وزیر راه و شهرسازی:

رايزني با كشور عراق براي لايروبي "اروند" /"تجارت" با حمل و نقل دريايي جاني دوباره مي گيرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث لایروبی اروند رود به طور جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و این وزارتخانه پیگیر موضوع اجرایی شدن موضوع لایروبی این رودخانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان بنادر و کشتیرانی کشور با بیان این مطلب گفت: بازنگری و نوسازی سازمان بنادر و کشتیرانی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها نقش مهمی در توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور دارد. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: رونق فعالیت‌های کشتیرانی و بنادر نقش بسزایی در توسعه تجارت کشور دارد به طوری که بخش عمده تجارت هم اکنون از طریق ناوگان حمل و نقل دریایی انجام می‌شود. 

وی افزود: به همین منظور بحث توسعه و رونق فعالیت سازمان بنادر و کشتیرانی و اصلاح مقررات یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور است تا از این طریق گام‌های مهمی برای توسعه و رونق فعالیت‌های تجارت خارجی کشور برداشته شود.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث لایروبی اروند رود به طور جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و این وزارتخانه پیگیر موضوع اجرایی شدن موضوع لایروبی این رودخانه است.
 
وی ادامه داد: در این رابطه اقدامات لازم با همکاری وزارت امور خارجه به منظور رایزنی با کشور عراق در رابطه با بحث لایروبی رودخانه اروند در حال انجام است که با اجرایی شدن توافقات نهایی با این کشور موضوع لایروبی در اسرع وقت به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات شهروندان از امکانات حمل و نقل دریایی مسافر کم است گفت: باید با کمک بخش خصوصی تبلیغات بسیار گسترده‌ای در خصوص ارزان‌قیمت بودن، سالم و سریع بودن حمل و نقل دریایی انجام شود.

آخوندی با تاکید بر ایجاد پنجره واحد برای حمل و نقل دریایی، بیان کرد: باید یکسری نهادهای توسعه ای در سازمان بنادر ایجاد شود از جمله نهادهای مقررات و ضوابط برای کاهش هزینه ها، تسهیل کسب و کار در حمل و نقل و تربیت نیروی انسانی.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدا قصد داشتم که سازماندهی مدیران را در طول یکماه انجام دهم اما حدود 3 ماه طول کشید، گفت: قصد داشتم تا افرادی وارد وزارت راه و شهرسازی شوند که ارزش افزوده بالایی را ایجاد می‌کنند.

در ادامه محمد سعیدنژاد مدیرعامل جدید بنادر و کشتیرانی با تشکر از با حضور وزیر راه وشهرسازی در مراسم تودیع و معارفه این سازمان گفت: اگر چه مدت‌ها در رابطه با بحث بنادر و کشتیرانی از بخش دولتی دور بوده‌اند اما در این رابطه در بخش خصوصی فعالیت‌های عمده‌ای داشته‌ام که به همین علت مهم‌ترین برنامه من توسعه همکاری بخش خصوصی و دولتی هستم. زیرا بخش خصوصی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است که با داشتن امکانات می‌تواند از این توانمندی‌های موجود در بخش خصوصی استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، راه ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار