امیر سرتیپ ولیوند در همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد:

استراتژی دفاع مقدس مبتنی بر توقف متجاوز و ضربه زدن بود

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: در دوران دفاع مقدس مهمترین راهبردهای نظامی، توقف دشمن و پس از آن وارد کردن ضربات سنگین به مواضع آنها بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ "حسین ولیوند" فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در همایش تحلیل و بررسی سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت آزادسازی سوسنگرد و تبیین نقش مقام معظم رهبری در این عملیات که در تالار شهید سرلشکر فلاحی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مهمترین راهبردهای نظامی، توقف دشمن و پس از آن وارد کردن ضربات سنگین به مواضع آنها بود.

 وی افزود: این راهبرد در دانشگاه‌های نظامی کشور و دافوس تدریس می‌شود تا نشان دهیم توقف متجاوز و سپس تثبیت آن و بعد ضربه زدن به دشمن چگونه انجام شد.
 
امیر ولیوند تصریح کرد: باید بدانیم چه افرادی مقابل دشمن را که قصد اشغال خوزستان و تهران را داشت، سد کردند که در اینجا نقش رزمندگان ارتش و پاسداران شجاع علی رغم همه مشکلات ابتدای جنگ و دستور بنی صدر برای عدم همکاری و در اختیار قراردادن نیرو برای این عملیات مشخص می‌شود.
 
فرمانده دافوس گفت: درباره نقش بسیج، عشایر، ژاندارمری، ستاد جنگ‌های نامنظم و ... در این عملیات نیز کمتر گفته شده که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.  
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست‌ها ثمره‌ای برای آیندگان باشد تا بدانند مردم ایران اسلامی پس از انقلاب خود چگونه مقاومت کردند و نگذاشتند شهری مانند سوسنگرد دیگر اشغال شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، تحلیل ، ازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار