حسینی در صحن علنی مجلس:

تحریم‌ها اگر ۳۵ سال دیگر هم ادامه داشته باشد، عقب‌نشینی نخواهیم کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: نظام سلطه باید بداند ملت ایران اگر ۳۵ سال دیگر هم تحریم شود از حقوق هسته‌ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای که خوشحالی مردم و مقام معظم رهبری را رقم زد، گفت: امروز اختلاف نظر‌ها و سوء تفاهم‌هایی در جامعه در رابطه با تفاهم‌نامه هسته‌ای وجود دارد، به نظر می‌رسد ناشی از تفاوت بین انتظارات و واقعیت‌ها باشد. 

وی در ادامه افزود: انتظار ما این است که می‌خواهیم فعالیت هسته‌ای ما براساس ان پی تی تداوم داشته باشد، می‌خواهیم تحریم‌ها رفع شود چون غیرقانونی است و از طرف دیگر واقعیت‌هایی نیز وجود دارد، قدرت‌های بزرگی هستند که تقاضای غیرقانونی از ما دارند و برای سرنگونی نظام ما تلاش می‌کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه نظام‌های سلطه در ۳۵ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد برای سرنگونی نظام ما کوتاه نیامدند گفت: در این ۳۵ سال این قدرت‌ها تحریم‌هایی علیه ما وضع کردند که این تحریم‌ها برای ما مشکل‌ساز بوده، اما ملت ایران در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کردند و هیچ زمانی عقب نشینی نکردند و امروز هم با عنایت به باور و اعتمادی که به این قدرت‌ها نداریم به اقدامات آن‌ها نمی‌توانیم اعتماد کنیم. 

حسینی ادامه داد: طبق توافق انجام شده باید ببینیم در مدت ۶ ماه آیا رفتار آن‌ها اصلاح خواهد شد یا خیر، این‌ها باید بدانند ملت ایران اگر ۳۵ سال دیگر هم تحریم شود عقب نشینی نمی‌کند و از حقوق هسته‌ای‌شان دفاع خواهند کرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: انتظار ما از دکتر ظریف این است که مواظب باشد، دشمن در کمین است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران شوخی بردار نیست گفت: نمی‌توان به ملت ایران زورگویی کرد و این ملت در چارچوب قانون حرکت خود را ادامه خواهد داد، ما دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و انتظارمان این است که آن‌ها نیز صداقت داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حسینی ، تحریم ، عقب نشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار