اردبیل/

توافقات ژنو نتیجه نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبری است

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توافقات صورت گرفته در مذاکرات ژنو نتیجه نرمش قهرمانه مورد نظر رهبری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه خلخال افزود: این موفقیت بزرگی است که قدرتهای جهانی حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران را به رسمیت شناختند و دست از انکار حق مسلم ملت ایران برداشتند.

وی گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی های قدرت های بزرگ و پا پس نکشیدن این ملت بزرگ از اصول خود موجب شد تا 1+5 به این واقعیت برسد که چاره ای جز احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه با ملت ایران ندارد .

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی با رعایت اصول و خطوط قرمز نظام اما با ارائه منطق و مستدل گام نخست در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی جوانان ایرانی را کشور محکم و استوار برداشت طوری که در مذاکرات هسته‌ای ژنو هیچ یک از این پیشرفت‌ها و مسیر تعالی مسدود نشده است.

جعفری بنه دستیابی ایران به تکنولوژی آب سنگین را موفقیت عظیم جوانان ایرانی دانست و افزود: جوانان ایرانی برای تولید دانش هسته ای تلاش بی وفقه ای را انجام دادند و نباید در ادامه راه این جوانان و تولید علم هسته ای توقفی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ما با توافق در ژنو هیچ برنامه و هدف‌گذاری را از دست نمی دهیم بلکه با یک حرکت منطقی در این شش ماه، صلح آمیز بودن و پایبندی به مقررات NPT و آژانس را به دنیا نشان خواهیم داد.

عضو کمسیون انرژی مجلس در شرایط فعلی حجم فعالیت‌های فنی را گسترده و تولید راکتور را IR40 تضمین کننده صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای بیان کرد.

وی گفت: ملت ایران در مذاکرات ژنو با اثبات حقانیت خود نشان داد که پایه و اساس نظام انقلاب اسلامی بر پایه صلح و دوستی با ملت ها قرار دارد و به هیچ وجه خوی استکباری نظام سلطه را نمی پذیرد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.