نویسنده فیلم سینمایی "ناسپاس":

قصص قرآنی قابلیت تبدیل شدن به تولیدات تلویزیونی و سینمایی را دارند

نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی "ناسپاس" قصص قرآنی را از جمله موضوعاتی دانست که لازم است کار تولید آثار سینمایی و تلویزیونی بر اساس آنها با جدیت و حجم بیشتری دنبال شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین‌المللی سحر، فیلم سینمایی "نا سپاس" بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین اکبرزاده در سال 90 تولید شده که راوی یک داستان قرآنی و حاوی مضامین قرآنی است.

اکبرزاده از مراحل شکل‌گیری و نگارش فیلمنامه خبر داد و گفت: تهیه کننده این فیلم سینمایی طرحی را در شبکه سحر تصویب کرده بود که پیشنهاد نوشتن یک فیلمنامه بر اساس این طرح را به بنده داد. پس از تصویب فیلمنامه مشغول نگارش فیلمنامه اصلی شدم و در این مسیر شبکه سحر کمال همکاری را انجام داد.

او به تغییرات فیلمنامه اشاره کرد و افزود: سعی کردیم که اسکلت اصلی داستان حفظ شود ولی در جزئیات تغییراتی ایجاد نمودیم و داستان را در قالب یک بستر عاشقانه به جلو بردیم. در جریان نوشتن بعضی شخصیت‌ها پررنگ‌تر و بعضی شخصیت‌ها آفریده شدند ولی در نهایت از بار عاشقانه فیلم کاسته شد.

او به سایر قصص قرآنی نیز گریز زد و یادآور شد: داستان‌های قرآنی از فرم نمایشی بسیار بالایی برخورداراند ، مثلا داستان حضرت یوسف. به اعتقاد من فیلمی که درباره این داستان ساخته می‌شود باید تماشاگر را بر صندلی سینما میخکوب کند. این پتانسیل در قصص قرآنی موجود است که تبدیل به یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی شوند ولی علت اینکه کمتر این اتفاق افتاده شاید بخاطر ترس ایرادهایی است که ممکن است از این کارها گرفته شود، ما هم به عنوان نویسنده نگران این هستیم که حیات ادبی‌مان در معرض پرسش قرار بگیرد. شاید برای همین هم زیاد به این داستان‌ها پرداخته نمی‌شود اما بی شک این پتانسیل وجود دارد و " ناسپاس" یکی از آنهاست.

"ناسپاس" به تهیه کنندگی سید محسن جاهد و کارگردانی حسن هدایت از تولیدات شبکه جهانی سحر است و الناز شاکر دوست، نیما شاهرخ شاهی، پوریا پورسرخ از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار