همدان/

ثبت نام دانش آموز ملایری، درکتاب گینس

زهرا جعفرپور اولين بانوي مسلمان ايراني از شهرستان ملاير براي چهارمين بار ركورد جهاني را شكست و نامش در كتاب گينس ثبت شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان
؛زهرا جعفرپور دانش آموز 9 ساله ملايري توانست براي چهارمين بار ركورد جهاني را در رشته تكواندو به نام خود ثبت كند و اين افتخار را به عنوان يك دانش آموز بسيجي به شهيد حسين فهميده و يكي از شهداي دانش آموز ملاير شهيد حميدرضا دماوندي هديه كرد.
افسانه بختياري مادر و مربي اين دانش آموز 9 ساله ي ملايري گفت: زهرا از 2 سالگي با ورزش ژيمناستيك فعاليت خود را آغاز كرد و تا سن 7 سالگي ژيمناستيك را ادامه داد و پس از آن به ورزش تكواندو روي آورد.
وي علت انتخاب اين رشته را المپيكي بودن آن عنوان كرد و اظهار داشت: مدت يك سال و نيم است كه زهرا زير نظر شهاب الدين موسوي ورزش تكواندو را آموزش مي بيند.
 وي با اشاره به اينكه نخستين ركورد زهرا در 10 مهر سال 91 در ورزشگاه انقلاب بدست آمد، گفت: ركورد راه رفتن با هولاهوپ به ميزان يك كيلومتر و 524 متر در مدت زمان 23 دقيقه كه به ثبت جهاني رسيد.
 مربي اين نونهال ملايري ادامه داد: دومين ركورد جهاني زهرا در 19 اسفند 91 به ثبت رسيد كه در اين ركورد يك ساعت و 47 دقيقه با هولاهوپ به صورت ايستاده در شرايط سخت بود.
وي سومين ركورد جهاني فرزند خود را ركورد طلايي پله هاي برج ميلاد در 17 مهر امسال عنوان كرد و افزود: زهرا 1862 پله برج ميلاد را در 27 دقيقه با حلقه هولاهوپ و حمل پرچم " لبيك يا رسول الله " بالا رفت.
بختياري تصريح كرد: روز 8 آبان امسال كه مصادف با سالروز شهيد حسين فهميده بود، زهرا توانست در برج ميلاد 105 ضربه دُليا را در مدت زمان يك دقيقه در كشور ثبت كند.
وي با بيان اينكه پيش از اين در جهان اين ركورد به تعداد 100 ضربه در مدت زمان يك دقيقه به ثبت رسيده است، خاطرنشان كرد: ثبت جهاني اين ركورد مدت زماني طول مي كشد./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.