سمنان/

دولت و مجلس تصمیمی برای حذف برخی دهک ها از دریافت یارانه نقدی ندارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی، تصمیمی برای حذف برخی دهک ها از دریافت یارانه نقدی ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فردˈگفت : در مجموع با مطالعات دولت، نظر نمایندگان مجلس و کارشناسان دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس به این نگاه مشترک رسیدند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس با الهام گرفتن از قانون هدفمندسازی یارانه ها در مراحل بعدی به ارایه خدمت بیش از پرداخت نقدی توجه دارد، خاطرنشان کرد: ارایه خدمت در بخش درمان یکی از حوزه هایی است که می تواند جایگزین یارانه نقدی باشد و مردم نیز دغدغه جدی درمان در کشور دارند که در این شکل این نیاز مردم نیز برطرف می شود.

وی ادامه داد: در کنار پرداخت نقدی یارانه می توان مقداری از منابع یارانه را به صورت کالا در اختیار مردم قرار داد که در این صورت دریافت کنندگان آن، کالا را ارزان تر در اختیار می گیرند و از منابع ریالی خود نیز بیشتر بهره برداری می کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر فایده های پرداخت یارانه به شهروندان به صورت غیرنقدی، اظهار داشت: کاهش اثر تورمی یارانه ها و ایجاد ثبات اقتصادی که اکنون از نیازهای اساسی کشور است، از مهمترین نتیجه های پرداخت غیرنقدی یارانه به صورت کالا یا خدمت است /
برچسب ها: ابوترابی ، یارانه ، دهک ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.