این "بیماری پوستی"، در هوای سرد از بین می‌رود!

یک بیماری انگلی که به صورت اضطراری در پوست انسان زندگی کرده و از کراتین پوست تغذیه می‌کند و به این دلیل که خارج از بدن انسان، بیش از دو یا سه روز زنده نمی‌ماند.

دکتر حسین طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با انگل گال گفت: این انگل از کراتین پوست تغذیه کرده و خارج از سطح بدن انسان، در عرض دو یا سه روز از بین می‌رود. 

وی افزود: این انگل از طریق وسائل یک انسان آلوده مثل ملحفه، لباس، جای خواب و... به انسان دیگر منتقل می‌شود. وقتی وارد پوست می‌شود، شروع به حفر کانال‌هایی در سطح پوست می‌کند. 
در انتهای کانال شروع به تخم ریزی می‌کند که این تخم‌ها در عرض چند هفته به انگل تبدیل می‌شوند. 

دکتر طباطبایی، در رابطه با علائم این بیماری تصریح کرد: چون این انگل روز‌ها متوقف و شب‌ها شروع به فعالیت می‌کند، پس مهم‌ترین علامت بالینی این بیماری، خارش‌های شبانه است. 

وی در رابطه با انتقال این بیماری گفت: به دلیل اینکه این بیماری سرایت شدیدی دارد، معمولا اکثر یا همهٔ اعضای خانواده به سرعت درگیرمی‌شوند. 

وی افزود: انتقال در کودکان بسیار سریع‌تر است. چون طبقات کراتین خیلی سفت نیست. 

وی تصریح کرد: از شایع‌ترین محل‌هایی که انگل زندگی می‌کند می‌توان به مچ دست، لای انگشتان دست، و زیر بغل اشاره کرد و چون این انگل دوست دارد در دمای 37.5 درجه زندگی کند، پس در نواحی سرد مثل پوست سر دیده نمی‌شود. 

دکتر طباطبایی در رابطه با درمان این بیماری تصریح کرد: بیماران، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت نظر پزشک داروی ضد این انگل را مصرف کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، پوست ، گال ، سرایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
سلام من و اعضای خانواده م چند ماهه گرفتار این بیماری گال شدیم واقعا عذاب آور است پوست بدن رو داره از بین میبره ... تمام خونه رو حارو کشیدیم و وسایل رد شستشو و ضدعفونی کردیم و با دارو هم فایده نداشت دیگه نمیدونیم چیکار کنیم... از زندگی سیر شدیم واقعا این چه مرضی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
سلام من وخانواده دچار گال شدیم خیلی عذاب میکشیم خواهشن یه راهنمایی کنید