وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

احیای دبیرخانه تکامل دوران ابتدای کودکی در "وزارت بهداشت"

سند تکامل دوران ابتدای کودکی فقط در حد تعیین سیاست‌ها و وظایف‌ها بوده که برای اجرایی شدن این سند نیازمند همکاری‌های بین بخشی هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت گفت:فرهنگ یک ملت آینده فرزندان آن را می‌سازد که ما در این بحث اسوه داریم و بیان آن ضرورتی ندارد، نقش حاکمیت از اهمیت بالایی برخوردار است، صحبتی که می‌کنیم منفی بافی و از روی نا‌امیدی نیست بلکه ما به مشکلات واقف هستیم. 

وی افزود: در هر دانشگاهی برای امر خطیر تکامل دوران ابتدای کودکی فقط یک کار‌شناسی کودک داریم که این نیازمند یک بازنگری است ادغام خدمات تکاملی کودکان اگر نیاز به بازنگری دارد باید در وزارت خانه انجام شود كه  بخش تحقیقات ما می‌تواند طرح هاي متعددی را طراحی کند که این در مناطق جغرافیایی متفاوت است و برای ارزیابی اقدامات بسیار مهم است. 

وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در بحث تکامل دوران ابتدای کودکی می‌توان استفاده کرد وجود خیرین است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اجرایی شدن سند تکامل ابتدای دوران کودکی نیازمند همکاری‌های بین بخشی هستیم عنوان کرد: براساس اين سند تکالیفی به عهده بخشهای مختلف است که مربوط به پرورش فرزندان می‌شود و همکاری تمام ارگان‌ها در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. 

احیای دبیر خانه تکامل دوران ابتدای کودکی دروزارت بهداشت

وی از احیای دبیر خانه تکامل دوران ابتدای کودکی در وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود اولویت‌ها مشخص می‌شود امیدواریم رسانه ملی نیز هدفمند و بیشتر از گذشته به این مقوله بپردازد تا اطلاعات مورد نیاز به مردن رسانده شود والدین از بدوع بارداری باید به ابعاد جسمی و پرورشی و اخلاقی توجه داشته باشند تا از طریق این فرزندان آینده بهتری برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.