سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طي سال‌هاي آينده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، فردی كه به لحاظ برخي كاستي‌ها و معضلات در محيط زندگي خود خواسته يا ناخواسته مرتکب جرم شده است، پس از تحمل مجازات و بازگشت به اجتماع به منظور ایجاد شرایط مناسب برای خود و خانواده‌اش نیازمند اشتغال است، اما این در حالی است که  برخی از مجرمان  پیش از این به دلیل داشتن سوءپیشینه از حقوق اجتماعی محروم بودند، ولی در قانون جدید مجازات اسلامی شرایطی فراهم شده است و به فرد بزهكار فرصت كافي داده شده که به اجتماع باز گردد تا شرايط يك زندگي ساده كه كمترين حق وي در مقام يك شهروند است براي او و خانواده‌اش فراهم شود.
 
با اين مقدمه  در اين گزارش به بررسی اینکه چه جرائم و مجازات‌هايي و در چه شرايطي مجرم را از حقوق اجتماعي محروم مي‌كند، مدت زمان محروميت از حقوق اجتماعي چقدر است و به طور کلی سوء‌پیشنه شامل چه جرایمی است؟ می‌پردازیم.
 
**تعریف  حقوق اجتماعي افراد
 
از آنجایی که داشتن سوءپیشینه مجرمین را از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌کند، ابتدا باید تعریف درستی از حقوق اجتماعی داشته باشیم که با توجه به تبصره ۱ ماده ۶۲ مكرر قانون مجازات اسلامي، حقوق اجتماعي عبارت است از؛ حقوقي كه قانونگذار براي اتباع كشور جمهوري اسلامي ايران و ديگر افراد مقيم در قلمرو حاكميت آن منظور كرده و سلب به موجب قانون يا حكم دادگاه صالح است.

 این حقوق شامل؛ حق انتخاب شدن در مجلس شوراي اسلامي، خبرگان و عضويت در شوراي نگهبان و انتخاب شدن به رياست جمهوري، عضويت در انجمن‌ها، شوراها و جمعيت‌هايي كه اعضاي آن به موجب قانون انتخاب مي‌شوند، عضويت در هيأت‌هاي منصفه و امنا، اشتغال به مشاغل آموزشي و روزنامه‌نگاري، استخدام در وزارتخانه‌ها، سازمان‌هاي دولتي، شركت‌ها، مؤسسه‌هاي وابسته به دولت، شهرداري‌ها، مؤسسه‌هاي مأمور به خدمات عمومي، اداره‌هاي مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و نهادهاي انقلابي، وكالت دادگستري و تصدي دفاتر اسناد رسمي و ازدواج وطلاق و دفترياري، انتخاب شدن به عنوان داوري و كارشناسي در مراجع رسمي، استفاده از نشان و مدال‌هاي دولتي و عناوين افتخاري است.

**جنبه کاربردی سوءپیشنه
 
در پرونده‌هاي كيفري يكي از مهم‌‌ترين دستورهاي قضات تحقيق (داديار و بازپرس) اخذ سوابق كيفري متهمان است. اين دستور قضايي از جنبه‌هاي مختلف كاربرد دارد. يكي اين كه در پرونده شخصيتي متهم درج مي‌شود و شناخت قاضي را از متهم راحت‌تر مي‌كند.  

همچنین ممكن است اين سوابق در كشف جرم و صدور قرار تأمين كيفري خاص و در نهايت نوع و شدت مجازات تأثير بگذارد، زيرا بر حسب ماده ۳۵ قانون آئين دادرسي كيفري، چنانچه متهم حداقل يك فقره سابقه محكوميت قطعي يا دو فقره يا بيش‌تر سابقه محكوميت غيرقطعي به علت ارتكاب هر يك از جرايم سرقت، كلاهبرداري، اختلاس، ارتشا، خيانت در امانت و جعل و استفاده از سند مجعول را داشته باشد، طبق ماده ۳۲ همان قانون صدور قرار بازداشت موقت الزامي است.

استخدام در اداره‌هاي دولتي و داشتن حقوق اجتماعي مستلزم اين است كه فرد داراي سوء پيشينه كيفري نباشد و در اين باره بايد گواهي نداشتن سوء پيشينه ارائه كند.

در ماده ۳ قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب "دادسراها" درج سابقه محكوميت كيفري در كيفرخواست از وظايف دادستان اعلام شده و طبيعي است در رأي صادر شده از سوي قاضي نيز از لحاظ شدت و ضعف مجازات و رعايت تأسيسات حقوقي در جهت اصل فردي كردن مجازات‌ها تأثير خواهد گذاشت.

سوءسابقه (سوء پیشینه) شامل چه کسانی می‌شود؟

آن چیزی که به عنوان سوءسابقه " سوءپیشینه " در اقدامات بعدی اشخاص تاثیرگذار است محکومیت‌های موثر کیفری است که به موجب قانون؛ محكوميت به حد مانند حد زنا ، حد شرب خمر ، محكوميت به قطع نقص عضو، محكوميت لازم الاجرا به مجازات حبس از يك سال به بالا در جرائم عمدي، محكوميت قطعي به جزاي نقدي به مبلغ بيست ميليون( 000/000 /20 ) ريال يا بالاتر در جرائم عمدي(اصلاحی سال 82 )، سابقه محكوميت لازم‌الاجرا دو بار يا بيشتر به علت جرم‌هاي عمدي مشابه با هر ميزان مجازات و جرم‌هاي سرقت، كلاهبرداري، اختلاس، ارتشا، خيانت در امانت جز جرم‌هاي مشابه محسوب مي‌شوند.

در موردی که شخصی به علت اتهام سرقت یا اعتیاد چند روزی به زندان رفته باشد تا زمانی‌که این اتهام تبدیل به محکومیت نشده باشد مسئله و مشکلی برای متهم ایجاد نمی‌کند ولی چنانچه در مورد این اتهام، در دادگاه صالحه محکومیت قطعی حاصل کند بدیهی است که محکومیت وی، محکومیت موثر تلقی شده و در آینده به عنوان سوء پیشینه یا محکومیت موثر در پرونده سجل کیفری وی ثبت خواهد شد و ادارات و اشخاص مختلف می‌توانند با استعلام از اداره سجل کیفری از سوابق سوء وی مطلع شوند.
 
اجرايي شدن قانون سوءپيشينه از تضييع حقوق اجتماعي افرادي كه به دليل وجود سوابق كيفري از حقوق اجتماعي و استخدام در برخي مشاغل محرومند، جلوگيري مي‌كند، در همین زمینه باشگاه خبرنگاران با برخی از کارشناسان و حقوقدانان به گفتگو پرداخت که متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

جلوگيري از برخوردهاي سليقه‌اي با اجرايي شدن قانون سوءپيشينه   

 
"علی نجفی‌توانا"  با اشاره به اهمیت حذف سوءپیشینه گفت: قانون‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در چارچوب مجازات‌های تبعی و تکمیلی برخی از محرومیت‌ها را برای مرتکبین جرائم مهم،  پیش‌بینی کرده، که البته در بسیاری از کشورهای دنیا این مهم برای جرائم کوچک و غیرعمد لحاظ نمی‌شود. 

 

وی ادامه داد: در كشور ما تا قبل از اصلاح قانون مجازات اسلامي، معمولا ارتكاب هر نوع جرمي در سوابق افراد درج مي‌شد، اما پس از اصلاح اين قانون در ماده 62 و تصويب قانون محكوميت‌هاي موثر، سوءپيشينه در جرائم مهم لحاظ مي‌شود.
 
نجفي‌توانا افزود: اجرايي شدن قانون سوءپيشينه از تضييع حقوق اجتماعي افرادي كه به دليل وجود سوابق كيفري از حقوق اجتماعي و استخدام در برخي مشاغل محرومند، جلوگيري مي‌كند.
 
وي تصريح كرد: خوشبختانه در قانون جديد مجازات اسلامي ضمن مشخص كردن محكوميت‌هاي موثر و منجر به محروميت از حقوق اجتماعي، ساير محكوميت‌ها تاثيري در حقوق افراد ندارد.
 
اين حقوقدان در پايان خاطرنشان كرد: اجرايي شدن قانون سوءپيشينه موجب جلوگيري از اعمال سلايق شخصي، جناحي و برخوردهاي غيرمنطقي با برخي مجرمين و مرتكبين جرائم غيرعمد، خواهد شد.
 
ضرورت تدوين قوانين حذف سو‌‌ءپيشينه


"حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر"
عضو کمیسيون قضايي مجلس هشتم با اشاره به ضرورت تدوين قوانين به منظور حذف سوءپيشينه از جرايم غيرعمد گفت: با توجه به اينکه تشخیص وضعیت پیشینه افراد بخشي از نیازهای مراجع عمومی است اين مهم بايد براي مشاغل حساس لحاظ شود.

 
 

حجت‌الاسلام رهبر با تاکيد بر اينکه  قاضي در اعمال مجازات محکومين، نهايت دقت را متناسب با جرم آنها در نظر مي‌گيرد، تصريح كرد: براي حفظ کرامت انساني نبايد از مرز قانون منحرف شد و دستورات شرع را ناديده گرفت، چرا که در اين صورت زمينه پذيرش مجرميني را که مرتکب جرايم غيرعمد شده‌اند در جامعه افزايش مي‌يابد
 
حذف سوءپيشينه مسکوت و بلاتکليف مانده است/ضرورت تبيين سازوکارهاي قانوني و اجرايي

"محسن نصیری" مديرعامل انجمن حمايت زندانيان گفت:‌ يکي از عوامل مهم در استخدام افراد، تشخیص وضعیت پیشینه آنهاست اما، متاسفانه اين قانون به دليل عدم پيگيري مسئولين قوه قضاييه مسکوت و بلاتکليف مانده است.
 
نصيري تصريح كرد: آيين‌نامه‌هاي اجرايي به منظور پيگيري و تحقق حذف سوء پيشينه کيفري تعريف و مشخص نشده و هيچ نهادي متولي تعبيه سازوکارهاي قانوني در اين زمينه نيست.
 
سوءپيشينه بايد در مشاغل حساس لحاظ شود


"حجت‌الاسلام موسی قربانی"
قاضي ديوان عالي كشور با اشاره به ضرورت تدوين قوانينی به منظور حذف سوء پيشينه گفت: سوء پيشينه در مشاغل حساس و سنگين ضرورت دارد و در ارتباط با اين مهم خلأ قانوني وجود ندارد، اما متاسفانه برخي افراد با نيت و انگيزه خير موجب شر مي‌شوند و در اين رابطه سليقه‌اي عمل مي‌كنند.



 


حجت‌الاسلام قرباني با اشاره به اينکه يکي از عوامل مهم در استخدام و يافتن شغل تشخیص وضعیت پیشینه افراد است، افزود: داشتن سوء پيشينه در سوابق افرادي که مرتکب جرايم غيرعمد شده‌اند آن‌ها را از حقوقي که تمامي افراد جامعه از آن بهره‌مند هستند محروم مي‌كند، بنابراين اجرايي شدن و پيگيري حذف سوء پيشينه ضروري به نظر مي‌رسد.
 
آيين‌نامه‌هاي اجرايي براي "حذف سوءپيشينه" تعبيه خواهد شد

"سیدحمیدرضا طباطبایی" عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تعبيه سازوکارهاي قانوني به منظور اجرايي کردن حذف سوء پيشينه در مشاغل غير حساس موجب مرتفع شدن مشکلات افرادي که داراي سوابق کيفري هستند شده و از برخورد سليقه‌اي با اين افراد جلوگيري مي‌کند.


 

طباطبايي تصريح كرد: قانون مجازات اسلامي مواردي را در ارتباط با حذف سوءپيشينه پيش‌بيني کرده است، اما به منظور حل مشکلات مردم و بهره‌مندي آنها از حقوق شهروندي به وي‍ژه در زمينه استخدام بايد آيين‌نامه‌اي اجرايي در سازمان زندان‌ها و اداره کل تشخيص هويت تعبيه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام.بنده ۱۸سال پیش در نزاع دسته جمعی به سه روز زندان رفتم .آیا این بعنوان سابقه ثبت شده وبنده در انتخابات انجمن می خوام شرکت کنم .برای بنده مشکل ساز خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ایا کسی میخواهد بفهمید سابقه دارد یا ن از کجا بفهمد؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من همسرم رسم خونوادگیشون این بود که دختر برمیداشتن میبردن بدون اطلاع به خانواده یکروز بدون اینکه اطلاع داشته باشه پسر عموش و زن عموش میگن بیا سوار ماشین شو بریم دکتر و در حین راه میگن نگه دار و دختری رو سوار ماشین میکنن در حالی که دختر راضی نبوده و پدر دختر ظهر همدن روز با پلیس میاد و دخترشو برمیداره میبره و شکایت میکنه و سه ماه و یک روز واسش زندان بریدن رای صادرقطعی صادر شده ولی هنوز زندان نرفته
ایا سابقه میشه براش
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر دختری که فرار کند و خانواده اش به آگاهی بروند و پرونده تشکیل بدهند و دختر خودش برگردد و خانواده اش رضایت بدهند ک مجازات نشوند آیا پرونده اش باقی میماند و جز سابقه اش به حساب می آید ؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام‌
ایا با احظاریه دادگاه مبنی بر مشارکت در سرقت ک اونم واقعیت نداشته و درحد اتهام بوده و محکم نشدم این سابقه محسوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۳:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بخدا تو ایران به سابقه دارها خیلی چپ چپ نگاه می کنند و کارهم نمی دهند،ولی در اروپا و خارج اصلا اینطوری نیست و به سابقه دارها هم کار میدهند و توهینی نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
عجب اصلا جواب سوالات رو نمیده!!!
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۲:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ایا درمورد سرقت با گرفتن رضایت دردادگاه ونرفتن ب زندان بعد از گذشت پنج سال سو پیشینه در سابقه باقی مانده
Iran (Islamic Republic of)
میلاد قدرتیان
۲۳:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام
سال 88 سرباز بودم و در دوران اموزشی بخاطر دو گرم تریاک و دو گرم بنگ ب زندان نظام رفتم ، 60 هزار تومن جریمه شدم و چندتا شلاق تعزیری
الان میخوام برای پروانه کسب اقدام کنم
ایا رفتن ب زندان نظام سوپیشینه ای برای گرفتن پروانه کسب محسوب میشه ؟
ممنون میشم پاسخگو باشید چون نسبت ب سوالات و نظرات دیگر افراد پیچیده تر هست این موضوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام من 7 سال پیش به دلیل فرار از سربازی یه 6 روز زندانی بودم آیا زندانی فرار از خدمت سوء سابقه میشه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۷سالم بود ک ازفردی شکایت کردم وخواهرم امضا کرد فرداش دادکاه رفتیم قاضی پدرموخواست ....پدرم پیگیرنشد رضایت داد خواستم ببینم برای اینده مشکل پیش نمیادبرام برای کارموو دانشگاهم لطفاجواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۷سالم بود ک شکایت کردم خواهرم امضا داد وفرداش مارودادگستری خواست باخواهرم رفتیم نزد قاضی ک پدرمو خاست برای پیگیری پرونده وپدرم رضایت داد پیگیرنشدن خواستم ببینم دراینده برام مشکل پیش میاد یانه درابط باکارودانشگاهم لطفا جواب سوالموبدین تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام به من تهمت دزدی زدن به من ابلاغیه فرستادن ولی نتونستن ثابت بکنن ایا سوء سابقه حساب میشه یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مگه زندان رفتی ک سابقه بشه اخه مگه بایه اظهاریه تو سابقه دار میشی این چ حرفبه اخه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۷:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
باعرض سلا من چارسال پیش ی دوبار زندان رفتم یبار رضایت گرفتم یبارم هنوز حکمو نزدن سوع پیشینه محسوب میشود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من سرباز فراری بودم از طریق دژبان مرکزی دستگیر شدم بعد بردن دادسرا به زندان دادن ۶ روز زندان موندم ایا سابقه میشه
Iran (Islamic Republic of)
میلائ
۲۱:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
نه فک کنم
Iran (Islamic Republic of)
رحمان قره جه داغی
۱۷:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
من سال 94 به علت حمل و نگهداری قرص غیر مجاز به هجده میلیون تومان جریمه شدم و تا له امروز توان پرداختش را به علت شرایط بیکاری و نابسامانیدبازار و کار نتونستم پرداخت کنم و و به قید وثیقه آزاد هستم آیا بنده جز عفو برا بخشیدن پرداخت جریمه محسوب میشم
Iran (Islamic Republic of)
کاویانی
۲۳:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
باعرض سلام متاسفانه سوء پیشینه باعث شده که من که در زما تجرد از روی جهل سرقتی انجام دادم که اکنون میفهمم چه عمل زشت وناپسندی است و هر وقت که یادم می افتد خجل زده وشرم سار میگردم ولی این سوء پیشینه ای که در سوابق من هست باعث شده که هیچ کجای نتوانم استخدام شوم الان دارای زن و فرزند هستم و در خانه ای استیجاری زندگی میکنم ولی هیچ کسی به این موضوع و بی گناه بودن زن و فرزندم که چوب ندانم کاری من رو در زمان تجرد جاهلیتم میخورند نمیکنند ام مسئله مهم دیگر این است که
مدیر آپارتمان ما عکسی از حکم ارسالی از دادگاه که محکومیت من دران درج شده را در آن زمان گرفته و به دیگر همسایه ها نشان میدهد و باعث هتک حرمت زن وفرزندم گردیده که نمیدانم آیا قانون در این مورد از من حمایت میکند یا نه در اینجا هم بیرحمانه با من برخورد میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۲۳:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما بخاطر آبرو میتونید ازشون شکایت کنید و شغل آزاد رو انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
باسلام من سال ۸۷یک پرونده داشتم وده روز زندان رفتن وسال۸۹ هم مجدد به زندان رفتم ودر هردو پرونده تبرعه شدم ایا از سیستم حذف شده اند یا خیر بایسی خودمبرای ماک کردن اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من چند ماه پیش تو یه کتابخانه به دلیل ایجاد سر وصدا وعدم رعایت قوانین کتابخانه زنگ زدن به کلانتری محل وکلانتری اومد یه تعهد گرفت که دیگه به اون کتابخانه نرم وبرم یه کتابخانه دیگر ومن اونو امضا کردم ولی به کلانتری نرفتیم .میخواستم ببینم سو پیشینه حساب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر
ی سوال داشتم من سفره خونه داشتم بعد اماکن اومدن جمع کردن ۲۴ساعتم بازداشت بودم بعد با فیش حقوقی ازاد شدم ایا پرونده ثبت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۱۰:۲۵ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام.من سال ۹۳ دهیار بود بعد بخاطر تهدید علیه بهداشت عمومی دومیلون تومن جریمه شدم حالا میخوام در انتخابات هیات ریسه اتحادیه شرکت کنم می گن سابقه کیفری داری نمیشه ایا واقعیت داره
Germany
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
سلام من همسرم به طور ناخواسته و غیر عمدی در اعتراضات نه دی دستگیر شد و بعد از مجازاتش ازاد شد میخواستم ببینم من هم نمیتونم تو اموزش پرورش یا ارگان های دولتی کار کنم یا جرم اون ربطی به من ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد کشتکادان
۲۲:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۷
من سال 90 موتور دوستم رو گرفتم تصادف کردم و اون گفت که مونور رو دزدیده.و بعد من رفتم بازداشتگاه مرکزی به مدت 47بعد دوستم که شاکیم بود گفت که من از ترس شکایت کردم.الانم 7 سال میگذره میخام برم پروانه کسب بگیرم ایا میتونم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام من ۱۹‌ساله هستم ودرهنگ مرزی استخدام شدم وسو پیشنه ندارم ولی دوسا ل پیش حکم شلاق دارم ایا این حکم باعث اخراجم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام من در نیروی انتظامی هنگ مرزی استخدام شدم وسو پیشنه ندارم ولی حکم شلاق داشتم آیا این حکم باعث اخراجم می شود ‌؟یا نه ممنون از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام من در نیروی انتظامی هنگ مرزی استخدام شدم وسو پیشنه ندارم ولی حکم شلاق داشتم آیا این حکم باعث اخراجم می شود ‌؟یا نه ممنون از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من دی ماه نود و شیش بازداشت شدم انگشت نگاری شد و فیلم و عکس هم تو بازداشتگاه گرفتن ازم و با وثیقه جواز کسب ازاد شدم و هنوز دادگاه نرفتم میخوام بدونم سوپیشنه حساب میشه یا نه؟
Canada
شاهین
۰۹:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام‌،سوالی دارم درمورد سؤ سابقه..
دانشجوی ترم آخر هستم و میخاهم وارد کار دولتی شوم.
ب دلیل اینکه گروهی در تلگرام داشتم و با سیمکارت قبلیم بود و در آن نظارت نداشتم و افرادی عکس مبتذل و‌فیلم مبتذل گذاشتن واین جور بود که پام ب دادگاه بازشد.و یک ونیم ملیون تومن جریمه شدم.این سابقه حساب میشه‌ یا نه؟؟
Canada
شاهین
۰۹:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام‌،سوالی دارم درمورد سؤ سابقه..
دانشجوی ترم آخر هستم و میخاهم وارد کار دولتی شوم.
ب دلیل اینکه گروهی در تلگرام داشتم و با سیمکارت قبلیم بود و در آن نظارت نداشتم و افرادی عکس مبتذل و‌فیلم مبتذل گذاشتن واین جور بود که پام ب دادگاه بازشد.و یک ونیم ملیون تومن جریمه شدم.این سابقه حساب میشه‌ یا نه؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
خدا همه ی ما را هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
من حدود 15سال پیش به عنوان کارگری وندانم کاری با قاچاقچییا کالا دستگیر وحدود5روز در زندان بودم خواستم ببینم سو ء پیشنه من قابل بخشش هست .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
من حدود 15سال پیش به عنوان کارگری وندانم کاری با قاچاقچییا کالا دستگیر وحدود5روز در زندان بودم خواستم ببینم سو ء پیشنه من قابل بخشش هست .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام بنده به جرم افترا به یک سال زندان محکوم شدم والان 2 سال از آزادیم میگذره ایا به من گواهی عدم سؤ پیشینه میدن اگه میدن لطفا جواب بدید که برم اقدام ....باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
م.ع
۱۵:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام.من 6سال پیش ب جرم سرقت روانه زندان شدم و یکسال حبس گرفتم و حبسم تموم شد و رد مالم دادم.الان میخام بدونم تو گواهی سوء پیشنه واسه کار سابقم درج میشه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام از من 3گرم مواد مخدر سنتی گرفتن بعدم رفتم بازداشتگاه فرداشم تو همون پاسگاه ازم انگشت نگاری و عکس گرفتن و بردنم دادگاه بعدم با وثیقه ازاد شدم بعدم 300تومن جریمه شدم. الان این برام سابقه شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهشن جواب بدین. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۲:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
باسلام خسته نباشید
در سال ۹۰،بعلت دعوا ۳روز بازداشتگاه رفتم و مبلغ ۱،۵۰۰،۰۰۰تومان جریمه ی نقدی ب دولت پرداخت کردم،ایا الان برای استخدام در ارگان نظامی ب مشکل میخورم؟برام سابقه شده؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ دی ۱۳۹۶
سلام کسی که یک سال براش حکم بدن آیا سوپیشینه داره یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶
واسع عدم سو پیشینه آزمایش اعتیادم میگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
باسلام من میخاستم ببینم ایا رفتن به کمپ جزوه سو پیشینه حصاب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
سلام دوسال حبس قطعی بابت تهدید تلفانی دارم ایا سابقه کیفری محسوب میشه جهت استخدام در شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام من دو سال پیش به دلیل خوردن شرب خمر بازداشت شدم و به دادسرا رفتم اما قاضی حکمی برام صادر نکرد و بخشیده شدم . ایا برای من سو پیشینه ثبت شده؟؟ ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام...

سلام من حدود دو سال پیش بخاطر دعوای ازم شکایت شد و منم شکایت کردم اما رفتیم دادگاه و رضایت دادیم این برام سو پیشینه حساب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۵:۳۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
با سلام. من بعلت چک برگشتی به مدت ۲۵ روز در زندان اوین بودم و بعد ازاد شدم. ایا جز سو پیشینه محسوب میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۱:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
سلام
خسته نباشین
من امسال با دوستم و دو دختر دیگر تو ماشین گرفتمون ولی من ک گواهی نامه نداشتم نظر دادگاه اینگونه بود که اقای فلانی ب علت نبودن دلایل مناسب برای داشتن ۱۰۰۰۰۰۰ تومن جریمه ب خاطر رانندگی بدون گواهینامه شد آیا الان من سابقه دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ج اق
۲۲:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام هفده سال قبل درهجده سالگی بدلیل مشکلات ارث پدربزرگ بابرادرش بدلیل نامعلوم باحکم دادگاه زندانی انگشت نگاری شد وبعدسه چهارشب باوثیقه آزادشده وبعدتبریه حالاوضعیت سوپیشینه چطوری میشه ؟آیاهنوزپاک نشده؟
Canada
راهور
۰۱:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام,من دوسال پيش به کاريابي ٣٠٠تومن سفته دادم وبعدازمعرفي به ي شرکت بعد از چند ماه بيرون اومدم,وديگه سراغ سفته هام نرفتم,اللن متوجه شدم کاريابي واخاست داده,و از من شماره وادرسي نداشته,ايا سوع پيشينه دارم
Canada
راهور
۰۱:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام,من دوسال پيش به کاريابي ٣٠٠تومن سفته دادم وبعدازمعرفي به ي شرکت بعد از چند ماه بيرون اومدم,وديگه سراغ سفته هام نرفتم,اللن متوجه شدم کاريابي واخاست داده,و از من شماره وادرسي نداشته,ايا سوع پيشينه دارم
Canada
راهور
۰۱:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام,من دوسال پيش به کاريابي ٣٠٠تومن سفته دادم وبعدازمعرفي به ي شرکت بعد از چند ماه بيرون اومدم,وديگه سراغ سفته هام نرفتم,اللن متوجه شدم کاريابي واخاست داده,و از من شماره وادرسي نداشته,ايا سوع پيشينه دارم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
من ١٦سال پيش يك عدد مرغ با چهار تا از دوستام دزدين چون قدر مالي نداشتيم ميخواستم مثل تمام ملت بريم يك روز خوش باشم از شانس بد گرفتار ماموران شديم شكايت شكايت بازي شد ما چهار نفري بخاطر يك مرغ هفت هزارتوماني افتاديم زندان انگشت نگاري هم كردن از هممون بعد سند واسمون گذاشتن تا جواب حكم بياد بيرون باشيم اما تا الان حكم دادگاه نيومده ايا بعد ١٦سال سابقه من پاك شده الان به خاطر همين مرغ نميتونم استخدام شركت دولتي شم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
من ١٦سال پيش يك عدد مرغ با چهار تا از دوستام دزدين چون قدر مالي نداشتيم ميخواستم مثل تمام ملت بريم يك روز خوش باشم از شانس بد گرفتار ماموران شديم شكايت شكايت بازي شد ما چهار نفري بخاطر يك مرغ هفت هزارتوماني افتاديم زندان انگشت نگاري هم كردن از هممون بعد سند واسمون گذاشتن تا جواب حكم بياد بيرون باشيم اما تا الان حكم دادگاه نيومده ايا بعد ١٦سال سابقه من پاك شده الان به خاطر همين مرغ نميتونم استخدام شركت دولتي شم
United States of America
حسين
۱۵:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام من تازه متوجه شدم كه خانواده اي كه من قصد ازدواج با دختراش را داشتم در ايران چند ميليارد كلاهبرداري كردن و الان اينجا هستند و دارند كار هاي پناهندگيشونو انجام ميدن ايا راهي است تا من بدانم اين واقعيت داره و كمكي كنم به خانوادهايي كه در ايران به من تماس ميگيرند و ميخواهند كه انها برگردند و پول مردم را بدهند اينجا در امريكا هم با دو نفر ايراني ديگر هم اينكارو را كردند ولي ميخوام بدونم راهي براي فهميدن اين موضوع كه واقعيت دارد يا نه دارد براي من كه ايران نيستم يا راه كه بتوانم به مردم كه الان اين مشكل واسشون پيش امده كمك كنم براي يرگرداندن اين خانم و خانوادش تا بتوانند حق مردم درون ايران را بدهند لطفا جواب را به من بدهيد چون انها تلاش به رفتن به جايي ديگر را دارند وقتي متوجه كمك من به مردم داخل ايران شدن و فهميدن كه جاي انها را ميدانند
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۱:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل ورزدار
۰۱:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام 12سالپیش در دادگاه انقلاب بخاطر اینکه گفتم من بهضی وقتها مثل عروسی تریاک میکشم به ده ضربه شلاق و شصت هزار تومن جریمه محکوم شدم و دو روز هم زندان بودم و آزاد شدم میخاستم بدونم آیا سابقه است خواهشا جواب بدید برای اسنپ میخوام اگه هست اصلا نرم دنبالش زشته برم دنبال!!،،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید
احتراما خواهشمندم با توجه به اینکه خیلی از خوانندگان با خواندن متن فوق دچار نگرانی میشن پیشنهاد دارم توضیحات مربوط به تفاوت جرائم موثروغیر موثر واینکه هر زندان رفتنی جرم موثرنیست مثلا اعتیاد وحتی صدورحکم و زندان بعنوان جرم موثر نیست یا موارد مالی همشون سوءپیشینه موثر نیست.چراکه به شخصه دیدم کسانی که بخاطر ترس از آبرو حتی دنبال شغل دولتی نمیرن .اینکه سوء پیشینه رو ازسجل کیفری بجز شرایط خیلی خاص نمیشه حذف کرد هم قابل توجهه اما موثر وغیر موثر بودنش مهمه که نگرانی خیلی خوانندگان محترم رو رفع میکنه .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوسال پیش به علت درگیری با نیروهای شهرداری بیست ساعت بازداشت بودم و انگشت نگاری شدم بعد از گذشتن جلسات بازپرسی اون طرف ها هم مجرم شناخته شدن و به زندان رفتن میخاستم ببینم برا شغل دولتی ایا مشکل ساز میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاتح
۰۴:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام. من یه اتهام دارم که هنوز حکم نخوردم بیگناه هستم و تا چند روز اینده تبرعه میشم... دو ماه بازداشت بودم...الان ثبت نام کردم برای نیروی انتظامی و مراحل اولیه رو قبول شدم... برام مشکلی پیش میاد؟؟؟لطفا اگه میدونید بگید. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید اگر کسی ۵سال پیش با پسری توسط پلیس دستگیر شده باشه و یه بعدازظهر بازداشتگاه باشه و بعد ولشون کنن البته انگشت نگاری هم بشن برای استخدام تربیت معلم مشکلی پیش میاد جزو سوء پیشینه ب حساب میاد ؟؟لطفا جواب بدید با تشکر
Germany
نگار حبیبی
۱۳:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام برادرم با همسرش بحسشون میشه ولی بعدها متهم به کتک کاری میشه از طرف خانومش و جریمه تقریبا ۱ ملیون تومن پرداخت میکنه از هم جدا میشن .الان برای یه کاری سو پیشینه لازم داره .آیا جز سوءپیشینه حساب میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من میخاستم ببینم ایا رفتن به کمپ جزوه سو پیشینه حصاب میشه
Germany
مجتبی
۱۱:۲۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام

سو پیشینه فقط با انگشت نگاری اونم در زندان ثبت می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سایت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
*/*
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من میخاستم ببینم ایا رفتن به کمپ جزوه سو پیشینه حصاب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
اراه جهت استخدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
اراه جهت استخدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام. من سال 91 به دلیل سرقت تابلو کنترل آسانسور ازم شکایت شد و بردنم کلانتری ولی با رضایت شاکی کلانتری منو فرستاد آگاهی ولی چون بار اولم بود اذیتم نکردن و یه شب تو آگاهی بازداشت بودم و فرداش جمعه بود و بردنم دادسرا و چون ارزش اموال مسروقه 5 میلیون تومن بود ازم 10 میلیون وثیقه خواستن و من جمعه رفتم زندان و بعد انگشت نگاری و گرفتن عکس فرداش با وثیقه آزاد شدم. روز دادگاه شاکی رضایت داد و من به یک سال حبس بخاطر جرم دولتی محکوم شدم که حبس رو با 1 میلیون خریدم. الان آیا سابقه دارم ؟ چطور پاک میشه ؟ آیا اصلا پاک میشه ؟ لطفا کامل راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام. من سال 91 به دلیل سرقت تابلو کنترل آسانسور ازم شکایت شد و بردنم کلانتری ولی با رضایت شاکی کلانتری منو فرستاد آگاهی ولی چون بار اولم بود اذیتم نکردن و یه شب تو آگاهی بازداشت بودم و فرداش جمعه بود و بردنم دادسرا و چون ارزش اموال مسروقه 5 میلیون تومن بود ازم 10 میلیون وثیقه خواستن و من جمعه رفتم زندان و بعد انگشت نگاری و گرفتن عکس فرداش با وثیقه آزاد شدم. روز دادگاه شاکی رضایت داد و من به یک سال حبس بخاطر جرم دولتی محکوم شدم که حبس رو با 1 میلیون خریدم. الان آیا سابقه دارم ؟ چطور پاک میشه ؟ آیا اصلا پاک میشه ؟ لطفا کامل راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۲:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام‌ خسته نباشید ببخشید من ۵سال قبل بخاطر دزدی رفتم دادسرای نظام قاضی منو فرستاد زنداان عکس برداری و انگشتنگاری هم از من گرفتن بعد کمتراز یک ساعت با فیش حقوقی ازاد شدم بعد از طرف هم رضایت گرفتم و خسارت هم به حساب دادسرا واریز کردم .ایا برام سو پیشینه حساب میشودیا نه لطفا پاسخ بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
یه دوست
۱۴:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
ببخشید میخواستم بدونم سو سابقه ی برادر در استخدام من که متقاضی کار در یک ارگان دولتی هستم و مراحل اولیه مثل و آزمون و مصاحبه را قبول شدم تاثیر میذاره و ممکنه به خاطر این موضوع رد بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
من بخاطراینکه چک به پسرم دادم به مدت یک سال زندانی برام بریدند که ۳۵ روززندانی بودم رضایت گرفتم امدم بیرون ایا برای من سوپیشینه میشود
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
من بخاطر چک زندانی شدم ورضایت گرفتم وامدم بیرون ایا برای من سوپیشینه می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
من بخاطر چک زندانی شدم ورضایت گرفتم وامدم بیرون ایا برای من سوپیشینه می شود
Germany
امیر
۰۰:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۶
همتون استخدام میشین...اگر جرم تکرار نشده باشه دادگاه بلامانع میکنه........
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۶:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
سلام
شوهر من 4سال گذشته با مقدار کمی مواد مخدر دستگیر شد و 6ماه به زندان افتاد ومبلغ4تومن جریمه نقدی پرداخت کردند و گفتند قاضی حکم تعلیقی داده میخوام بدونم الان سو پیشینه بخواد بگیره برا کار و استخدام توی شرکت جز سابقه دار ها حساب میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۱:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
من ی سال پیش که یه پسر مزاحمت بام ایجاد میکرد شکایت کردم اما دیگه پیشو نگرفتم اونم دیگه ترسید و مزاحم نشد بنظرتون برام سوء پیشینه میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
سلام من به جرم شرکت در شرکت های هرمی دستگیر شدم و یه هفته ای دادسرا بودم و با وثیقه آزاد شدم، بعدش هم توبه کردم دنبال چنین کارهایی نرفتم و قبل از این هم تا به حال مرتکب جرمی نشدم آیا واسه استخدامی سو پیشینه حساب میشه؟تو رو به خدا راهنمایی کنین منو..
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۱۷:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام من 5سال پیش توسط پلیس دستگیر شدم چون خانوادم دیر رسیدن نصف روز(ازغروب تا صبح روزبعد) در بازداشتگاه بودم و فرداش منو بددن برای بازرسی و پیش ی آقایی بردن و تمام جزئیات و از من پرسیدن و چندروز بعد(شایدم دوروز)برام دادگاه تشکیل شد و البته انگشت نگاری هم کردن و من محکوم ب جزای نقدی حدود 300هزار تومان شدم.... الان میخوام برم سرکار ..میخواستم بدونم ک این جزء سوءپیشینه ب حساب میاد؟؟؟لطفا هرچه سریعتر جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۲:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
میخاهم طلاق بگیرم با اجرا گذاشتن مهریه آیا برا استخدام رسمیم سوپیشینه محسوب میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۲:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
میخاهم طلاق بگیرم با اجرا گذاشتن مهریه آیا برا استخدام رسمیم سوپیشینه محسوب میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
هاری لطفی
۰۹:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام ببخشیدبنده درسال ۸۹اشتباه کردیم ۱۰۰تومان خالی از حساب یه نفربرداشت کردم ولی به علت نداری بود الان هم خیلی ناراحتم چون هرجا می روم بهم کارنمی دهندازمسولان تقاضا دارم به بنده کمک کنندتابتوانم به زندگیم برگردم چون بنده زن و بچه دارم دیگه اشتباهی بودکردم ازتون تقاضا دارم به فکرم باشیداجرتون باخداسپاس
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
بنده یه خیانت کردم به مبلغ صدتومان آیا سوپیشنه حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام،من سال۹۳ به دلیل اعتیاد ومصرف شخصی ۳روز به زندان افتادم و انگشت نگاری شدم،ولی بعدش با فیش حقوقی آزاد و بعد از دوماه با ریختن جریمه به مبلغ ۲۸۰هزار تومان و شلاق محکوم شدم و فیش حقوقی م آزاد شد...میخوام ببینم واسه سوءپیشینه محسوب میشه،توروخدا جواب بدید واسه شرکتی که استخدام شدم میخوان...ممنون میشم منو از استرس در بیارین،سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
masoudmarashi1367
۰۸:۲۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام . اگه کسی پدرش زندان رفته باشه ولی بعدش تبرعه شده باشه پسرش میتونه تو ارتش استخدام بشه.جواب بدین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
ببخشید من ۶سال پیش با یه سر بازداشت شدم ولی بعدازچندروز منو گرفتن ولی زندان نرفتم بعدازچندساعت پرونده بسته شد میخواستم بدونم برا من سوء پیشینه شده یا نه ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
ببخشید من ۶سال پیش با یه سر بازداشت شدم ولی بعدازچندروز منو گرفتن ولی زندان نرفتم بعدازچندساعت پرونده بسته شد میخواستم بدونم برا من سوء پیشینه شده یا نه ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
ببخشید من ۶سال پیش با یه سر بازداشت شدم ولی بعدازچندروز منو گرفتن ولی زندان نرفتم بعدازچندساعت پرونده بسته شد میخواستم بدونم برا من سوء پیشینه شده یا نه ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۰۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
ضمن سلام ، اینکه من یه مقدار بدهی مالی دارم و هم اکنون متواری هستم ، میخواستم ببینم الان من درخواست سو پیشینه میکنم چی میشه ، همه این مسایل الان رو میشه یا ؟؟؟؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ، کارم لنگ سوپیشینه هستش ، که برم دنبالش یا بیخیالش بشم ، متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
کینوش
۱۹:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
سلام من۳۲سالمه سال۹۰همسرم برای داشتن اسکناس جعلی دستگیر شد وباوثیقه ازاد شد وسال ۹۵ک ۴سال از جداییمون میگذشت در مرحله حکم نهایی رو من اعتراف کرد ویکسال حبس ب من دادند ک بطور کامل گذراندم من دانشجو هستم الان برای ادامه تحصیلم مشکل پیش نمیاد برای من سو سابقه محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
سلام
من 13 سال پيش تو يه دعوا يك نفر رو مجروح كردم 1 شب تو زندان بازداشت شدم و قبل از صدور راي با سند امدم برون رضايت گرفتم
الان سوئ پيشينه دارم؟
يا برم عدم سوئ پيشينه ميدن؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
سلام
اگر حکم خیانت در امانت ثابت بشه و براش دیه لحاظ بشه وپرداخت بشه آیا سوء سابقه میشه ؟؟
اگر حکم زندان داده بشه چی؟سوء سابقه میشه؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد 111
۱۸:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
سلام.ما با چندتا از رفیام داخل خیابان دعوا کردیم وبرای ما نزاع ودرگیری در مکان عمومی ثبت شد وفرد رضایت نداد .ودیه اش را پرداخت کردیم می خواستم ببینم سوء پیشینه حساب میشود یا نه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سهیل کرمی
۲۰:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام 81گناه کردم مجرد بودم وبیست روززندان بودم 15سال میگذرد وشلاق خوردم حالا جای استخدام شوم سوپیشینه میخواهد ایا پاک میشود یانه
Iran (Islamic Republic of)
تتت
۱۰:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سلام به جرم توهین پیامکی به همسرم 80هزارتمن جریمه شدم ایا تو سابقم هست؟ لطفا به ایمیام جواب دهید ممنون
United States of America
الهه
۰۵:۱۱ ۱۴ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام واحترام، زنی هستم که در خارج از ایران زندگی می کنم. می خواستم بدانم چطور می توانم به سابقه کیفری همسرم که در ایران دارد دسترسی پیدا کنم؟! پیشاپیش از وقت و راهنمایی شما بینهایت سپاسگزارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
واسع عدم سو پیشینه آزمایش اعتیادم میگیرن؟
United States of America
غریبه
۲۳:۰۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
سلام من در سن 14سالگی وقتی ک هنوز ب سن قانونی نرسیده بودم ،توسط کسی ک باهاش بودم تهدید شدم و منم این گزارش رو به اماکن دادم و پرونده تشکیل شد برامون و بعد هم پزشک قانونی و،،،، الان تربیت معلم میخونم امکانش هست استخدام اموزش و پروش بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
سلام کسی که یک سال براش حکم بدن آیا سوپیشینه داره یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
با سلام
8 سال قبل به دلیل داشتن جرمی به دادگاه رفتم و مقرر شد در صورتی که طی دو سال مرتکب جرمی مشابه آن نشوم سو سابقه آن از سجل کیفری من پاک خواهد شد حال سوال من این است در صورتیکه پس از دریافت گواهی عدم سو پیشینه همچنان در سجلم باقی بود چه باید بکنم
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
ده سال پیش دوهفته زندان شدم سوسابقه را از چه راهی پاک کنم تا بتوانم گواهینامه رانندگی بگیرم
۱۲
آخرین اخبار