در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان مطرح شد

عذرخواهی جهانگیری از مردم/ در زمانی مسئولیت پذیرفته‌ایم که دیگر فرصت اشتباه نداریم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که سفره آنها کوچک شده است، گفت: دولت از وضعیت معیشتی مردم به طور کامل آگاه است و وظیفه خود می‌داند که فشارهای موجود را از خانواده‌ها و زندگی مردم بردارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی، از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بعنوان چهره ای علمی و صاحب نظر در امور وزرش یاد کرد و گفت: امیدوارم ایشان بتواند در مسئولیت خطیر و مهمی که بر عهده گرفته وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده و موفقیت های بزرگی را به کارنامه درخشان خود اضافه کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان و كسانی كه در این مدت سرپرستی وزارتخانه را برعهده داشته اند، به خاطر زحمات و تلاشهای انجام شده قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور موضوع ورزش را یكی از مسائل مهم کشور برشمرد و افزود: وزارتخانه ورزش و جوانان از حساسترین و با اهمیت ترین وزارتخانه هاست؛ چرا که در دو مقوله بسیار مهم فعالیت می کند و به دلیل دامنه وسیع تصمیمات و فعالیتهای این وزارتخانه، همه آحاد جامعه به نحوی با سیاستها و برنامه های این دستگاه اجرایی سروکار دارند.

جهانگیری توجه همزمان به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی را از برنامه های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: نباید به دلیل پرداختن بیش از حد به یکی از این دو بخش، بخشی دیگر مورد بی توجهی قرار گیرد و باید تلاش کنیم فرهنگی بوجود آید که مردم ورزش همگانی را در دستور کار و برنامه های روزمره خود بگنجانند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ورزش قهرمانی خاطر نشان کرد: همه جوامع به ورزش قهرمانی به عنوان یک موضوع جدی می پردازند، چرا که ورزشکاران به عنوان سفیران کشورها در میادین بین المللی حضور می یابند و ورزشکاران ایرانی نیز ارزشها و فرهنگ ایران را در میان افکار عمومی جهان به نمایش می گذارند.

جهانگیری با بیان اینکه ورزش بانوان نیز یکی از موضوعاتی است که باید جدی تر از گذشته به آن پرداخته شود، تصریح کرد :بانوان تقریبا نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و در برخی مسائل و موضوعات، به جامعه بانوان کم توجهی شده و به همین دلیل ورزش بانوان باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.

وی افزود: اهمیت ورزش بانوان زمانی دوچندان می شود که آمارها گویای این حقیقت است که کم تحرکی و عدم پرداختن به ورزش در میان بانوان، موجبات ابتلا به برخی بیماریها را در آنان افزایش داده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه حجاب و عفاف زنان ورزشکار ایرانی در ورزش قهرمانی می تواند چهره مطلوبی از یک زن مسلمان را در عرصه های بین المللی به نمایش بگذارد، خاطر نشان کرد: توسعه ورزش بانوان نیازمند شرایط خاصی است که دولت، فراهم نمودن این شرایط را در دستور کار خود دارد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به پیشکسوتان ورزشی گفت: پیشکسوتان کسانی هستند که در جوانی درخشیده و مورد توجه مردم بوده اند و ما نباید اجازه دهیم کسانی که زمانی به عنوان الگوهای ورزشی مطرح بوده اند به دست فراموشی سپرده شوند.

وی ادامه داد: باید جایگاه و شان ویژه ای برای پیشکسوتان ورزشی قائل شویم تا اخلاق، جوانمردی و روحیه محبت که در سالهای اخیر متحمل برخی آسیبها شده، با روحیه ی پهلوانی مجدداً احیا شود و از پرداختن به حواشی ورزشی پرهیز گردد.

جهانگیری در بخشی دیگر از سخنان خود اهمیت موضوع جوانان را مورد تاکید قرار داده و افزود: جمعیت ایران جمعیتی جوان است و مسائل جوانان در کشور ما باید از اهمیت بالایی برخوردار باشند. جمعیت جوان، یک فرصت طلایی است که در اختیار دولتها قرار می گیرد و اگر به آن توجه نشود می تواند به یک تهدید و زمینه ای برای بروز ناهنجاریها تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهور اضافه كرد: تجربه نشان داده که جوانان ایران در همه صحنه ها کارساز بوده اند و در مقاطع مختلف در ایثارگری، علم و فناوری و ورزش نقش موثری در افتخارات کشور ایفا نموده اند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را مکلف می داند که برای توسعه پایدار کشوربه تقویت جوانان بپردازد، گفت: با حل مشكلات جوانان زمینه توسعه پایدار کشور فراهم خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که نیاز داریم جوانانی شاداب و با روحیه در کشور داشته باشیم، گفت: جوانان تولید کنندگان اصلی در کشور هستند و آسیبهای فراوانی پیش روی آنان است که نیازمند مراقبت و توجه به آنها هستیم.

جهانگیری موضوع ازدواج و بالابودن نرخ بیکاری در میان جوانان را از دغدغه ها و آسیبهای اصلی قشر جوان کشور برشمرد و گفت: امیدوارم با کمک خود جوانان و دو شورای عالی جوانان و ورزش این
آسیب ها و مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ما از هر انتقادی نسبت به سیاست های دولت با آغوش باز استقبال می کنیم، تصریح کرد: دولت حتی از سیاستهایی که با زبان پرخاشگرانه باشد نیز استقبال می کند، چرا که معتقدیم در زمانی مسئولیت پذیرفته ایم که دیگر فرصت اشتباه نداریم .

دکتر جهانگیری اضافه کرد: کارنامه عملکرد سال ۹۱ کشور بسیار نامطلوب است و قابل عرضه نیست، چرا که همزمان دارای رشد منفی اقتصاد و نرخ بالای تورم است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی انتقادات درخصوص تغییرات مدیریتی در دولت تصریح کرد: تلاش می کنیم به زودی فهرستی از تغییرات صورت گرفته در سطح مدیران دولتی را که طی این صد روز انجام شده منتشر کنیم تا مردم بدانند این تغییرات در مقایسه با گذشته چگونه بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه در بسیاری از وزارتخانه ها شمار زیادی از مدیران ابقاء شده اند، خاطر نشان کرد: در برخی از شهرستانها حتی یک مورد تغییرات نداشته ایم چرا که دولت تدبیر و امید هیچ عجله ای برای این کار ندارد و رویکرد دولت این است که هرجا لازم باشد مدیران را تغییر دهد و جایی که نیاز نیست دست به تغییرات نزند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: همه مدیرانی که جابجا می شوند و افراد جایگزین آنها، فرزندان انقلاب هستند و نگاه دولت این است كه کسانی در جایگاه مسئولیت قرار گیرند که بتوانند در شرایط دشوار اقتصادی کشور، تصمیمات خوبی اتخاذ كرده و کشور را به شکل درستی اداره نمایند.

معاون اول رییس جمهور یکی از رسالتهای دولت را بازگرداندن آرامش به جامعه دانست و گفت: معتقدیم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، آرامش زیادی در جامعه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته برخی افراد پیش بینی می کردند که قیمت دلار به بالای ۵۰۰۰ تومان خواهد رسید اما در همین مدت کوتاهی که از عمر دولت یازدهم می گذرد و هنوز سیاستهای خاصی اتخاذ نشده شاهد آن هستیم که بازار آرام است و کسانی که در دنیا به دنبال ایران هراسی بودند به فکر تجدید نظر افتاده اند تا جایی که به گفته وزیر خارجه ایتالیا، در سازمان ملل مقامات اروپایی برای دیدار با دکتر روحانی صف کشیده بودند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی امروز کشور گفت: از ملت ایران عذرخواهی می کنم که سفره آنها کوچک شده است. دولت از وضعیت معیشتی مردم به طور کامل آگاه است و وظیفه خود می داند که فشارهای موجود را از خانواده ها و زندگی مردم بردارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به سخنان برخی افراد که ادعا می کنند دولت راه حل مشکلات را در بیرون از کشور می داند، تصریح کرد: همه صاحب نظران معتقد هستند که شرایط موجود کشور زائیده دو عامل سیاستهای غلط و تحریم های ظالمانه است و دولت نیز با جدیت در هر دو بخش فعالیت می کند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: دولت در تلاش است تحریم ها را با رعایت حقوق ملت ایران و از طریق دیپلماسی قوی حل و فصل کند و در کنار آن تلاش دارد سیاستهای غلط را اصلاح نماید.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید سه سناریوی احتمالی آینده کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و برای هریک از آنها برنامه ریزی کرده، افزود: در این سناریوها کاهش،تداوم و تشدید تحریم ها مورد بررسی قرار گرفته و درصورت تحقق هریک از این شرایط دولت با برنامه وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: دولت تحریم ها را کاغذ پاره نمی داند و در صورت تشدید این تحریم ها، پیش بینی های لازم را برای اداره کشور و تامین کالاهای اساسی انجام داده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت با اتکا به توان داخلی، استفاده از پتانسیل های موجود در کشور و با لطف خداوند و حمایت های مردم و رهبر معظم انقلاب قادر خواهد بود بر تمامی مشکلات قائق آید و کشور را در جهت پیشرفت و تعالی هدایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار