ممکن است شما هم اين علائم را داشته باشيد

بدنمان با واکنش هايي به ما هشدار مي‌دهد که مبتلا به بيماري‌هايي هستيم که قطعا شما هم يکبار به آن دچار شده ايد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، هر بيماري که در بدن ما بروز مي کند علائمي دارد که قصد هشدار به ما را دارد تا ما را متوجه خود کند اهميت دادن به اين واکنش ها ما را از پيشرفت بيماري ها و شدت گرفتن آنها مصون مي دارد.

*هرچقدر مي خوريد چاق نمي شويد

دکتر حمدالله کرمي فر فوق تخصص غدد داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص پرکاري تيروئيد گفت: کساني که پرخوري مي کنند و چاق نمي شوند ممکن است تيروئيدشان پرکار باشد در اين صورت متابوليسم بدنشان بالا و سوخت ساز آنها زياد است و هرچقدر که غذا مي خورند به جاي ذخيره بيشتر دفع مي شود.

وي افزود: اما هميشه هم اين طور نيست گاهي اوقات پرکاري تيروئيد موجب چاقي هم مي شود به عنوان مثال در بزرگسال ها 3 درصد و در کودکان درصد بيشتري چاق مي‌شوند.

وي تصريح کرد: مراجعه به پزشک و درمان پرکاري تيروئيد و باعث مي شود که وزن به حالت خود برگردد.

*وقت و بي وقت دل درد داريد

دکتر سيد محمود حسيني فوق تخصص گوارش در خصوص شايعترين دل دردها گفت: شايعترين دل درد IBS يا سندرم روده تحريک پذير است اين بيماري در اصل سير حرکتي دستگاه گوارش است و بيشتر جوانان را درگير مي کند و شايعترين مراجعه کنندگان به کلينيک گوارش را اين دسته افراد تشکيل مي دهد.

وي افزود: اکثرا اين بيماري ممکن است با يبوست و اسهال يا هردو همراه باشد ضمن اينکه با مسائل زندگي ارتباط دارد.

وي افزود: بهترين راه حل کم کردن ميزان استرس و دوري از موارد استرس زا است.

*اگر پوستتان خشک است آلرژي داريد

دکتر اميرهوشنگ احساني متخصص پوست در خصوص خشکي پوست گفت: با فرا رسيدن فصل سرد پائيز و زمستان چون هوا خشک مي شود مي تواند موجب خشکي پوست شود.

وي افزود: عوامل متعددي از جمله ژنتيک موجب خشکي پوست مي شود استفاده از شوينده هاي خيلي قوي، شست و شوي زياد و حتي مصرف کم مايعاتي مثل آب موجب خشکي پوست مي شود.

اين متخصص پوست گفت: استفاده از کرم هاي مرطوب و چرب کننده به دفعات زياد، استفاده از صابون هايي که پوست را زياد خشک نکند، تغذيه مناسب و مصرف زياد آن و مايعات مي تواند از اين عارضه جلوگيري کرده و درمان کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار