتبط با مستطیل سبز دست گذاشت

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در ادامه روند نزول لیگ برتر، سیزدهمین دوره این لیگ از دورههای پیشین سردتر و کمگلتر دنبال میشود. اتفاقی که کاهش استقبال هواداران از مسابقات مختلف را در پی داشته است. جالبترین نکته در ارتباط با لیست جذابترین مسابقات نیمفصل اول لیگ، جای خالی صدرنشین در آنهاست.

 هفته دوم لیگ برتر

مطابق معمول کابوس هفته دوم دست از سر استقلالِ امیر قلعهنویی برنداشت. آبیهای تهران در تقابل با سپاهان پس از مدتها فوتبالی چشمنواز ارائه کردند اما در نهایت دست خالی از این مسابقه خارج شدند. در این دیدار مجتبی جباری در ترکیب فیکس سپاهان بود و آرش افشین نیز سریعترین گل نیمفصل اول را به ثمر رساند.

 کمی بعد اما جباری از اصفهان فرار کرد و افشین نیز به ذخیره ثابت این تیم تبدیل شد. به نظر میرسید علیرضا فغانی در این دیدار باید 4پنالتی (2پنالتی به سود هر تیم) اعلام کند اما تنها یک خطای پنالتی برای سپاهان گرفت تا از سوی سکوهای آبی مورد لطف(!) قرار گیرد. لطفی که در نهایت یک امتیاز منفی را برای استقلالیها در پی داشت.

 هفته سوم لیگ برتر

تعویضهای خوب امیر قلعهنویی، تساوی 2 بر 2 مسابقه را به پیروزی 4 بر 2 استقلالیها تبدیل کرد. فرهاد مجیدی و حمیف عمرانزاده پس از ورود به زمین برای استقلالیها گلزنی کردند تا آبیها با برتری برابر یک تیم زردپوش خیلی زود از خاطره شکست خانگی برابر سپاهان فاصله بگیرند.

  این مسابقه پرحرف و حدیث به لحاظ داوری، دو سوپرگل داشت که با ضربات جوکار و قاضی وارد دروازهها شدند.

  هفته پنجم لیگ برتر

در جذابترین دیدار هفته پنجم لیگ، باز هم شاگردان رسول خطیبی در تیم گسترش فولاد از حریف پیش افتادند و باز هم نتوانستند این برتری را حفظ کنند. در تقابل شاگردان کمتجربه خطیبی و تیم باتجربه مایلیکهن، رضا عنایتی در نقش تعیینکنندهترین بازیکن حاضر شد و بار دیگر ثابت کرد در فوتبال ایران هنوز هم پیرمردها حرف اول را میزنند! 

 هفته پنجم لیگ برتر

پیروزی غافلگیرکننده و غیرمنتظره فجر برابر سپاهان در هفته پنجم، یکی دیگر از خطوط تیره باقیمانده در جدول ردهبندی را از بین برد. شیرازیها که در نیمه اول این دیدار حال و حوصله حمله کردن نداشتند و قافیه را بهطور کامل به اصفهانیها واگذار کرده بودند، در نیمه دوم از نیمه دوم نبرد با سپاهان توفان به پا کردند و صاحب 5موقعیت گل استثنایی شدند. زردپوشان کمدقت البته تنها از دوتای این موقعیتها بهره کامل بردند اما همین هم کافی بود تا تیم شاغلام اولین برد و اولین امتیازها را در لیگ برتر تصاحب کند و یکی از اولین لغزشهای سپاهان را رقم بزند.

  هفته ششم لیگ برتر

استان خوزستان پس از مدتها بار دیگر رنگ برگزاری داربی را دید و باشگاههای قرمز و آبی این شهر نیز بهخوبی قدر این فرصت ارزشمند را دانستند. تیم عب گواردیولا این دیدار را توفانی آغاز کرد و شاید اگر حسین کعبی کمی دقت به خرج میداد و بلافاصله پس از گل میداوودی، موقعیت طلاییاش را به تور دروازه رقیب میرساند، پیروزی آبیها تثبیت میشد اما در ادامه دیدار این شاگردان فرکی بودند که با قدرت به مسابقه برگشتند و در نهایت پنجمین پیروزی متوالیشان در لیگ برتر را جشن گرفتند. 

 هفته هفتم

پرگلترین بازی هفته هفتم، شکستی دور از انتظار را برای شاگردان یحیی گلمحمدی به همراه آورد. آنها در ساعت اول این دیدار 3گل دریافت کردند و زمانی به فکر بازگشت به مسابقه افتادند که دیگر دیر شده بود و راهی برای جبران تمام از دست رفتهها وجود نداشت. مهدی رجبزاده ستاره بیچون و چرای این مسابقه بود و در پایان دیدار نیز از آرزویش برای حضور در جام جهانی سخن گفت. این مسابقه در روزهای خوب تیم بوناچیچ برگزار شد. آنها کمی پس از این دیدار به سراشیبی بحران نزدیک شدند.

 هفته هشتم

حضور تراکتور در ورزشگاه یادگار امام در تمام این سالها خاطرات خوبی برای سرخهای تبریزی بر جای نگذاشته بود. شاگردان مجید جلالی اینبار اما سنتشکنی کرده و اولین پیروزی تاریخ تیمشان در مسابقات لیگ برتر را در قم تجربه کردند. همکاری ویژه و چشمنواز سعید دقیقی و کریم انصاریفرد، تاثیر شگرفی بر روی پیروزی پرگل تراکتورسازان در این مسابقه داشت. 

 هفته نهم

گودبایپارتی یاوری در کرمان، فاصلهای با یک پایان خوش نداشت که ناگهان ورق برگشت و مس شانس شکست دادن صدرنشین جدول ردهبندی را از دست داد. یاوری که در کرمان به بنبست کامل رسیده بود، با فریاد هواداران شیرازی به این شهر رفت تا ناجی فجریها باشد! در کرمان نیز همه به بازگشت مظلومی و البته درخشش ادینیوی برزیلی که در این مسابقه با فولاد آغاز شده بود امید داشتند. نارنجیپوشان کرمانی احتمالا در پایان هفته نهم گمان میکردند بهزودی اولین پیروزیشان در لیگ سیزدهم را جشن خواهند گرفت اما نیمفصل تمام شد و به آخر رسید عمر و کرمانیها همچنان در حسرت اولین برد ماندهاند! 

 هفته نهم

در ادامه روندی که از ابتدای لیگ سیزدهم آغاز شده بود، تبریزیها بار دیگر در خانه به توفیق ویژهای دست نیافتند و ملوانان باز هم در دیدارهای خارج از خانه فرصتطلب و خطرناک نشان دادند. ستاره ویژه این دیدار دروازهبان خارجی ملوان سرگی پاشنکو بود که موقعیتهای بسیار زیادی را از تبریزیها گرفت. در روز گلزنی پرسپولیسیهای سابق -کریم، کریمی و مازیار- حاضران در ورزشگاه دیدار جذابی را تماشا کردند اما باز هم به هدف نهاییشان نرسیدند.

 هفته سیزدهم

در شرایطی که ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز پس از مدتها از هوادار لبریز شده بود، یکی از پرحاشیهترین دیدارهای نیمفصل اول لیگ برتر رقم خورد. بحثبرانگیزترین صحنه این دیدار، پنالتی اعلام شده به سود فولادیها بود که دوربینها خیلی زود از اشتباه بودنش پرده برداشتند. گل شدن این پنالتی شادی پس از گل خاص لوسیانو پررا را به همراه داشت که ظاهرا بر خلاف همه نقاط جهان در تبریز جا نیفتاده بود و سبب واکنش وحشتناک هواداران تراکتور شد. عکسالعمل توهینآمیز تبریزیها به چند زبان زنده دنیا، نهایتا یک امتیاز این مسابقه را نیز در راهروی کمیته انضباطی از تراکتور گرفت.

 هفته چهاردهم

نتیجه عادلانه این مسابقه شاید میتوانست مساوی باشد. هم آبیهای تهران و هم قرمزهای اهواز در این دیدار نمایش چشمنوازی ارائه کردند اما توپهای استقلالیها به تور دروازه رسید و توپهای فولادیها به تیر دروازه! سیدمهدی رحمتی که فصل چندان درخشانی را در ترکیب استقلال سپری نمیکند، در این دیدار پس از مدتها کلینشیت و یا به عبارت بهتر کلینتیر کرد. شاگردان حسین فرکی که در مقاطع زیادی از نیمفصل اول در صدر جدول ردهبندی حاضر بودند، از مجموع بازیهای بزرگ برابر سپاهان، پرسپولیس، استقلال، نفت و تراکتور تنها یک امتیاز به دست آوردند.

 هفته پانزدهم

بهترین کامبک نیمفصل اول لیگ برتر توسط تیم تهرانی یک مربی اصفهانی در اصفهان رقم خورد. تکل وحشتناک سینا عشوری و کارت قرمزی که این بازیکن در این مسابقه دریافت کرد، پیروزی دو بر صفر ذوبیها را به مخاطره انداخت و درنهایت سبب تسلط راهآهنیها و به ثمر رسیدن 3گل توسط آنان شد. شاگردان ابراهیمزاده با این پیروزی بالاخره از منطقه قرمز جدول کنده شدند. بردی که سبب شد سرمربی تیم حریف از سمتش استعفا دهد و البته خیلی زود تصمیمش را پس بگیرد!  

 هفته پانزدهم

جدال یحیی-کرانچار، بار دیگر خاطرهای تلخ برای طرف ایرانی این دوئل ساخت.

 سرمربی نفت تهران که پیش از این در پرسپولیس فینال جام حذفی را به شکلی دردناک به سپاهانیها واگذار کرده بود، اینبار نیز پیروزی قاطعانه برابر سپاهان را با تساوی عوض کرد. پس از شروع رویایی دو گله نفت پیش چشمان کارلوس کیروش و محرم نویدکیا، سپاهان 10نفره اختلاف را کم کرد و سپاهان 9نفره بازی را به تساوی کشاند. احتمالا برای کامل شدن این بازگشت لازم بود داور یک بازیکن دیگر را نیز از سپاهان  اخراج کند./همشهری تماشگر

برچسب ها: بازی ، لیگ ، نیم فصل ، لیگ سیزدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار