قم/

انتشار کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)»

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» از فصل‌هایی مانند مقایسه تطبیقی نهضت حسینی(ع) و انقلاب خمینی(ره) در عرصه سیاسی،  شباهت‌های فرهنگی اجتماعی در قیام ثارالله و انقلاب روح‌الله و شخصیت‌شناسی رهبران نهضت حسینی و انقلاب خمینی تشکیل شده است.


تلاش برای حفظ اسلام، شباهت‌های شاه و یزید، طاغوت‌ستیزی، بیعت‌ناپذیری، عزت‌آفرینی، شیوه‌های مبارزاتی، اتمام حجت و هشدار، آسیب‌زدایی اخلاقی و احیای ارزش‌ها و آسیب‌زدایی اعتقادی و رفع اختلاف طبقاتی از جمله موضوعاتی است که زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب ارائه شده است.

احیای روحیه تکلیف‌گرایی، منطق فداکاری در قیام عاشورا و انقلاب اسلامی، پرورش روحیه شهادت‌طلبی، وجود روح حماسی در بین یاران امام، گذری بر ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)، عدالت‌خواهی امام حسین(ع) و پیرو راستینش، عرفان حسینی و عرفان خمینی، قاطعیت و صلابت در عمل و صبر و استقامت از موضوعات دیگر ارائه شده در این کتاب است.

در این کتاب مقایسه‌ای تطبیقی در عرصه‌های مختلف بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته که برای برنامه‌سازان رسانه ملی مفید است.

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» با شمارگان هزار و 500 عدد و قیمت هزار تومان به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید./س
برچسب ها: قم ، کتاب ، مقایسه ، قیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.