هشدار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نا‌جا به زمستان سخت پیش رو؛

پیش بینی زمستان سخت و پر بارش در سال جاری / کاهش 8 درصدی حوادث جاده ای در 7 ماهه اول سال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نا‌جا از کاهش 8 درصدی حوادث جاده ای در 7 ماهه اول سال و پیش بینی زمستان سخت و پر بارش در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مومنی در نشست هماهنگی طرح ترافیکی زمستان 92 با اشاره به کاهش سوانح حوادث جاده ای اظهار داشت: کاهش سوانح و حوادث جاده دستاورد بزرگی است که حاصل این همدلی و همراهی و کار جمعی تمام دستگاههای مربوطه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نا‌جا تصریح کرد: در زمستان حجم سفر نسبت به سایر ایام کم است اما سفر به همین نسبت پر مخاطره‌تر است که تمهیدات ویژه ای را هم برای کسانی که به سفر می روند و هم برای دستگاههای مسئول می طلبد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با همراهی تمام دستگاههای ذیربط کاهش 8 درصدی تلفات جاده ای را داشته ایم که حدود هزار انسان کمتر کشته شدند و آمارهای اولیه در آبان ماه نیز نشان می دهد سیر نزولی این آمار همچنان ادامه دارد.

سردار مومنی در ادامه بیان داشت بالاترین آمار کشته ها امسال در صحنه حادثه و در روز 77 نفر بوده و کمترین این آمار 9 نفر رد روز بوده است که مربوط روز عاشورا است.

وی افزود: با اطمینان می گوییم تا میزان 40 درصد دیگر می توانیم کاهش حوادث را داشته باشیم و برای این کار طرحی پیش بینی شده که با اجرای آن این کاهش آمار محقق می شود که بخشی از این طرح مربوط به بهره گیری از منابع و امکانات موجود و بخش دیگر نیز مربوط به توسعه است که در قوانین و مقررات جاری نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی دراز مدت سازمان هواشناسی زمستان امسال سر‌دتر و پر بارش تر خواهد بود که هر چند خوشایند است اما تلاش پلیس را بیشتر می طلبد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمار ، سوانح ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار