خبرنگار دریچه گزارش می دهد؛

در " استارت اپ ویکند" تهران چه گذشت؟

عصر امروز ششمین دوره "استارتاپ ویکند" در تهران به کار خود پایان می دهد که دریچه گزارش کاملی از این مراسم را هم در اخبار شبکه 5 و هم در این صفحه خود به شما ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران دانشگاه امیرکبیر از روز چهارشنبه میزبان جمعی از علاقه مندان به فناوری است تا رویدادی به نام استارت اپ ویکند را شکل دهند. رویدادی که در هفته ی کار افرینی به طور همزمان در تهران و ۲۰۰ شهر در سراسر جهان برگزار شده و قرار است در آن شرکت کنندگان ایده های نوپای خود را در مدت ۵۴ ساعت از شروع تا حد قابل قبول داوران  استارت اپ ویکند ادامه دهند.




در مراسم تهران 50 نفر به روی سِن آمدند و هر کدام در عرض 60 ثانیه ایده خود را برای حضار شرح دادند. پس از معرفی ایده ها فرصتی به شرکت کننده ها داده شد تا به ایده برتر از دیدگاه خود رای دهند که در نهایت ده ایده به عنوان برنده در پایان معرفی شد. در لیست زیر می توانید ده ایده برنده ششمین دوره استارت آپ ویکند تهران را مشاهده کنید:

    استارت آپ بورس
    easy share
    Around Me
    نقشه گنج
    Daddy Care
    ارتباط نزدیک
    سرویس شاپ
    دوره یاب
    سانا کالج
    چمدون


هر کدام از نفراتی که ایده شان برنده نشد به تیم ایده های بالا پیوستند.  پس از دو روز کار مداوم در غروب جمعه -1 آذر- محصول اولیه خود را در معرض دید داورها و حضار قرار می دهند. پس از عرضه محصول اولیه در آخر داورها سه ایده را به عنوان ایده های برتر این دوره از مراسم انتخاب می کنند و جایزه می گیرند.
قابل توجه است که دو طرح از ده ایده برنده بالا از ایده پردازان خانم این مراسم بود. نکته جالب مراسم این دوره در این است که دو تیم از هر کدام از چهار شهر ایران که این رویداد در آنها همزمان در حال برگزاری است با همدیگر رقابتی در سطح کشور انجام می دهند که جایزه 15 میلیون تومانی در انتظار نفر اول آن است.

      "استارتاپ ویکند" چیست؟

"استارتاپ ویکند" یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان "استارتاپ"، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.


این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا!
این برنامه از ساعت ۶ بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می گردند ایده ها را به کسب و کار تبدیل می نمایند.
در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می نمایند.
این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می گردد. 

اما آنچه که در اختتماییه استارت اپ ویکند تهران رخ داد.

هر 10 تیم شرکت کننده در این دوره ی از مسابقات در مدت 5 دقیقه عصر امروز از طرح خود به طور جداگانه دفاع کردند و داوران حاضر در رویداد سوالات خود را در مورد طرح ها از صاحبان طرح پرسیدند.

اما قبل از انتخاب داوران صحبتی با برخی از شرکت کننده ها داشتم، که در نوع خود شنیدنی است.
طراح ایده ی استارت اپ بورس که خود دانشجوی فوق لیسلانس دانشگاه امیر کبیر بود و مدت ها وارد بازار کار شده و در جریان نیاز های این بازار قرار گرفته، پیرامون نیاز های فعالان بازار بورس به مرجعی کامل و به روز برای دست یابی به آخرین آمار ارقام جابه جا شده در این حوزه والبته بهترین های بازار دانست و ایده ی خود را برهمین اساس پای ریزی و با کمک سایر همکارانش اجرایی کرده بود. 

طراح دیگر ایده ی خود را مبتنی بر نیاز بسیار از ماها به پزشک طرح ریزی کرده بود، در برنامه ی نوشته توسط این گروه نزدیکترین پزشک به شما از طریق gps را برروی تلفن همراه نشان می داد، البته در سامانه ی طرح ریزی شده توسط این گروه نگاه به نیاز های شما به پزشک در اولویت قرار داشت.

اما داوران هم نقطه نظر های جالبی برای انتخاب بهرتین ها داشتن که جدید و جهانی بودن طرح از مهمترین آنها بود، چرا که قرار است روز سه شنبه هفته ی آینده (4 آذر ماه) این رویداد به صورت جهانی هم برگزار شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سجاد بهجتی
۱۷:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
چرا خبر کامل نیست ؟
ایده Baby and Babies که دوم شد رو اصلا در لیست شرکت کننده ها نیاوردین ... الان این ایده برای رویداد جهانی هم آماده شده ، البته با اسم جدیدش :
https://www.youtube.com/watch?v=5zf37gBB9NQ
آخرین اخبار