پس از توافق بر سر كاهش تحريم‌هاي ايران رخ داد؛

شرکت‌های بین المللی منتظر بازگشت به بازار ايران/"رنو"، "پژو" و "توتال" خرسند از کاهش تحریم‌ها

کاهش تحریم‌ها علیه ایران موجب خواهد شد كه شرکت‌های بین المللی بتوانند مجددا به بزرگترین بازار خاورمیانه دست یابند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، کاهش تحریم‌ها که در مذاكرات ژنو مورد توافق قرار گرفت، انگیزه‌ای براي ایران به منظور همکاری بیش‌تر در مذاکرات هسته‌ای است.

بر اساس توافقنامه ژنو، تحریم‌ها در زمینه بیمه محموله‌های نفتی ایران و همچنین هزینه حمل نفت كاهش مي‌یابد و ایران قادر خواهد بود تا درآمد ناشی از فروش نفت خود را در قالب اقساط دریافت کند.

 بنابراين، کاهش تحریم‌ها علیه ایران موجب خواهد شد كه شرکت‌های بین المللی بتوانند مجددا به بزرگترین بازار خاورمیانه وارد شوند.

بر اين اساس، ايران نيز مي‌تواند کالاهای مورد نیاز خود شامل قطعات هواپیما و خودرو را وارد نماید و همچنين محصولات پتروشیمی خود را در بازارهای جهانی به فروش برساند.

شرکت‌های اروپایی برای بازگشت سریع به ایران انگیزه زيادي دارند، زیرا از دست دادن فرصت همکاری با ایران برای شركت‌هاي  اروپايي در شرایطی که آن‌ها در بحران اقتصادی بسر مي‌برند، به ضررشان بوده است.

در همين راستا، نماینده شرکت "توتال" گفت: این توافق خبر خوبی است زيرا مي‌توانيم روابط خود را در سطح بين‌المللي با ايران بيش از پيش تقويت كنيم.

شرکت خودروسازی "پژو سیتروئن" فرانسه سال گذشته به دنبال تحریم‌های اتحادیه اروپا، فروش ماهیانه حدود 10 میلیون یورویی (13.5 میلیون دلاری) خود به ایران را از دست داد.

شرکت "رنوی" فرانسه نیز در سال گذشته 103 هزار دستگاه خودرو در ایران از طریق شرکت ایران خودرو به فروش رساند. در 6 ماهه ابتدایی امسال، رنو پیش از توقف فروش خود به ایران به دلیل تحریم‌های جدید، 25 هزار دستگاه از محصولاتش را در این کشور به فروش رساند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، ژنو ، نفت ، پژو ، توتال ، رنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار