رئیس دیوان عالی کشور:

نسل جوان ما در معرض سیل تبلیغات فریبنده و گمراه کننده استکبار جهانی قرار دارد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پیروان مکتب رسول خدا(ص) و به‌ویژه جوانان اسلامی امروزه در مقابل رسیدن به اخلاق و معنویت، با میلیون‌ها شبکه تبلیغاتی ضد اسلامی که از طریق ماهواره‌ها، تلویزیون‌ها، رادیوها، روزنامه‌ها و مجلات و دنیای مجازی با تصاویر و عقاید گمراه کننده روبرو هستند و امروز وظیفه و مسئولیت دانشمندان مسلمان در برابر سیل تبلیغات گمراه کننده دشمنان بیش از همه زمان‌ها است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، نشست عمومی هیات دیوان عالی کشور با حضور آیت‌الله محسنی گرکانی و قضات عالی رتبه برگزار شد.

رئیس دیوان عالی کشور در ابتدای این نشست اظهار داشت: برای انسان در بستر زندگی مسافرت‌هایی پیش می‌آید،‌ این سفرها که از شهری به شهری، استانی به استان دیگر یا از کشوری به کشور دیگری انجام می‌شود همگی سفرهای مادی هستند.

وی افزود: البته برای هر انسانی، یک سفر دیگر نیز وجود دارد که در همه حالات او چه در خواب و بیداری یا در حال کار و تلاش و اشتغال یا استراحت و بیکاری و بالاخره چه در حالت توجه و اینکه بفهمد و مراقب آن باشد و یا نفهمد و در خواب و غفلت باشد، در حال پیمودن و گام برداشتن در این سفر است که آن سفری روحانی و معنوی است.

آیت‌الله محسنی گرکانی تصریح کرد: عارفان این سفر و سیر و سلوک را برای اهل توحید، سفر معنوی می‌دانند و در هر حال پیمودن راه دور و درازی است که نیاز به یک راهنما و هادی دارند.

وی با قرائت آیه شریفه« إِنا هَدَیناهُ السَّبیل اِما شاکراً و اِما کَفوراً» افزود: در سفرهای مادی که همراه با حرکت و جابجایی فیزیکی و جسمانی است خواه انسان پیاده و یا سواره باشد به هدف و مقصود خواهد رسید اما در سفر معنوی که هدف نیل به اخلاق و معنویت است، رسیدن به این هدف قطعاً و جداً نیاز به استاد راهنما داردکه عالی ترین راهنما و هادی برای نیل انسان به کمال معنوی و معرفتی خداوند تبارک و تعالی است.

آیت‌الله محسنی گرکانی در ادامه تصریح کرد: هدایت خداوند تبارک و تعالی شامل هدایت تکوینی، فطری و تشریعی می شود، خداوند مهربان خودش را در این آیه مبارکه راهنمای همه انسان ها معرفی کرده و راه سعادت و خوشبختی و یا شقاوت و بدبختی را نشان داده و انسان را در گزینش هر کدام از این راه ها آزاد گزارده، چه پذیرای این راه سعادت باشند و تشکر کنند و یا نپذیرند و کفران کنند در هر حال انسان ها در انتخاب راه آزاد هستند.

وی ادامه داد: 2 مطلب مهم در این آیه شریفه به چشم می‌خورد، اول راه سعادت و خوشبختی انسان‌ها است که برای همه ما این سؤال پیش می‌آید که این راه چیست و ما را به شناخت این راه وا می دارد.

این مقام ارشد قضایی تاکید کرد: در تفسیر مجمع البیان آمده است که راه خیر و شر، راه شناخت دین اسلام، راه سعادت و شقاوت است ولی در انتخاب راه انسان آزاد است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) راه خیر و سعادت و ابزار شناخت دین اسلام را بیان و معرفی کرده است رسول گرامی اسلام(ص) در حدیث شریفی فرموده‌اند« اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه »

رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: همانا امام حسین(ع) چراغ پر فروغ هدایت و کشتی نجات بشریت است که انسان‌ها را از ضلالت و  سیاهی گمراهی نجات می‌دهد و راه را برای آنها روشن می‌سازد و به ساحل نجات و رستگاری می‌رساند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: حماسه حسینی در کربلا، همان چراغی است که با گذشت قرن‌ها نه تنها خاموش نمی‌شود بلکه نورانی ‌تر و پر فروغ‌تر می‌شود، امروزه همه ما شاهد هستیم که در ایام محرم این چراغ پر فروغ در سراسر عالم و نه تنها در کشورهای اسلامی و شیعه بلکه در اروپا و آمریکا نیز نورافشانی می‌کند و در جهان امروز که انسان‌ها و خصوصاً نسل جوان آماج سیل تبلیغاتی فریبنده و گمراه کننده رسانه‌های جمعی و بوق‌های تبلیغاتی استکبار جهانی قرار دارند، به هدایت انسان‌ها و جوانان عالم و خصوصاً مسلمانان و شیعیان به سوی سعادت و خوشبختی و فلاح و رستگاری می‌پردازد.

رئیس دواین عالی کشور در پایان خاطرنشان کرد: پیروان مکتب رسول خدا(ص) و به‌ویژه جوانان اسلامی امروزه در مقابل رسیدن به اخلاق و معنویت، با میلیون‌ها شبکه تبلیغاتی ضد اسلامی که از طریق ماهواره‌ها، تلویزیون‌ها، رادیوها، روزنامه‌ها و مجلات و دنیای مجازی با تصاویر و عقاید گمراه کننده روبرو هستند و امروز وظیفه و مسئولیت دانشمندان مسلمان در برابر سیل تبلیغات گمراه کننده دشمنان بیش از همه زمان‌ها است.

گفتنی است؛ در این جلسه پرونده شماره 92/21 در مورد اختلاف استنباط شعب 9 و 19 تجدیدنظر استان تهران از ماده 58 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 راجع به مرجع اظهار نظر در مورد آزادی مشروط مطرح شد. شعبه 9 این امر را از وظایف دادگاه بدوی دانسته ولی شعبه 19 در این مورد اتخاذ تصمیم کرده است.

هیات عمومی پس از استماع گزارش و نظرات قضات حاضر در جلسه و دادستان کل کشور رأی شعبه 19 دادگاه تجدیدنظر استان تهران را به اکثریت آراء تأیید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، دیوان ، عالی ، محسنی ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار