"مکمل‌های ویتامینی" بدنتان را گول می‌زنند

پزشکان دریافتند که مصرف مکمل‌های ویتامینی باعث ایجاد نوعی بی‌اشتهایی کاذب مي شود که در دراز مدت باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و بیماری در افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین پژوهش‌های انجام شده افرادی که به طور مداوم از قرص ها و مکمل‌های ویتامینی استفاده می‌کنند در معرض آسیب دیدگی‌های بیشتر در حوزه سلامتی هستند. 
 
گفتنی است این افراد به دلیل مصرف این نوع مکمل‌های غذایی و تبلیغات رنگارنگ موجود بر روی بسته‌های آن شامل وجود انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن از خوردن مواد غذایی سالم و طبیعی دوری می‌کنند و در عوض انواع مواد غذایی پرکالری، قندی و مملو از چربی را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند خوردن مکمل‌های ویتامینی باعث می‌شود افراد تمایل کمتری به خوردن مواد غذایی سالم پیدا کنند و در درازمدت دچار احساس ضعف و بیماری می‌شوند. 

این افراد معمولا در طول روز دچار احساس خستگی و بی‌حوصلگی هستند زیرا مواد غذایی کاملی نمی‌خورند. 

در نهایت مصرف بی‌رویه و بدون تجویز پزشک معالج باعث ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود که حتی ورزش کردن نيز نمی‌تواند آن را تقویت نمود. 

پزشکان توصیه می‌کنند افراد در کنار خوردن ویتامین‌ها و مکمل‌های ویتامینی تحت نظر پزشک معالج مواد غذایی سالم و طبیعی را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار