تظاهرات هزاران یونانی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت

بيش از 16 هزار نفر از مردم آتن روز يکشنبه به مناسبت چهلمين سالگرد قيام دانشجويان عليه حکومت ديکتاتوري نظاميان ، در اعتراض به سياست رياضتي دولت در خيابان‌هاي اين شهر تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين راهپيمايي در آستانه از سرگيري مذاکرات بين يونان و کمک کنندگان بين‌المللي، يعني اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول برگزار شد.

 تظاهرکنندگان  پارچه نوشته‌هايي در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود : اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول ، بيرون ! .

حدود هفت هزار نيروي پليس در نقاط مختلف شهر مستقر شده بودند و يک بالگرد نيز شرايط را تحت نظر داشت.

مردم شعارهايي همچون " مردم ، سر خم نکنيد  و" فاشيسم هرگز " سر مي‌دادند. تظاهرکنندگان سپس به سمت سفارت آمريکا در آتن حرکت کردند. بسياري از يوناني‌ها آمريکا را به حمايت از رژيم نظاميان که بين سالهاي 1967 تا 1974 حکومت را در دست داشتند ، متهم مي‌کنند.تجمع ديگري نيز در شهر تسالونيکي ، در شرق يونان برگزار شد.

پليس يونان اعلام کرد در شهر پاتراس ، مهمترين شهر بندري منطقه پلوپونز در غرب اين کشور ، نيروهاي امنيتي براي متفرق کردن حدود 200 تن از تظاهرکنندگاني که به دفتر محلي حزب راست افراطي سپيده دم طلايي سنگ پرتاب مي‌کردند ، از گاز اشک آور استفاده کردند. براساس تصاوير تلويزيوني ، هنگام اين تظاهرات مواد آتش زا در خيابان‌ها منفجر شد.

مردم يونان به شدت از شرايط اقتصادي اين کشور ناراضي هستند. از هر ده جوان يوناني حدود شش نفر بيکارند. شمار افراد بي خانمان در اين کشور همچنان رو به افزايش است و به شدت از قدرت خريد بسياري از يوناني ها کاسته شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار