شیراز/

شهرستان پاسارگاد فارس پایلوت کشاورزی در کشور

شهرستان پاسارگاد به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، انتخاب الگوی کشت مناسب، توجه به مصرف میزان آب در کشاورزی و توانایی برداشت بیشترین محصول در کمترین سطح زیرکشت توانسته است به شهرستان پایلوت کشاورزی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت: گندم، جو، برنج، گوجه فرنگی، خیارسبز، سیر، پیاز، کلم و غیره توسط کشاورزان این شهرستان تولید می شود که در هر کدام دارای رتبه های برتر استانی و کشوری هستیم.

عزیز روستا با اشاره به عمده محصولات کشت شده در مزارع کشاورزی این شهرستان افزود: امسال به نسبت سال گذشته در کشت و برداشت محصولات استراتژیک کشاورزی همچون گندم، برنج و جو افزایش داشته ایم.

رئیس جهاد کشاورزی پاسارگاد با اشاره به برنامه ریزی های مناسب و خدمات خوب جهاد کشاورزی به کشاورزان بیان کرد:  مدیریت استراتژیک در انتقال دانش از کارشناسان به کشاورزان با اعزام کارشناسان کشاورزی به مناطق تعیین شده و ارائه خدماتی همچون شیوه صحیح کاشت، داشت و برداشت، ارائه الگوی کشت صحیح و حتی بازاریابی محصولات کشاورزان وضعیت کشاورزی شهرستان را به سمتی سوق داده که این شهرستان امروز به عنوان پایلوت کشاورزی کشور شناخته می شود.

وی مجموع زمین های کشاورزی شهرستان پاسارگاد را در حدود 22 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 2 هزار هکتار باغ و 20 هزار هکتار زمین زراعی و نزدیک به 350 هکتار از زمین های این شهرستان نیز به علت کمبود آب کمتر به زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.