رودهن/

سخنرانی های رهبر فرزانه انقلاب جامعه را از دو قطبی شدن نجات داد

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند گفت: سخنرانی های رهبر فرزانه انقلاب جامعه را از دو قطبی شدن نجات داد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی با پرداختن به موضوعات مختلف نقشه راه را برای جامعه ترسیم کردند که از جمله مهمترین محورهای آن می توان به شناسایی هدف دشمن و انتخاب راهبردهای منطبق با رفع خطر این اهداف اشاره کرد.

وی ادامه داد: هدف دشمن چیزی جز تسلیم ایران نیست و رهبر معظم انقلاب با علم بر این امر طی سخنرانی های مکرر جامعه را از دو قطبی شدن با تأکید بر حفظ وحدت درونی مقابل دشمن نجات دادند.

علاءالدینی افزود: وقایع اخیر به نوعی یادآور جنگ تحمیلی بود، اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عملیات کربلای پنج جوانان غیور این مرز و بوم اسلامی پشت کانال ماهی با دشمن جنگیدند، امروز گروه مذاکره کننده به نیابت از همان شهدا در میدان دیگری تحت عنوان دیپلماسی با حمایت های رهبری و مردم به مقاومت می پردازند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند اضافه کرد: از دیگر تأکیدات معظم له در سخنرانی اخیر می توان به کوتاه نیامدن از حقوق مسلم امت، نبود دلیلی برای ترس از دشمن و فرصت سازی از فشارهای دشمن اشاره کرد.

وی ادامه داد: هرچند تحریم ها سخت است، اما ایران نخستین کشوری نیست که تحت چنین مسائلی قرار می گیرد و مردم کشورمان با این مبحث بیگانه نیستند.

علاءالدینی افزود: به بیان مقام عظمای ولایت تهدید نظامی خود بالاترین نشانه عدم تأثیرگذاری تحریم های اقتصادی است که همواره از این استدلال ایشان می توان به عنوان سندی محکم و متقن در این خصوص یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند تصریح کرد: انتظار امروز امت اسلامی از مسئولان، انسجام در گفتمان داخلی است تا در سایه آن، پیروزی نصیب شود.

وی ادامه داد: هرگز نباید فراموش کرد که نیاز غرب به مذاکره با ایران بیش از کشورمان است، همچنین توان ایران در دیپلماسی عمومی یعنی گفتگو با مردم ظرفیت بسیار بالایی است که قادر است آن دیپلماسی رسمی و پنهان را تحت الشعاع خود قرار دهد.

علاءالدینی اضافه کرد: ناتوانی دشمن در افزایش سطح تحریم ها یک واقعیت انکارناپذیر است و گرفتاری غرب در بحران اقتصادی فلج کننده، خود مهر تأییدی بر این مدعی است؛ امروز همین سطح از تحریم ها نیز صدای اعتراض ملل غربی علیه سران کشورهایشان را برآورده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند با اشاره ای کوتاه به تاریخچه تحریم های اقتصادی و سیاسی سایر کشورهای جهان افزود: کشور کوبا نه 32 سال بلکه شش دهه تحت تحریم های بین المللی به رهبری ایالات متحده است و در این مدت اعضای سازمان ملل متحد نه یک بار بلکه 22 بار در مسیر رفع این تحریم ها تلاش کرده اند اما هر بار این کوشش به دلیل حق وتوی آمریکا ابتر مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به چنین حقایق بارز جهانی، نباید در باد این تصور خوابید که آنها جمهوری اسلامی را رسمیت خواهند شناخت، که این انتظار، انتظار بیهوده ای است./


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.