نمایشگاه سفال "جام‌های خاکی" آثار بانوی هنرمند نیشابوری زهرا سادات بهشتی در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش یافت.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا آتشی مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از آنجا که یکی از هنرهایی که مخصوص ایرانیان به خصوص در منطقه نیشابور و همدان قدمت دیرین داشته است صنایع دستی و سفالینه‌هاست نسبت به برگزاری نمایشگاه سفال "جام‌های خاکی" در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اقدام نمودیم.
 
وی گفت: در نمایشگاه سفال 30 "جام‌های خاکی" نوع بشقاب، شکلات خوری، جامدادی سفالی که با گواش و براق کننده بر روی آن طرح‌های قرن چهارم و پنجم کتیبه‌های نیشابور و طرح‌های اسلیمی نقاشی شده است.
 
آتشی در خصوص این هنرمند سفال کار عنوان داشت: بانوی هنرمند نیشابوری زهرا سادات بهشتی کارهای منحصر به فردی را ساخته است که یکسال است به این هنر اهتمام ورزیده و دانشجوی کاردانی گرافیک دانشگاه الزهرا مشهد می‌باشد.
 
وی به هدف از برپایی این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با هنر سفال نیشابور و هنرهای سنتی که دارای قدمتی کهن است بر پا گردیده است.
 
آتشی تصریح کرد: نمایشگاه سفال "جام‌های خاکی" از 26 لغایت30 آبان 92 از ساعت 9 الی 12 صبح و 16 الی 19 بعدازظهر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر می‌باشد.
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.